Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
RCZ R: teljesítmény és hatékonyság egyenesen a Peugeot Sporttól

RCZ R: teljesítmény és hatékonyság egyenesen a Peugeot Sporttól

2013. augusztus 28.
A Peugeot lerántja a leplet az RCZ R-ről, a Peugeot mérnökeinek a stílus és a vezetés öröme terén felhalmozott tudását egyszerre megjelenítő RCZ sportkupé felturbózott változatáról.

Peugeot RCZ RAz új, 270 lóerős, 1,6 literes motor és a kilométerenként mindössze 145 gramm CO2-kibocsátás a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló szintjére emeli az RCZ R-t. Az új motorral összehangolt, részlegesen önzáró Torsen differenciálművel készült speciális futómű páratlan vezetési élményt ígér.  Az RCZ R változat világpremierjére 2013. szeptemberben a Frankfurti Autószalonon kerül sor, forgalmazását a jövő év elején kezdi meg a Peugeot.

Az RCZ R 270 LE /199 kW teljesítményével a márka történetének legerősebb sorozatgyártású modellje. Kevesebb mint hat másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, és a sportkupék között egyedülálló, kilométerenként mindössze 145 gramm CO2-kibocsátásával ismét bizonyítja a márka kiemelkedő szaktudását. Ezeket az értékekeket kis hengerűrtartalommal, az aerodinamika javításával és súlycsökkentéssel sikerült elérni. A lökettérfogat csökkentése napjaink meghatározó tendenciája, nemcsak a szériamodelleknél, hanem a versenysportban is megfigyelhető. A legjelentősebb versenyágakban már most is 1,6 literes turbómotorokat használnak, 2014-től pedig a Forma–1-ben is megjelennek.

A mindössze 1,6 l lökettérfogatú, 270 lóerős új THP motor rekord fajlagos teljesítményt állít fel a kategóriában; a közel 170 LE/l teljesítménnyel a legjobb sorozatgyártású modellek között van a világon, és már most teljesíti az Euro 6 követelményeit. Az aerodinamikai fejlesztéseknek, az új spoilernek köszönhetően 15 daN-nal megnövekedett a hátsó leszorító erő, ami fokozza a jármű stabilitását nagy menetsebességen, anélkül, hogy csökkentené a motor teljesítményét. A súlycsökkentés érdekében speciális alkatrészeket fejlesztettek ki, ennek köszönhetően az RCZ R 17 kg-mal könnyebb a 200 lóerős RCZ-nél. Az 1280 kg tömegű RCZ R tömeg/teljesítmény aránya mindössze 4,7 kg / LE.

Peugeot RCZ RKülső megjelenés

A matt fekete tetőívekkel és sötét titán maszkkal ellátott fényszórókkal felékesített RCZ R a dinamikai hatékonyság jegyében megtervezett, sportos és kifinomult vonásaival tűnik ki. A 10 mm-rel lejjebb ültetett, valamint a jobb tapadás és nagyobb kanyarsebesség érdekében szélesebb és nagyobb, 19 collos kerekekkel felszerelt RCZ R megjelenése még sportosabb, az autó szinte teljesen a talajhoz tapad.

A kettős árnyalatú, gyémánt hatású/matt fekete, modern és sportos egyedi keréktárcsákat az ötvözetbe mart R jelzés díszíti. A felnik tervezésénél nagy figyelmet fordítottak a nagyobbra méretezett fékek hatékony hűtésére. A piros első féknyergeket a Peugeot Sport fejlesztette ki. A karosszériához tökéletesen illeszkedő, nagyméretű fix hátsó spoiler jobb aerodinamikát garantál, vizuálisan pedig megnyújtja hátrafelé az autó sziluettjét. Nem töri meg az RCZ hátsó részének lendületes vonalát a speciális diffúzor, ami két impozáns és szimmetrikus krómozott kipufogóvéget foglal magába, a nagyobb teljesítmény és a kisebb zajkibocsátás érdekében áttervezett kipufogók jelzéseként. A hűtőrácson elhelyezett piros Peugeot felirat és az autó hátulján is visszaköszönő R monogram teszi teljessé az RCZ R egyedi külső megjelenését.

Egyedi kialakítás és a felszereltségek gazdag választéka

A négyféle árnyalatban, piros Erythrée, fekete gyönygyház, metálszürke Sidobre és fehér opál színben rendelhető RCZ R külsejét a csillogó vagy selymes fényű karbontetővel, karosszériamatricákkal, illetve fekete tükörházakkal tehetik még egyedibbé a tulajdonosok. A magas szintű biztonsági és kényelmi felszereltséget a fényszóró-mosóval ellátott Xenon lámpák és a WIP Nav Plus multimédia rendszer egészítik ki.
Peugeot RCZ R
Az RCZ R vezetőhelye felébreszti az érzékeket


A sofőr örömére és a vezetés élvezetére tervezett vezetőhely tökéletes összhangban van a külső megjelenéssel, és a beszállást követően azonnal egy különleges sport hangulatba hozza a ”pilótát”.
A Peugeot Sport felirattal ellátott ajtóküszöböt átlépve még erősebben érződik az autó sportos és exkluzív jellege. Piros díszvarrás futja körbe a finom, modern és presztizst árasztó anyaggal bevont műszerfalat, valamint a kormánykerék, a váltókar, az ajtóbetétek, a kartámaszok és az ülések bőr borítását. A határozott és sportos vonalú ülések vastag fekete Nappa bőrből és Alcantarából álló vegyes borítást kaptak. Az üléseket díszítő krómozott, pirossal szegélyezett "R" betű a középkonzolon jelvényként is megjelenik négy látható csavarral rögzítve egy elegáns, szálcsiszolt alumínium táblából kiemelkedve. A repülőgépekből átvett megoldás a pontosságot jelképezi és finom eleganciával hordozza magán a Peugeot Sport névjegyét.

Intenzív vezetési élmény

Az autóba „leszálló” vezetőt ergonomikus, az RCZ R dinamikai képességeinek kihasználásához ideális vezetőhely fogadja. A szokásosnál kisebb kormánykerék, a rövid váltókar, a pirossal kiemelt alumínium sebességváltógomb és a Peugeot Sport által kifejlesztett, remek tartást biztosó és az RCZ R kimagasló teljesítményeivel összhangban kialakított új kagylóülések aktívan hozzájárulnak a vezetés élményéhez.

Nem csak a látásra és a tapintásra, de a hallásra is gondoltak a tervezők!

A speciális szívócsőhöz csatlakozó Sound System és az átdolgozott kipufogó nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a vezető gyorsításkor és sebességváltáskor is élvezze az új RCZ R motor sportos karakterét.

Peugeot RCZ RA számok is jól tükrözik az RCZ R sportos lelkületét: csúcssebessége 250 km/h (elektronikusan leszabályozva), 5,9 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, álló rajttal 14,2 mp alatt teszi meg a  400 m-t és 25,4 mp alatt az 1000 métert. A gyorsulást a váltó áttételek is segítik, utolsó fokozatban 6,8 mp alatt gyorsul 80-ról 120 km/órára. A hatfokozatú manuális sebességváltó áttételezését kifejezetten a gyorsulásra optimalizálták.

Az alacsonyabb súlypont, a tökéletesített aerodinamika, az egyedi futóműbeállítások (szélesebb nyomtáv, terpesztés és összetartás, 0,5 collal szélesebb felnik) és a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 235 / 40 R19 gumik remek tapadást és kitűnő útfekvést garantálnak. A hatékonyabb csillapításnak, a merevebb rugóknak és a hátrébb helyezett stabilizátor-központozásnak köszönhetően a futómű rendkívüli úttartást és irányíthatóságot biztosít az RCZ R-nek. A részlegesen önzáró Torsen differenciálmű maximálisan kiautózhatóvá teszi az 1900/perctől rendelkezésre álló nyomatékot, ami nagyfokú stabilitást garantál az RCZ R-nek, fékezéskor pedig biztosítja az autó  « szoros » irányíthatóságát a kanyarok belső ívében.

Az RCZ R kimagasló teljesítménye és gyorsasága számos, tesztpályán végzett tesztelés gyümölcse is; a beállításokat a Peugeot Sport tesztpilótáival véglegesítették. A fékrendszerrel szembeni követelmények természetes módon terelték a műszaki kialakítást a négydugattyús megoldások irányába, mert nagyobb merevségüknek köszönhetően hatékonyabb fékerőt biztosítanak, és így a rugózatlan tömeg is kisebb.

Peugeot RCZ RAz úszónyerges féktárcsák 380 mm átmérőjűek és 32 mm szélesek, eloxált alumínium középpel, ami a súlycsökkentésben és a hűtésben egyaránt szerepet játszik, akárcsak a tárcsa belső szellőzése, melynek hűtőjárat kialakítása az Alcon versenytapasztalatain alapul. Mindez minden próbát kiálló tartósságot biztosít a fékrendszernek és egyedülálló biztonságot és teljesítményeket nyújt az RCZ R-nek; például kevesebb mint 61 méter kell ahhoz, hogy az autó 130 km/óráról fékezve  megálljon.

Versenyekre szabott hajtáslánc, a sorozatgyártású modellek robusztusságával ötvözve

Az RCZ R változatba az új, közvetlen befecskendezéses 1.6 THP turbó benzinmotor kerül. Legnagyobb, 199kW-os (270 LE) teljesítményét 6000/percnél adja le, 330 Nm-es nyomatékmaximuma 1900-5500/perc között áll rendelkezésre. Az új, ‘EP6CDTR’ jelzésű motor nagyszabású fejlesztés eredménye, a kivételes teljesítmények elérése érdekében számos alkatrészt továbbfejlesztettek vagy teljesen átterveztek, hogy a versenyzéshez alapvetően robusztus szériamotor a versenysportra is alkalmas legyen. A motorblokkot fokozottan strapabíróvá teszi, hogy a megmunkálás előtt speciális hőkezelésnek vetik alá. A Twin Scroll turbót kifejezetten úgy fejlesztették ki, hogy méreteinél fogva az utcai és a verseny használatra egyaránt ideális legyen. A versenyautók ihlette egyedi felépítésű acél kipufogó a beépített gyűjtőcsővel a legmagasabb üzemhőmérsékletnél is kiválóan teljesít.

Peugeot RCZ RA MAHLE Motorsporttal közösen kifejlesztett, 9,2 sűrítési aránnyal dolgozó dugattyúk kovácsolt szerkezetűek és a Formula–1-ben használt leheletnyi alumíniummal készülnek, hűtésükről két fúvóka gondoskodik. A hajtórudakat is továbbfejlesztették, hogy jobban ellenálljanak a motor magas fordulatszámon történő terhelésének. Az RCZ R az első szériamodell a világon, amely a Mahle által 2011-ben szabadalmaztatott és bemutatott hajtórúdcsapágyakat alkalmazza; polimer bevonatuk fokozza az ellenállást a magasabb hengernyomással szemben.

Kényelem és a vezetés élvezete a mindennapokban

Az RCZ R-t sportautónak fejlesztette ki a Peugeot Sport, amely pályázásra és mindennapi kellemes és civilizált közúti használatra is alkalmas. A hajtómű és annak beállításai egyszerre teljesítik a versenypályán történő sportos vezetés és a hétköznapi használat igényeit. Az aktuális vezetési típustól függően – ami kiderül a gázadás és a fordulatszám karakterisztikájából – kényelmes-városiként, vagy sportos-hatékonyként tipizálja a motorvezérlés.

Ráadásul a rendkívül alacsony fordulatszámtól rendelkezésre álló nyomaték igen dinamikus, lendületes vezetést tesz lehetővé és kimagasló vezetési örömet nyújt a hétköznapi használatban is. A versenysportot idéző felfüggesztések fokozzák az RCZ R fürgeségét és éles karakterét, egy olyan kompromisszummal, amely a 200 lóerős RCZ 1.6 THP változatéhoz fogható komfortszintet kínál. Mindezeken túl a vezetőhely nemes anyagai és ergonómiája, a csúcskategóriás felszerelések és a normál használat esetén mértéktartó fogyasztás – 6,3 l/100 km vegyes ciklusban, ami mércének számít a kategóriában –  kényelmes, és a versenypályákon kívül is remekül élvezhető sportkupévá teszik az RCZ R-t.
Kulcsszavak: autóipar, autókiállítás, autószalon, Frankfurt, galéria, IAA, Peugeot, RCZ R
 
RCZ R: teljesítmény és hatékonyság egyenesen a Peugeot Sporttól Az új Peugeot 308 SW - Előkelő és tágas kombi RCZ R: teljesítmény és hatékonyság egyenesen a Peugeot Sporttól A 65. Frankfurti Autókiállítás Subaru előzetese 2 millió alatt nem lesz Lada XRay 2 millió alatt nem lesz Lada XRay Javult az üzleti hangulat a német autóiparban februárban Javult az üzleti hangulat a német autóiparban februárban A Kia Motors a vadonatúj Sportage világpremierjét 2015 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon tartja A Kia Motors a vadonatúj Sportage világpremierjét 2015 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon tartja
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1