Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen

A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen

2013. július 16.
Múlt héten másról sem szóltak a hírek, mint az abroncsok tartósságáról, ennek tükrében különösen fontos, hogy a számok a Dunlop sikerét igazolják az ezévi Le Mans-i versenyen.
A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyenIdén a Dunlop több olyan újdonsággal és fejlesztéssel állt elő, melyek segítségével a csapatok nem csak a többi versenyzővel szemben teljesíthettek jól, hanem saját korábbi eredményeiket is felülmúlhatták. Hozzászokhattunk, hogy a F1-ben a pilóták minden egyes kiálláskor kereket cserélnek. A Le Mans-i versenyen ezzel szemben a csapatok tankolni (vagy akár sofőrt cserélni) akár kétszer-háromszor is kiállhatnak, kerékcserére viszont nincs szükségük. Egy-egy F1 verseny során az autók nagyjából 310 km-t tesznek meg, és ezalatt többször cserélnek kereket, míg a 2013-as Le Mans-i versenyen a Dunlop csapatoknál egy-egy kerékszett gyakran négy kiállást is kibírt - azaz 44 kört a 13,629 km-es pályán. Ez a majdnem 600 km-es táv alig valamivel kevesebb, mint két teljes verseny hossza a Forma 1 Nagydíjon!

A Dunlop eredményei a 2013-as Le Mans 24 órás versenyen az LMP2-t sikeresen befejező versenyzők szempontjából:

A három legjobb csapat, illetve az első hat helyezettből öt Dunlop abroncsokat használt. A 329 körös versenyben 326 körön át vezettek olyan autók, melyeket Dunlop abroncsokkal szereltek fel. A versenyben a 11 leggyorsabb kört futó sofőrök 8 különböző autóban versenyeztek, és valamennyien Dunlop abroncsokat használtak. A verseny 10 leggyorsabb köre 7 különböző autó érdeme. Mind a hét Dunlop abroncsokat használt. A versenyt kevesebb mint 30 kiállással teljesítő 5 autóból 4 futott Dunlop abroncsokon. A verseny során a legkevesebb kiállásra a Greaves Motorsport #42 számú autójának volt szüksége, amely mindössze 28 alkalommal állt ki.

A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyenA leggyorsabb kör Olivier Pla nevéhez fűződik, aki az Oak Racing #24 számú autójával versenyzett. Körideje 3:38,059 volt, ami 2,85 másodperccel gyorsabb, mint a leggyorsabb versenyző ideje. A verseny 8 leggyorsabb köre összesen 5 versenyzőhöz köthető, akik valamennyien Dunlop abroncsokat használtak. A Dunlop köztes abroncsát a verseny története során most először használták kétkiállásos rendszerben. A taktikát két különböző csapat is alkalmazta. A Dunlop csapatok a lágy és közepes keverékeket gond nélkül használták négykiállásos rendszerben. A leggyorsabb LMP2 kör több mint héttized másodperccel (0,4%-kal) volt gyorsabb, mint a 2012-es rekord. Továbbra is a leggyorsabb köröknél maradva: az első tíz befutó közül a mind 2012-ben, mind 2013-ban Dunlop abroncsokat használó hét csapat javított előző évi köreredményein, míg az az egy autó, amelyik idén nem Dunlop abroncsokon futott, 2012-es (Dunlop abroncsok használata mellett mért!) eredményéhez képest 1,35 századdal volt lassabb. A leggyorsabb köröket futók közül a most a konkurens cégek abroncsait használó, de tavaly még Dunlop gumikkal versenyző két autó idén mért leggyorsabb ideje elmaradt a tavalyitól. 

Jean-Felix Bazelin, Dunlop Motorsport Europe  ügyvezető igazgatója szerint:  

"Elég rápillantani a Le Mans eredményeire, és azonnal látható, mennyit fejlődtünk. Több területen mutattunk fel elsőként valamilyen újdonságot, mint amilyen például a köztes gumik használata kétkiállásos stratégiában, vagy a lágy keverék négykiállásos rendszerben történő alkalmazása. Ezek jelentős haladást képviselnek a hosszú távú versenyzésben. Végre kifizetődött az esőgumik és köztes keverékek terén végzett rengeteg munkánk, termékeink komoly tényezővé váltak a nagyon változatos körülmények közt zajló versenyen.

A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyenAz, hogy a csapataink ilyen sebességekre voltak képesek, és három, sőt, négykiállásos rendszerben is gond nélkül tudták használni az abroncsaikat jól illusztrálja, mekkora haladást értünk el az utóbbi pár évben, de a világ egyre gyorsul. Számunkra most az a legfontosabb, hogy folytassuk a fejlesztési munkát és megőrizzük vezető helyünket versenytársainkkal szemben."
Kulcsszavak: autósport, Dunlop, gumiabroncs, Le Mans
 
Sikeres teszten van túl a Lexus versenygépe Sikeres teszten van túl a Lexus versenygépe A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban 25 000 autós megkérdezésével fejlesztette ki legújabb abroncsát a Bridgestone 25 000 autós megkérdezésével fejlesztette ki legújabb abroncsát a Bridgestone A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen Próbáld ki magad egy verseny BMW kormánya mögött A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen Alonso nyert, Vettel maradt az élen
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1