Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja

Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja

2013. augusztus 26.
A Peugeot 5008 megjelenése áttörést jelentett a kategóriában. Megőrizte a szegmensben elvárt tulajdonságokat, ugyanakkor számos új, addig nem alkalmazott megoldást vezetett be. Elegáns és lendületes stílusa, kimagasló dinamikája egyedülállóvá teszi a kategóriában.

Peugeot 5008A visszafogottan méretezett 5008 a praktikus használat, a kényelem és a biztonság terén is legjobbat nyújtja az autóban utazóknak. A magasított üléshelyzet remek kilátást biztosít a vezetőnek, a sebességadatok színes vetített kijelzőn jelennek meg, a parkolást pedig tolatókamera segíti. Az 5008 a mindennapi használatban praktikus, dinamikus, és a vezető számára rendkívül ösztönző és élvezetes autó! A hátsó rész nagyfokú variálhatóságának köszönhetően igény szerint növelhető a csomagtartó térfogata, külön-külön elrejthető a hátsó öt ülés a sík padló és a lehajtható első utasülés jóvoltából.  A hétüléses változatban a leghátul ülők is kimagasló kényelemben élvezhetik az autózást. Az új 5008 felsőkategóriás stílusa azonnal szembeötlik az új, csúcstechnológiájú fényszóróknak köszönhetően.

Folyton mozgásban, indulásra készen

Az autó vezetője vagy utasa egyetlen szempillantás alatt felismeri az 5008-ban rejlő erényeket. Megelőlegezi az örömet, melyet az autóba beszállva éreznek majd, mivel az 5008 stílusa határozottan sejteti, hogy tágas utastér, minőség, biztonság, dinamikus viselkedés és hatékonyság várja őket. A teljesen megújult orr-részt a márka új stílusvonásaival rajzolták meg. A csúcstechnológiájú fényszórók szigorú tekintettel illeszkednek a karosszériába, ami fokozza a robusztusság érzetét. A magasabb felszereltségű változatokban a fényszórók Xenon lencsét kapnak a terheléstől függő automatikus fényszórómagasság-állítással és a kanyar belső ívébe irányított fénnyalábbal. Az első lámpatestekben sötét háttérből emelkednek ki a nappali menetfény és az irányjelző fényforrásai, amelyek flat guide és fénydiódás technikával készültek. Az első légbeömlő kétoldalán C formájú, határozott vonalú krómbetét hangsúlyozza a ködlámpát. A két fényforrás között a krómozott léccel díszített, finom vonalú lebegő hűtőrács impozáns mérete széles utasteret sejtet. Ezt erősíti a szélesen húzódó lökhárító, mely átnyúlik az autó oldalára.

Peugeot 5008Oldalnézetben az autó kiegyensúlyozott vonalaiból több olyan márkaspecifikus stílusvonás mutatkozik meg, melyeket először az 5008 egyesít. A letisztult vonalvezetés megerősíti az autóból áradó folyamatos mozgás érzetét. Az előrenyúló motorházfedél és a szélvédő a lehető legsimábban hatol a levegőbe. A formaterv áramvonalasságát az adatok is alátámasztják: az 5008 Cw értéke mindössze 0,29. Az övvonal, a hátsó kerekekig futó lendületes vonalával, dinamizmust sugall, magassága pedig biztonságot sugároz. Ugyanez a szerepe az utasteret övező tetőcsomagtartónak, melyet a D oszlopba építettek be.

Ezek a megoldások mégis a könnyedség érzetét keltik. A hatalmas üvegek szinte összefüggő felületet alkotnak az autó körül; ezt a benyomást az oldalfal hátsó részén kialakított, a hátsó szélvédőhöz megszakítás nélkül kapcsolódó, nagyméretű háromszögletű ablak különleges rajzolata kelti. A hátfalajtó kialakítása a csomagtér könnyű megközelítését sejteti, ami létfontosságú egy olyan autó esetében, melyet a használat és az utazás örömének megosztására terveztek.  A kompakt egyterű fogalmát eredeti módon értelmező, dinamikus és kényelmes 5008 kilencféle színárnyalatban rendelhető; a palettát két új szín bővíti, a Rich Oak és a szürke Artense. Az ablakszegélyek krómozottak. Az autó 16-18 collos kerekekkel rendelhető, a kínálat mostantól az új 17 collos, gyémánt hatású keréktárcsával gazdagodik, és megjelenik a szürke Anthra árnyalat.

Az aktív és ösztönző vezetésre kialakított vezetőhely

Az autóba beszállva tágas utastér és a kompakt egyterűek világában újszerű és stimuláló vezetőhely fogad. Az utastér hangulatát meghatározzák a hatalmas üvegfelületek, az óriási első szélvédő (5,77m²), és a panoráma üvegtető (1,69m²). Az Allure felszereltségű modellek Peugeot felirattal ellátott alumínium ajtóküszöbbel készülnek.  Az 5008 utasterében bármelyik üléshelyen élvezetes az autózás.

Peugeot 5008Technikai felszerelések


A vezető ösztönei előre megsúgják, hogy örömteli vezetés vár rá az 5008 kormányánál. A magasított üléshelyzetből remekül uralja az utat, és a kiváló láthatóságnak köszönhetően teljes biztonságban érzi magát. Az ergonómia a limuzinok világából merít; erre utal például a szinte teljesen függőleges helyzetű kormánykerék és az ülések tartása. Az utat figyelő vezető fejmozdítás nélkül, egy pillantással olvashatja le a műszeregységen, illetve a felette található vetített kijelzőn (Head-up Display) megjelenő legfontosabb adatokat.

A vetített kijelzőn az autó sebessége mellett a követési távolság is megjelenik, amelyet a követési távolság-figyelő rendszer kalkulál menet közben. A kijelző polikarbonátból készült lapjának dőlésszögét és a fényerőt a vezető saját magának állíthatja be, és változtathatja az utazás alatt a műszerfalon elhelyezett és könnyen megtalálható szabályozó gombokkal. A kijelző közelében, a műszerfalon található a lehajtható képernyő (rádió-navigációs rendszer, fedélzeti számítógép).
A kapcsolók a középkonzolon találhatók, melyet mostantól pontos rajzolatú lézergravírozás fut körbe. A váltókar és az elektromos parkolófék szintén könnyen kezelhető és kézre esik.

5008: az autózás élményének megosztására invitáló egyterű

A hátul utazók teljes kényelemben és biztonságban utaznak, azzal a megnyugtató érzéssel, hogy a két hátsó üléssorban függönylégzsák óvja őket. A magas szintű hangszigetelésnek köszönhetően nem kell felemelni a hangjukat, ha az elöl utazókkal beszélgetnek. Nyáron hűthetik, télen fűthetik az utasteret a levegő áramoltatásával a légkondicináló berendezés szellőztetőin keresztül, melyek az oldaloszlopokon kaptak helyet. Az összes üléshelyen kimagasló a hőkomfort.

Peugeot 5008Az 5008 tágas utasterében, ahol a könyökszélesség 1520 mm, már nem kell megküzdeni senkinek sem a legjobb helyért – mindegyik az. A második sor három egyforma szélességű ülésből áll. Támlájuk dőlésszöge állítható, az ülések 130 mm-es hosszanti állításának köszönhetően pedig változtatható a lábtér, így mindig ideális üléshelyzet alakítható ki. A harmadik sor teljes értékű üléseihez megkönnyíti a beszállást, hogy a második sor szélső üléshelyeit különleges mechanizmussal látták el. Egyetlen mozdulat, és az üléslap felemelkedik, a támla előrebillen, kellő helyet felszabadítva a beszálláshoz. A harmadik sorban az ülések széles helyen (a könyökszélesség 1341 mm), az előző sorral ötös kötést alkotva helyezkednek el, ami előre is teljesen szabad kilátást enged a leghátsó sorból.

Az 5008 az utastérbe tökéletesen illeszkedő multémidás rendszerrel gondoskodik arról, hogy a hosszú utazások még kellemesebben teljenek. A rendszer az első ülések fejtámlájába épített, két 7 collos színes képernyőből, a bármely hordozható audio/videó készülék csatlakoztatására alkalmas konzolból, valamint két, vezeték nélküli Bluetooth® fejhallgatóból áll. Tartozékként egy harmadik, a többivel egyidejűleg használható fejhallgató is rendelhető. Egyszerre két videóforrás is csatlakoztatható, vagyis a két képernyőn különböző műsor játszható le, így az utasok különböző módon tölthetik az időt az utazás alatt.

A variálhatóságnak köszönhetően rekord méretűre növelhető a csomagtér

Egy egyterű akkor teljesíti maradéktalanul a vele szemben támasztott elvárásokat, ha a kimagasló kényelem mellett méretes csomagtartót is kínál. Kompakt külső méreteinek köszönhetően (4,53 m hosszú, 1,84 m széles) az 5008 impozáns és könnyen pakolható csomagtere teljesíti ezt az elvárást.

Peugeot 5008A harmadik sor üléseinek elrejtésével a kalaptartó alatti víztérfogat 758 és 823 liter között mérhető (579 és 678 dm3 a VDA 210 szerint), a csúsztatható ülések pozíciójától függően. A második sor üléseinek elrejtésével a csomagtartó térfogata 2506 literre nő (1754 dm3), ami igazán lenyűgöző. Ebben a kialakításban, a padlóba süllyesztett ülésekkel, a padló felülete teljesen sík a csomagtérküszöbtől az első ülésekig. Az első utasülés vízszintesig lehajtható, így máris rendelkezésre áll egy 2,76 m-es hasznos hosszúság.

Előremutató műszaki megoldások a fokozott biztonságért


Az 5008 kormányánál ülve a vezető nagyfokú biztonságban tudhatja magát, az utasait, sőt az autó közelében tartózkodókat is. Városban a széles üvegfelület remek kilátás nyújt minden irányba. A parkolást segítő első- és hátsó rendszer tolatókamerával egészíthető ki. A csomagtérajtón elhelyezett kamera a képet a műszerfal képernyőjére vetíti, színes jelölésekkel kirajzolva azon az autó körvonalát az adott környezetben. A tolatás mostantól igazi öröm, akárcsak a parkolóhely keresése! A parkolóhelyek méretét speciális érzékelők pásztázzák, majd adnak tájékoztatást a vezetőnek, ha parkolásra alkalmas helyet talál kereső.

A gyújtás megszakításkor az elektromos parkolófék automatikusan aktiválódik. Egy, az ESP-vel összekapcsolt program szabályozza a behúzás erősségét a lejtő meredekségétől függően. Amíg az autó parkol, folyamatosan figyeli, hogy utána kell-e igazítani a húzás erősségét. Induláskor a parkolófék automatikusan kiold, amikor a vezető a gázpedálra lép. AZ ESP magába foglalja a lejtőn történő elindulást segítő rendszert is.

Peugeot 5008Amikor az autó lejtőn áll és a vezető lelép a fékpedálról, a rendszer két másodpercig lefékezve tartja az autót. A vezetőnek így van ideje átlépni a gázpedálra és mozgásba hozni az autót, és nem kell attól tartania, hogy az autó akaratlanul visszagurul. Országúton a vezető a sebességszabályozó és a sebességhatároló segítségével tarthatja ellenőrzése alatt a menetsebességet. Az autó orrában elhelyezett 24 GHz-es radarral működő követésitávolság-figyelő rendszer azonnal figyelmezteti a vezetőt, ha a másodpercben kifejezett, 09 és 2,5 mp között állítható követési távolság a vezető által beprogramozott biztonsági szint alá csökken. Ebben az esetben piros figyelmeztetés jelenik meg a vetített kijelző polikarbonátból készült lapján.

Ez az információs felület, amely a jármű sebességéről is tájékoztat (aktuális sebesség, a tempomat, illetve a sebességhatároló állapota és beprogramozott határértéke), a vezető látómezőjében helyezkedik el. A jobb olvashatóság érdekében mostantól minden információtípus más-más színnel jelenik meg: fehérrel az aktuális sebességre, narancsszínnel a sebességhatárolóra, zölddel a sebességrögzítőre, és pirossal a követési távolságra vonatkozó információk. Ez a megoldás kézzelfoghatóan növeli az elsődleges biztonságot és a használat kényelmét.

Az utasokat hat légzsák védi ütközés esetén: két front-, két oldal- és két függönylégzsák. Ez utóbbi a harmadik üléssorra is átnyúlik a hétüléses változatban. Gázgenerátora egyszerre működik az oldallégzsákéval, így azzal egyidőben nyílik ki, ami fokozott védelmet nyújt az autó összes utasának.
A kipörgésgátló új, intelligens kipörgésgátló funkciója, a Snow Motion a jeges, havas úton történő elindulást és haladást könnyíti meg. Az új típusú kipörgésgátló vezérlése automatikusan bekapcsol, és téli gumikkal társítva még hatékonyabb.

Az 5008 olyan egyterű, amely a dinamizmust a kényelemmel ötvözi

A márka mérnökei tudásuk legjavát felhasználva fejlesztették ki az 5008 dinamikus viselkedését, amely a legkiválóbb Peugeot limuzinokéhoz fogható. Az autóban utazók egyedülálló élményben részesülnek, amelyben egyenlő hangsúly esik a vezetésre és a kényelemre. Ez a páratlan szintézis az egyik legsajátosabb vonása az 5008-nak.

A nyolc motorból álló kínálatban a legalacsonyabb CO2-kibocsátási érték 109 gramm kilométerenként. A benzines és dízelmotorok manuális, automatikus vagy robotizált váltóval rendelhetők.
 
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Frankfurt, galéria, IAA, Peugeot 5008, premier
 
Négy Volkswagen világpremier az elektromos mobilitás és a teljesítmény terén a Genfi Autószalonon Négy Volkswagen világpremier az elektromos mobilitás és a teljesítmény terén a Genfi Autószalonon Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja A Tesla egy új típussal üzenne hadat a nagy német gyártóknak Forradalmian újszerű formajegyekkel érkezik a vadonatúj Hyundai Tucson Forradalmian újszerű formajegyekkel érkezik a vadonatúj Hyundai Tucson Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja BMW S 1000 R – Új dinamikus roadster az S 1000 RR alapjain Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja Chevrolet Corvette: a design-ikon hatvan éve
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1