Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Honda és a GM együttműködik az üzemanyagcellás technológia következő generációjának fejlesztésében

A Honda és a GM együttműködik az üzemanyagcellás technológia következő generációjának fejlesztésében

2013. július 18.
Cél a kereskedelmileg megvalósítható üzemanyagcella létrehozása és a hatékonyabb hidrogéntárolás megoldása 2020-ig.
Honda FCX ClarityA Honda és a General Motors a mai napon bejelentette hosszú távú, végleges együttműködési nyilatkozatát, melynek értelmében közösen fejlesztik az üzemanyagcella és a hidrogéntárolás következő generációjának technológiáját, határidőként a 2020-as évet megcélozva. Az együttműködés sikerének záloga a tapasztalat, valamint a gazdasági és általános erőforrások stratégiai megosztása.

A Honda és a GM a tervek szerint az érintettekkel közösen dolgozná ki a továbbfejlesztett tankolási infrastruktúrát, amely a hosszú távú megvalósíthatóság, valamint az üzemanyagcellás járművek fogyasztói elfogadásának kritikus feltétele. A Honda és a GM közismerten vezető szerepet képvisel az üzemanyagcellás technológiák területén. A Tiszta Energiaszabadalom Növekedési Index szerint a GM és a Honda az első és a második helyen áll a 2002–2012 között bejegyzett üzemanyagcellás szabadalmak kategóriájában, több mint 1200 szabadalmaztatott találmánnyal.

„Ez az együttműködés a Honda és a GM vezető szerepére épül a hidrogén-üzemanyagcellás technológia területén” – mondta Dan Akerson, a GM vezetője. „Meggyőződésünk szerint ez a lehető legjobb út eme fontos technológia továbbfejlesztésére, s nagy szerepe lesz abban, hogy segítsen csökkenteni az olajtól való függésünket, miközben biztosítja a fenntartható mobilitást.”

Takanobu Ito, a Honda Motor Co. Ltd. elnöke és vezetője hozzátette: „A zéró szén-dioxid-kibocsátású technológiák között az üzemanyagcellás elektromos járműveknek egyértelmű előnyük van a hatótávot és az újratöltési-tankolási időt illetően, hiszen ezen értékek gyakorlatilag megegyeznek a hagyományos benzines autók értékeivel.

Honda FCX ClarityA Honda és a GM elkötelezte magát a tiszta mobilitási technológia elterjedésének gyorsításában, és izgatottan vágunk bele az együttműködésbe, hogy egyesítsük vezető üzemanyagcellás technológiáinkat, s ezzel olyan, fejlettebb rendszert hozzunk létre, ami meggyőzőbb és megfizethetőbb lesz.”

A GM 2007-ben indított „Project Driveway” programjának keretében egy 119 hidrogénhajtású autóból álló flotta közel 4,8 millió kilométert hagyott már maga mögött valós körülmények között, ami meghaladja bármelyik másik autómárka hasonló projektjének teljesítményét. A Honda 2002-ben kezdte meg a Honda FCX lízingjét, és 85 példányt gyártott az amerikai és a japán piac számára, beleérve az utódot, az FCX Clarity-t, ami elnyerte a 2009-es Világ Zöld Autója díjat. Egy korábbi bejelentés szerint a Honda 2015-re tervezi az FCX Clarity utódjának piaci bevezetését Japánban és az Amerikai Egyesült államokban, majd azt követően Európában. A GM a későbbiekben jelenti be üzemanyagcellás terveit.

Az üzemanyagcellás technológia a mai autózás legnagyobb kihívásainak kérdéseit érinti – az olajtól való függőséget, a károsanyag-kibocsátást, a hatékonyságot, a hatótávot, valamint a tankolási időt. Az üzemanyagcellás járművek megújuló hidrogénnel üzemelnek, amelyet például szél és biomassza segítségével lehet előállítani. Az üzemanyagcellás járművek kipufogóján keresztül egyetlen anyag kerül a levegőbe: vízpára.

Honda FCX ClarityTovábbá az üzemanyagcellás járművek hatótávja akár 650 kilométer is lehet, tankolásuk pedig mindössze három percet vesz igénybe, miközben a technológia kis, közepes és nagy járművekben is bevethető.
Kulcsszavak: autóipar, FCX, fejlesztés, gm, hidrogén, honda, környezetbarát, üzemanyagcella, zöld
 
A Honda és a GM együttműködik az üzemanyagcellás technológia következő generációjának fejlesztésében Megérkezett az új generáció a prémium kisautók szegmensébe Új Crafter-gyár Wrześniában – Ultramodern technika és az erőforrások különösen hatékony kiaknázása Új Crafter-gyár Wrześniában – Ultramodern technika és az erőforrások különösen hatékony kiaknázása A Honda és a GM együttműködik az üzemanyagcellás technológia következő generációjának fejlesztésében A Tesla Motors biztonságosabbá tette sikermodelljét Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1