Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
High-Tech „féklámpát” tesztel a Ford

High-Tech „féklámpát” tesztel a Ford

2013. június 25.
A Ford egy olyan, autók közötti kommunikációs eszközt tesztel, amely figyelmezteti a forgalmban résztvevőket, ha kocsisor elején valaki vészfékez – még akkor is, ha a fékezés egy utcasarok vagy a többi autó takarásában történik.
High-Tech „féklámpát” tesztel a FordAz “Elektronikus Féklámpa” nevű kísérleti technológia egy jelet bocsát ki, aminek nyomán figyelmeztető jelzés villan fel a fékező autó mögött haladó autók műszerfalán.

Ford részt vett annak a “féklámpának” a tesztjén, ami figyelmezteti a forgamlomban résztvevő autósokat, ha a kocsisor elején valaki vészfékez – még akkor is, ha a fékezés egy utcasarok vagy a többi autó takarásában történik. Ez a technológia azon 20 rendszer egyike, amelyeket a Ford a több iparági szereplő közös részvételével folyó Biztonságos Intelligens Mobilitás (simTD), négyéves kutatási projekt során elemzett. Vészfékezés esetén a kísérleti “Elektronikus Féklámpa” egy jelet bocsát ki, aminek nyomán figyelmeztető jelzés villan fel a mögöttes forgalomban haladó autók műszerfalán. A tesztek során kiderült: a technológia hatékony segítséget jelent abban, hogy a mögöttes forgalomban haladó autósok korábban kezdjenek el fékezni, mérsékelve ezzel az ütközés erejét, vagy akár elkerülve a ráfutásos balesetet.

A simTD közúti tesztek Frankfurt körzetében zajlottak 500 tesztvezető és 120 autó bevonásával, amelyek közt 20 darab Ford S-MAX is szerepelt. A tesztelők mintegy 41.000 órát és 1,6 millió kilométert naplóztak a közutakon és a zárt tesztpályákon.

“Az autó-autó és autó-infrastruktúra kommunikáció az egyik legnagyobb előrelépést jelentheti a közlekedésbiztonságban.” - véli Paul Mascarenas, a Ford kutatás-fejlesztési alelnöke. „A Ford vállalja, hogy további közúti teszteket végez világszerte, hogy ezek a berendezések már a közeljövőben megjelenhessenek az autókban.”

High-Tech „féklámpát” tesztel a FordA Ford különlegesen kialakított S-MAX modelleket használt az autó-autó és autó-infrastruktúra kommunikációs rendszerekben rejlő lehetőségek feltérképezésére: a mérnökök ezekben az autóban tesztelték az útakadályok felbukkanását, elhelyezkedését és fajtáját jelző Akadályjelző Rendszert és a Forgalmi Jelzés Asszisztenst, ami a közlekedésirányító központok legfrissebb információival segíti a vezetőt. Az Elektronikus Féklámpa fejlesztési, tesztelési és adatelemzési munkálatait a Ford aacheni Európai Kutatási Központjának mérnökei irányították.

További simTD technológiák:

• Nyilvános Közlekedésirányítás, ami átfogó információgyűjtés alapján nyújt pontos forgalmi előrejelzést, sőt a lehetséges forgalmi problémák hatását is felméri – méghozzá menet közben, az éppen aktuális útszakaszon

• Fedélzeti Internet Csatlakozás, aminek segítségével a vezető információt kaphat például a szabad parkolóhelyekről, illetve a forgalomfigyelő kamerák legfrissebb képei alapján tájékozódhat az esetleges torlódásokról.

Az autó-autó és autó-infrastruktúra kommunikáció vezető kutatójaként a Ford részt vett az Európai Bizottság által is támogatott DRIVE C2X közúti tesztsorozatban, valamint – a Michigan Egyetem munkatársaival együttműködve – az amerikai Biztonsági Kísérleti Modell kialakításában is, amely több mint 2800 autó bevonásával zajlott. E programok eredményeinek összevetésével a Ford közelebb kerül célkitűzéséhez, a szabványok és hardverek világméretű összehangolásához, aminek révén gyorsabban, hatékonyabban és gazdaságosabban honosíthatók meg az új technológiák.

A simTD kutatási projektben német autógyártók, valamint beszállítók, telekommunikációs vállalatok és kutatóintézetek vettek részt. A projekt elindítása mintegy 53 millió euróba került, amiből 30 millió euro a Szövetségi Gazdasági és Technológiai Minisztérium (BMWi) és a Kutatási és Oktatási Minisztérium (BMBF) közvetlen támogatási alapjából érkezett. A projekt további támogatói közt szerepel a Közlekedési, építésügyi és Városfejlesztési Minisztérium (BMCBS), és a programban aktív részt vállalt Hessen állam is. A konzorciumban minden fontosabb, érintett szervezet képviseltette magát, köztük az Audi, a BMW, a Daimler, a Ford, az Opel, a Volkswagen, a Bosch, a Continental, a Deutsche Telekom, a helyi infrastrukturális vállalatok és a német kutatóintézetek (Technische Universität München und Berlin, Universität Würzburg, Fraunhofer Gesellschaft).
Kulcsszavak: autóipar, fejlesztés, ford, járműteszt, S-MAX
 
A Honda munkatársa elárulta, mit takar a "Total Airflow Management” A Honda munkatársa elárulta, mit takar a "Total Airflow Management” Az önvezető járművek 2050-re 17 ezer milliárd euróval járulnak hozzá az európai gazdasághoz Az önvezető járművek 2050-re 17 ezer milliárd euróval járulnak hozzá az európai gazdasághoz Romlott az Audi eredménye az első negyedévben Romlott az Audi eredménye az első negyedévben Az ötödik generációs Multivan már most a jövő klasszikusa Az ötödik generációs Multivan már most a jövő klasszikusa A Volkswagen bemutatja az EA 189 gyári kódú dízelmotorral felszerelt járművek számára kidolgozott utólagos beavatkozás akciótervét A Volkswagen bemutatja az EA 189 gyári kódú dízelmotorral felszerelt járművek számára kidolgozott utólagos beavatkozás akciótervét
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1