Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Magasabb átlagsebességet ér el az új Nissan LEAF |
||
2013. június 28.
A Sunderlandben az európai piacra gyártott Nissan LEAF-ek alvázát a Nissan európai műszaki központjában (NTCE), az Egyesült Királyságbeli Cranfieldben dolgozták ki a mérnökök.
|
A Sunderlandben az európai piacra gyártott Nissan LEAF-ek alvázát a
Nissan európai műszaki központjában (NTCE), az Egyesült Királyságbeli
Cranfieldben dolgozták ki a mérnökök. Alváz és más műszaki fejlesztések A változtatások célja az volt, hogy felkészítsék a LEAF-et az Európára jellemző magasabb átlagsebességű közlekedésre és a nagyobb igénybevételt jelentő utakra. Az eredmény egy olyan autó lett, amelyben az ember még inkább átadhatja magát a vezetés élményének, és amely rosszabb útburkolaton is ugyanolyan kényelmet biztosít. A lengéscsillapítók beállítása, a kormányzási súly és a fékerő is az európai igénybevételnek megfelelően került áthangolásra. A módosított lengéscsillapítók csökkentik a billegést, és dinamikusabb vezetést tesznek lehetővé anélkül, hogy az a vezetési kényelem rovására menne. Ugyanakkor az elektromos szervo rásegítés rendszerét is újrakalibráltuk, hogy a nagyobb sebességnél fokozhassuk a vezetési élményt és súlyt. A fenti módosítások mindegyike a LEAF egyedi EV-kialakításán alapul, amelyben az akkumulátorcsomag - és így a súlypont is - igen mélyre került. A fék finomabban adagolható, és a fékenergia-visszanyerési tulajdonság is javult a fékerő jobb kihasználása érdekében. A rendszerhatékonyság 6%-kal nőtt, így elérte a 94%-ot, az energia visszanyeréséhez szükséges minimális sebesség 7 km/h-ról 3 km/h-ra csökkent. Az Eco (gazdaságos) vezetési mód is változtatásokon esett át, a sebességváltó új „B" beállítást kapott. A „B"-üzemmód növeli a fékenergia-visszanyerést lassítás közben, míg a kormánykeréken lévő külön „Eco" gomb javítja a hatótávolságot a gázpedál reakciójának csökkentésével, ami a gyakorlatban kevesebb hirtelen gyorsítást eredményez. Az eredeti LEAF-nél a két rendszer együtt volt üzemeltethető, és a megnövelt fékenergia-visszanyerés csak az „Eco" üzemmódban volt elérhető. Most azonban ezek egymástól függetlenül is működtethetők, így a vezető kihasználhatja a lassítás közbeni nagyobb energia-visszanyerést anélkül, hogy le kellene mondania a hirtelen gyorsításról. Az újonnan beszerelt hőszivattyú hatékonyabbá teszi a fűtési- és szellőztetési rendszert, és csökkenti a légkondicionáló használatával járó áramfogyasztást. A levegő hőszivattyúkat már Európa-szerte használják a modern fenntartható házakban, de autóban csak ritkán lehetett találkozni vele. A hőszivattyú kinyeri a levegőből (akár a hideg levegőből is) a hőenergiát és bejuttatja az utastérbe. Ez az új rendszer növeli az utakon elérhető hatótávolságot azáltal, hogy akár 70%-kal csökkenti a fűtésre használt energia mennyiségét. Szintén az ügyfelek kérték, hogy a fűtés illetve a légkondicionáló teljes egészében kikapcsolható legyen, maximalizálva ezzel az energiafelhasználás hatékonyságát. Ennek érdekében kialakítottunk egy új „Fűtés" gombot. Kikapcsolt állapotában lehetővé válik, hogy a ventillátor a fűtéstől illetve hűtéstől függetlenül működjön. Az autó hatótávolságának növekedését szolgálja még a hatékonyabb akkumulátor- és energiamenedzsment valamint a belső súrlódás csökkentése. A súlycsökkentéssel az új LEAF könnyebbé vált. Az eredeti autónak megfelelő felszereltséggel rendelkező modellek súlya kb. 30 kg-mal lett kevesebb, míg az új alapfelszereltségű változat legalább 50 kg-mal nyom kevesebbet. Az átlagos súlycsökkenés 32 kg. Tervezőink ezt az akkumulátorház újratervezésével és az elektromos elemek integrálásával érték el, ami csökkentette a magas feszültséget továbbító, súlyos összekötő kábelek számát és hosszát. Az új LEAF fejlesztését szolgáló változások mellett az ügyfelek szerették volna megváltoztatni a maradék akkumulátorenergia kijelzését is. A hagyományos üzemanyag-kijelzőnél szokásos oszloprendszer helyett az új LEAF, a modern okostelefonokhoz hasonlóan meg tudja jeleníteni a megmaradt akkumulátorenergia %-os értékét is. Kulcsszavak: elektromos autó, galéria, leaf, nissan, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|