Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
100-nál is több módosításon esett át az új Nissan LEAF

100-nál is több módosításon esett át az új Nissan LEAF

2013. június 27.
Az új LEAF fürgébb lett és hála az átfogó változtatásoknak hosszabb utat tud megtenni egy töltéssel. A műszaki fejlesztéseknek köszönhetően a NEDC hatótávolság 175 km-ről 199 km-re nőtt.
Nissan LEAFAz új LEAF fürgébb lett és hála az átfogó változtatásoknak hosszabb utat tud megtenni egy töltéssel. A műszaki fejlesztéseknek köszönhetően a NEDC hatótávolság 175 km-ről 199 km-re nőtt.

Külső

Az új LEAF az egyedi kialakítású, 2700 mm tengelytávú elektromos autóból indul ki. Hossza 4445 mm, szélessége 1770 mm, magassága pedig 1550 mm. Jellegzetes külseje erősen áramvonalas. A hűtőrácson végrehajtott apró módosítások - az egyetlen optikai különbség az eredeti és az új LEAF között - és az új 17" kerekek 0,28-ra csökkentették a légellenállási együttható (Cd) minimum értékét.

A korábbi változatnak megfelelően az autó elejét a keskeny, csaknem függőleges fényszórók keretezik, a top modelleknél LED világítással. A fényszórók egyszersmind elterelik a légáramlást az ajtóra szerelt tükrökről, a légellenállás és a szélzaj csökkentése érdekében. A karosszéria tervezésénél figyelembe vettük a Nissan „okosan áramvonalas" alapelvét, a megemelt tetővonal belefut egy nagy spoilerbe, míg az autó szélkerülő alakját a sík, sima alváz is támogatja. Az autó hátulnézetét a vékony, finoman hajlított, függőleges hátsó lámpák uralják, és természetesen a kipufogócső teljes hiánya.

Kibővült a színválaszték. Jelenleg hét külső szín választható: visszafogott fehér, szürke, piros gyöngyházfényű metál és fekete metál ezüsttel, fehér- és kék gyöngyház metál.

Belső

Az utastéren belüli jelentős változások között szerepelnek az új ülések is. A jobb tartást biztosító újratervezett ülések mellett az első ülések magassága is állíthatóvá vált, új formájuk révén pedig 53 mm-rel tágasabb lábtér áll a hátsó ülésen utazók rendelkezésére. Ehhez úgy alakították át a vezető- és első utasülést, hogy a hátul ülők lábukat alájuk tolhatják, növelve ezzel a lábteret.

Nissan LEAFUgyanakkor új bioszövet kárpitozás került az Acenta és Visia felszereltségek közé. Míg az eredeti modellben használt anyag 39%-ban újrahasznosított műanyag palackokból készült, az új bioszövet 100%-ban cukornádból készül, fenntartható és a CO2-kibocsátás szempontjából gyakorlatilag semleges anyag. A csúcsmodell Tekna felszereltséghez fekete bőr kárpitozás tartozik, és minden felszereltség kérhető praktikusabb, sötét színű belső kárpitokkal, ami jobban igazodik az európai tél időjárási körülményekhez.

A belső tér további változásai között szerepel az új, lábbal működtethető kézifék, ezáltal felszabadul a középkonzolon az elektronikus kézifék kapcsolójának helye, amely így telefon vagy kulcsok tárolására használható.

Alváz és más műszaki fejlesztések

A Sunderlandben az európai piacra gyártott Nissan LEAF-ek alvázát a Nissan európai műszaki központjában (NTCE), az Egyesült Királyságbeli Cranfieldben dolgozták ki a mérnökök. A változtatások célja az volt, hogy felkészítsék a LEAF-et az Európára jellemző magasabb átlagsebességű közlekedésre és a nagyobb igénybevételt jelentő utakra. Az eredmény egy olyan autó lett, amelyben az ember még inkább átadhatja magát a vezetés élményének, és amely rosszabb útburkolaton is ugyanolyan kényelmet biztosít.

A lengéscsillapítók beállítása, a kormányzási súly és a fékerő is az európai igénybevételnek megfelelően került áthangolásra. A módosított lengéscsillapítók csökkentik a billegést, és dinamikusabb vezetést tesznek lehetővé anélkül, hogy az a vezetési kényelem rovására menne. Ugyanakkor az elektromos szervo rásegítés rendszerét is újrakalibráltuk, hogy a nagyobb sebességnél fokozhassuk a vezetési élményt és súlyt. A fenti módosítások mindegyike a LEAF egyedi EV-kialakításán alapul, amelyben az akkumulátorcsomag - és így a súlypont is - igen mélyre került.

Nissan LEAFA fék finomabban adagolható, és a fékenergia-visszanyerési tulajdonság is javult a fékerő jobb kihasználása érdekében. A rendszerhatékonyság 6%-kal nőtt, így elérte a 94%-ot, az energia visszanyeréséhez szükséges minimális sebesség 7 km/h-ról 3 km/h-ra csökkent. Az Eco (gazdaságos) vezetési mód is változtatásokon esett át, a sebességváltó új „B" beállítást kapott. A „B"-üzemmód növeli a fékenergia-visszanyerést lassítás közben, míg a kormánykeréken lévő külön „Eco" gomb javítja a hatótávolságot a gázpedál reakciójának csökkentésével, ami a gyakorlatban kevesebb hirtelen gyorsítást eredményez. Az eredeti LEAF-nél a két rendszer együtt volt üzemeltethető, és a megnövelt fékenergia-visszanyerés csak az „Eco" üzemmódban volt elérhető. Most azonban ezek egymástól függetlenül is működtethetők, így a vezető kihasználhatja a lassítás közbeni nagyobb energia-visszanyerést anélkül, hogy le kellene mondania a hirtelen gyorsításról.

Az újonnan beszerelt hőszivattyú hatékonyabbá teszi a fűtési- és szellőztetési rendszert, és csökkenti a légkondicionáló használatával járó áramfogyasztást. A levegő hőszivattyúkat már Európa-szerte használják a modern fenntartható házakban, de autóban csak ritkán lehetett találkozni vele. A hőszivattyú kinyeri a levegőből (akár a hideg levegőből is) a hőenergiát és bejuttatja az utastérbe. Ez az új rendszer növeli az utakon elérhető hatótávolságot azáltal, hogy akár 70%-kal csökkenti a fűtésre használt energia mennyiségét.

Szintén az ügyfelek kérték, hogy a fűtés illetve a légkondicionáló teljes egészében kikapcsolható legyen, maximalizálva ezzel az energiafelhasználás hatékonyságát. Ennek érdekében kialakítottunk egy új „Fűtés" gombot. Kikapcsolt állapotában lehetővé válik, hogy a ventillátor a fűtéstől illetve hűtéstől függetlenül működjön.

Nissan LEAFAz autó hatótávolságának növekedését szolgálja még a hatékonyabb akkumulátor- és energiamenedzsment valamint a belső súrlódás csökkentése. A súlycsökkentéssel az új LEAF könnyebbé vált. Az eredeti autónak megfelelő felszereltséggel rendelkező modellek súlya kb. 30 kg-mal lett kevesebb, míg az új alapfelszereltségű változat legalább 50 kg-mal nyom kevesebbet. Az átlagos súlycsökkenés 32 kg. Tervezőink ezt az akkumulátorház újratervezésével és az elektromos elemek integrálásával érték el, ami csökkentette a magas feszültséget továbbító, súlyos összekötő kábelek számát és hosszát.

Az új LEAF fejlesztését szolgáló változások mellett az ügyfelek szerették volna megváltoztatni a maradék akkumulátorenergia kijelzését is. A hagyományos üzemanyag-kijelzőnél szokásos oszloprendszer helyett az új LEAF, a modern okostelefonokhoz hasonlóan meg tudja jeleníteni a megmaradt akkumulátorenergia %-os értékét is.
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, környezetbarát, leaf, nissan, villanyautó, zöld
 
Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű Megmutatta magát az első BMW i4 Megmutatta magát az első BMW i4 Új nagy teljesítményű kategóriával bővül az ID. család: itt a GTX Új nagy teljesítményű kategóriával bővül az ID. család: itt a GTX A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban 30 év után újra száguld a Nissan Patrol Fanta Limon versenyautó 30 év után újra száguld a Nissan Patrol Fanta Limon versenyautó
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1