Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat |
||
2013. július 01.
A GRAND C4 Picasso nem egyszerűen az ötszemélyes egyterű nagyobb verziója, hanem önálló személyiségű modell, amely újfajta egyensúlyt teremt az óriási térélmény és a finom vonalvezetés között.
|
Az új, EMP2 elnevezésű moduláris platform lehetőségeit kihasználva az új Grand C4 Picasso a kategória legjobbját nyújtja a sokféleség, az utazási komfort és az egyszerű használat terén. CO2-kibocsátása páratlanul alacsony : 98 g/km emissziójú változatban is elérhető lesz. Ezen a modellen mutatkozik be a BlueHDi technológia, amely a 150 lóerős teljesítményt mindössze 110 g/km CO2-kibocsátással párosítja. A Citroen új, EMP2 (Efficient Modular Platform 2) elnevezésű padlólemeze különlegesen nagy, 2,84 méteres tengelytáv kialakítására ad lehetőséget. Ez a távolság a kategória legnagyobbja ; az elődével megegyező külső hosszméret (4,59 m) mellett annál bővebb lehetőségeket kínál: - hét személy minden eddiginél kényelmesebben utazhat benne, köszönhetően a könnyen és sokféleképpen alakítható belső térnek, - a második és a harmadik üléssorban rendelkezésre álló hely a szegmens legtágasabbja, - a tökéletesített ajtómegoldás révén még könnyebb a bejutás a harmadik sorba, - 69 literrel nőtt a csomagtér mérete (645 liter, egészen előretolt második üléssorral pedig több mint 700 liter). Az új Citroen GRAND C4 Picasso már bemutatkozásakor kínálja a vadonatúj BlueHDi dízelmotort, amely már most megfelel az Euro 6 normának. A motor ún. SCR (Selective Catalytic Reduction) modullal egészül ki; jelenleg ez az egyetlen olyan technológia, amely akár 90%-kal is képes csökkenteni nitrogén-oxidok kibocsátását, és jelentős mértékben a CO2-kibocsátást is. A számadatok egészen kivételesek: a 150 lóerős motor CO2-kibocsátása a manuális váltós változatokon mindössze 110 g/km, a legújabb generációs automata váltóval pedig 117 g/km. Az új Grand C4 Picassót erőteljes formai elemek teszik abszolút különálló személyiséggé: a sajátos orr-rész, az oldalsó krómdíszítés, a 3D hatású hátsó lámpák formája egyértelművé teszik, hogy nem egyszerűen az új C4 Picasso nagytestvéréről van szó. Ugyanakkor természetesen megmarad a C4 Picasso új generációjának több alapvető vonása: - lenyűgözően kifinomult belső tér, a loftlakások modern, letisztult, szellős stílusa, kivételes utazási kényelem minden utas számára, Lounge csomag az első utasüléshez, levegőbefúvók a harmadik üléssorban is; - a kényelem szolgálatába állított fedélzeti technika, az érintőképernyős vezérlőrendszerrel és a 12 collos nagy felbontású kijelzővel; - a vezetést könnyítő innovatív szolgáltatások, mint például a szegmensben egyedüliként kínált 360 fokos kamera; - a kényelem és az úttartás egészen új harmóniája, ami elsősorban az elektromos szervókormánynak és a tökéletesített felfüggesztésnek köszönhető. Levegős, könnyed vonalak érzékeltetik az óriási térélményt Az új Citroen C4 Picasso sajátos dizájnja kiemeli a modellt az egyterű szegmens átlagából. Az új EMP2 platform alkalmazása alapvető változásokkal jár: 2,84 méteresre (azaz az elődnél 11 centivel hosszabbra) nőtt a tengelytáv, tovább növelve az utastér és a csomagtér eleve tágas méreteit (utóbbi például 69 literrel lett nagyobb), és több teret adva a formatervezők fantáziájának is. Az első túlnyúlás 11,6 cm-rel csökkent (értéke így a legalacsonyabb a szegmensben), alacsonyabbra került a motor (50 mm-rel) és a padlólemez (20 mm-rel), és nőtt a nyomtáv (elöl 82 mm-rel, hátul 31 mm-rel). A méreteken kívül az új GRAND C4 Picasso stílusában is tud újat mutatni az ötszemélyes változathoz képest: - Az autó profilját meghatározza a tetőív, amely a szélvédő alsó szélétől indul, középső része pedig alumíniumból készült, így elbírja a hozzá csatlakoztatható csomagtartót. A tetőív remek optikai hangsúlyt ad az autó legfontosabb ütőkártyáinak: kiemeli a hatalmas üvegfelületeket, szinte körberajzolja a tágas utasteret. Az ívek és élek koncepciójukban és megmunkálásukban is stílusos, nagyon modern autóra utalnak. - Az új C4 Picasso orr-része természetesen a legújabb Citroen-arculat szerint készült, a hűtőrács vízszintes vonalainak hangsúlyozásával, az emblémából induló és egészen a ledes nappali fényekig húzódó krómcsíkkal. A fényszóró a ledektől elkülönülve helyezkedik el, és ez – különösen a ködfényszórókkal kiegészítve – igazán hipermodern, lebilincselő tekintetet kölcsönöz az autónak. - A 3D hatású ledes hátsó lámpák mélysége lenyűgöző, futurisztikus. A hátsó rész karakterét nagyban meghatározza az óriási, robusztus csomagtérajtó, amely méretével is utal a csomagtér volumenére. Az új Citroen GRAND C4 Picasso stílusát még jobban kiemeli a nyolcféle karosszériaárnyalat. A paletta a visszafogottan elegáns fehér, Shark szürke, alumíniumszürke, Hickory barna és Onyx fekete színtől a ragyogó és energikus rubintvörös, Teles kék és Kyanos kék árnyalatokig terjed. A kínálat három (16, 17, illetve 18 collos) dizájnos könnyűfém keréktárcsával is kiegészül. Mit is jelent a LOFT az autós szakmában? A loftok dizájnja mindenekelőtt letisztult, nemesen egyszerű és szabad. Ilyen az új Citroen GRAND C4 Picasso is. A hatást elsősorban a szériában kínált panoráma-szélvédő és a nagyméretű üvegtető kelti, melyeken át valósággal árad a fény az autó belsejébe. Elődjéhez hasonlóan az új Grand C4 Picassóban is rekord méretű üvegfelületeket találunk (5,70 m2). éjjel ledes lámpák nyújtanak modern, de megnyugtató világosságot a plafonon, a tárolórekeszekben, az első ülések háttámlájáról lehajtható asztalkák mellett és az ajtók belső felületén. A loft stílus a felhasznált anyagok minőségében és a részletek igényes kidolgozásában is megmutatkozik: az új Grand C4 Picasso kiviteli minőség tekintetében is élen jár. Az aszimmetrikus műszerfalon különböző színek és anyagok találkozásának lehetünk tanúi. Vezetőoldalon a high-tech hatású fekete az uralkodó szín, az utasoldali részen viszont egy flitteresen csillogó hatású világosabb – a választott színvilágtól függően palakék vagy pezsgőszínű – árnyalat dominál. Itt kapott helyet a 12 collos képátmérőjű, nagy felbontású kijelző is, amelyen akár saját HD minőségű fotóinkat is megjeleníthetjük. A műszerfalat selyemfényű krómelemek és csillogó fekete betétek díszítik. Különös gondot fordítottak az ajtóborításokra, melyeket különleges lézergravírozott minta díszít. Az új GRAND C4 Picasso minden utasát egyaránt kényezteti: - a két első ülés aszimmetrikus dizájnja elegáns szófára emlékeztet, - a második sorban három különálló, teljes értékű ülés található, mindhárom állítható ülőlappal és háttámlával, - a harmadik sorban is találunk légbefúvókat, ami egyedülálló a kategóriában. A Lounge csomag – a masszázs funkcióval rendelkező első ülések, a kényelmes lábtartóval ellátott Relax utasülés és a tarkót megtámasztó Relax fejtámlák révén – gondoskodik arról, hogy a fedélzeten töltött idő mindenki számára valódi kikapcsolódást, első osztályú utazást jelentsen. A második sorban utazók a Multimedia csomag „plug & play” berendezésével az első fejtámlák hátuljába épített kijelzőkön utazás közben is mozizhatnak. Az új Citroen GRAND C4 Picasso belső színvilágát is a kortárs belsőépítészet ihlette: világos árnyalatú, kétszínű nappabőr, valamint Mistral bőrkárpitokkal is rendelhető. Kulcsszavak: autóipar, bemutató, Citroën, galéria, GRAND C4 Picasso
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|