Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit

A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit

2013. augusztus 01.
Egy hónappal azután, hogy hivatalosan is bejelentették a Citroen gyári részvételét a 2014-es túraautó világbajnokságon, fény derült arra is, hogy Sébastien Loeb milyen autóval vág neki pályafutása új szakaszának.

C-Elysée WTCCA Citroen C-Elysée WTCC az első olyan versenygép, amelyet a FIA új szabályrendszere alapján fejlesztettek.

Emlékeztetőül : tavaly szeptember 26-án, a Párizsi Autószalon megnyitóján Frédéric Banzet (az Automobiles Citroen vezérigazgatója), Yves Matton (a Citroen Racing igazgatója) és Sébastien Loeb beszélt arról, akkor még csak lehetőségként, hogy a Citroen esetleg gyári csapatot indít a túraautó világbajnokságban. A bejelentést csupán néhány perccel előzte meg a C-Elysée hivatalos nemzetközi bemutatkozása a sajtó nyilvánossága előtt. Most a két akkori világújdonság ismét egy fórumon szerepel: napvilágot láttak az első hivatalos fotók a Citroen C-Elysée WTCC-ről.

A Citroen teljes szaktudását felsorakoztató C-Elysée az alsó középkategória új szedánja, amely olyan, dinamikusan fejlődő piacokon kerül forgalomba, mint Latin-Amerika, a Földközi-tenger térsége, Kína vagy Oroszország. A modell 2013 elején mutatkozott be, sikerét pedig a közel 30000 megrendelés is jól bizonyítja. A C-Elysée – igazolva a várakozásokat és a kereskedelmi előrejelzéseket – a magyarországi ügyfelek körében is szép sikert aratott, fél év alatt meghatározó szereplője lett a hazánkban oly nagy súllyal bíró szegmensnek.

„Az, hogy a WTCC-ben szereplő versenyautó alapjául éppen a C-Elysée-t választottuk, egyértelmű jele annak, hogy az autósportot üzleti tevékenységünk egyik legjelentősebb támaszának tekintjük – hangsúlyozta Frédéric Banzet. – A túraautó bajnokság valóban az egész világot keresztüljárja, hiszen rendeznek futamot Latin-Amerikában, Marokkóban, Kínában és Oroszországban is. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a fejlődésünk egyik pillérének számító C-Elysée-t ezekben az országokban is meg tudjuk mutatni a sportkedvelő közönségnek.”

C-Elysée WTCC„Ami a mérnöki megfontolásokat illeti: aerodinamikai szempontból a szedán karosszéria ideális, ezért a C-Elysée tökéletesen megfelelt az elképzeléseinknek. – tette hozzá Xavier Mestelan-Pinon, a Citroen Racing műszaki igazgatója. – Egyébként ezen felül is viszonylag könnyen adaptáltuk a szériaváltozatot a versenykiíráshoz.

Egy hónappal azután, hogy hivatalosan is bejelentették a Citroen gyári részvételét a 2014-es túraautó világbajnokságon, fény derült arra is, hogy Sébastien Loeb milyen autóval vág neki pályafutása új szakaszának. A Citroen C-Elysée WTCC az első olyan versenygép, amelyet a FIA új szabályrendszere alapján fejlesztettek.

versenykiírásokhoz. Mivel ez az első pályaautó, amelyet fejlesztettünk, újra és újra felül kell vizsgálnunk a döntéseinket, de pont ez teszi a munkánkat olyan izgalmassá.”

A C-Elysée WTCC egyszerűen lélegzetelállítóan néz ki. 18 collos kerekeken gurul, aerodinamikailag tökéletesített, nagyon látványos. A masszív lökhárítók remekül kiemelik és könnyen azonosíthatóvá teszik a hűtőrácsba integrált márkaemblémát. A hátsó légterelő tovább fokozza az autó dinamikus karakterét.

A motorháztető alatt ugyanaz az 1.6 literes, közvetlen befecskendezésű turbómotor bújik meg, ami a DS3 WRC-t is mozgatja. A nagyobb teljesítményű turbófeltöltő révén az autó teljesítménye eléri a 380 lóerőt. A motor az első két kereket hajtja, az áttételt hatsebességes szekvenciális váltó biztosítja. A Citroen C-Elysée nemrégiben tette meg első „lépéseit” az aszfalton, az elkövetkező hetekben pedig komoly tesztidőszak vár rá. Első hivatalos megjelenése a 2013-as Frankfurti Autószalonon esedékes, szeptember 12. és 22. között.

Kulcsszavak: autóipar, autósport, C-Elysée, Citroën, fejlesztés, Sébastien Loeb, wtcc
 
Az Interbrand ismét megerősítette a Hyundai Motor hírnevét Az Interbrand ismét megerősítette a Hyundai Motor hírnevét A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit Magyarország továbbra is Ranger nagyhatalom A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit Az Audi tíz éven belül közel kétszeresére tervezi növelni az autói eladását A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit Ezerötszáz fős elbocsátás a Fiat lengyelországi gyárában Német kutatóintézet: az autóipar már nem húzóágazat Németországban Német kutatóintézet: az autóipar már nem húzóágazat Németországban
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1