Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Az új Opel Insignia – motor- és infotainment-forradalom

Az új Opel Insignia – motor- és infotainment-forradalom

2013. szeptember 11.
Világpremierjét ünnepli a Frankfurti Autószalonon (2013. szeptember 12-22.) az új ruhát viselő Opel Insignia. Kívül-belül attraktívabb lett, magasabb szintre emelve a „szoborszerű szépség, németes precízióval” designfilozófiát.

Opel InsigniaGépteteje alatt új, erős és különlegesen hatékony, közvetlen befecskendezésű hajtóművek – például a 99 grammos turbódízel és az új generációs turbó benzines – bővítik a kínálatot. Csekély emissziójának köszönhetően a kétliteres dízel besorolása A+-ra javult. A két teljesítménylépcsőben (88 kW/120 LE és 103 kW/140 LE) kapható, start-stoppal és hatfokozatú sebességváltóval ellátott négy- és ötajtós kivitel fogyasztása a kombinált ciklus szerint mindössze 3,7 liter per 100 km (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) – az Opel Insignia 2.0 CDTI kategóriájának legtakarékosabb dízelautója. Fejlesztői mindjárt tökéletesítettek az aerodinamikán is: 0,25-ös alaktényezőjével az Insignia a világ legáramvonalasabb ötajtós, lejtőshátú limuzinja.

Közben a futómű és a kormányzás még komfortosabb és dinamikusabb lett. Teljesen új szórakoztató-tájékoztató (infotainment) nemzedék kapható, amely az okostelefon sokféle funkcióját integrálja az autóba, mégis egyszerűen kezelhető a középalagút érintőpadjáról (touchpad), az érintőképrnyőről, a kormányon lévő gombokkal vagy akár hangvezérléssel.

Rendezett vezetőfülke, új infotainment-nemzedék


A vezetőhely áttervezésének három fő szempontja az áttekinthető, egyszerű kezelés, az infotainment-kínálat testre szabhatósága, valamint természetesen az utasok komfortja, biztonsága volt. A középkonzol modern műszaki megoldásai és funkciói a rafinált egyszerűség érzetét keltik. A fekete zongoralakktól és krómozástól csillogó kezelőfelületet radikálisan leegyszerűsítették, gomb már alig van rajta, hiszen szinte mindent a nyolccolos, színes érintőképernyőről lehet kezelni. Az induló háttérképről az érintőképernyőről, a kormány gombját megnyomva, hangvezérléssel vagy érintőpaddal juthatunk a rádió, a zenelejátszás, az okostelefon-kapcsolat vagy a háromdimenziós navigátor valamennyi menüjéhez és almenüjéhez. Az egész testre is szabható – akár hatvan kedvencet tárolhatunk el, személyes ízlésünk és kényelmünk szerint.

Opel InsigniaAz infotainment-rendszer gyors használatára a középalagútba foglalt érintőpad nyújt lehetőséget, amelynek megvilágított, érintésérzékeny felülete villámgyorsan reagál, és közben finom rezgésével érzékelhető visszajelzést ad. Gyerekjátékká teszi a készülékek kezelését anélkül, hogy közben elterelné a figyelmet a forgalomról. Akár kézírásos betűket is lehet rárajzolni – például ha egy zeneszámot keresünk a tárolóban, vagy helységnevet a térképen. Emellett irányíthatjuk a berendezést az áttekinthető kormánygombokról vagy hangutasításokkal is. A fejlett hangvezérlést a volán egyik gombjának megnyomásával aktiválhatjuk.

A vezető optimális tájékoztatását szolgálja az új műszeregység is, nyolc colos, nagy felbontású, színes képernyővel kiegészítve. A sebességet, fordulatszámot és üzemanyag-mennyiséget klasszikus műszerek mutatják, de mellettük megjelennek a közvetlen látótérben a saját magunk választotta adatok is a navigációról, az okostelefonról és a rádióról.

Csúcstechnika: 99 grammos turbódízel és új generációs SIDI benzines turbó


Szintén mércének számít az új Opel Insignia hajtó- és futóműve. Már eddig is elismerést aratott a menetkényelem, a vezethetőség és az útfogás, most azonban tovább tökéletesítettek a csillapítókon, a stabilizátorokon és a kormányművön, ami főképp a zaj- és rezgési komfort javára vált.

Az eleve széles, továbbővített motorválasztékot megalkuvás nélkül hangolták teljesítményre és komfortra. Benzines, dízel és gázüzemű változatok állnak rendelkezésre, a teljesítményspektrum 88 kW/120 lóerőtől 239 kW/325 lóerőig terjed.

Opel InsigniaAz új Insignia 2.0 CDTI élenjár környezetkíméletben és takarékosságban: kétliteres turbódízelje 88 kW/120 LE, illetve 103 kW/140 LE teljesítménnyel kapható, és a VO (EG) Nr. 715/2007 szabvány szerint mérve csupán 99 gramm/kilométer a CO2 kibocsátás (Sports Tourer: 104 g/km CO2), ezáltal az A+ hatékonysági kategóriába tartozik. A hatfokozatú sebességváltóval és Start/Stoppal felszerelt négy- és ötajtós kocsik kombinált ciklus szerinti fogyasztása 3,7 liter/100 kilométer (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) – ezek csúcsértékek a kategóriában! Mindemellett erősen is húznak ezek a motorok: az automatikus túltöltési funkciónak köszönhetően rövid ideig 320 newtonmétert képes kifejteni a 88 kW/120 lóerős turbódízel, a 103 kW/140 LE teljesítményű pedig 370 newtonmétert.

A dízelválaszték élén a 143 kW/195 LE-t rendelkezésre bocsátó 2.0 BiTurbo CDTI áll, amely soros, kétlépcsős turbófeltöltés segítségével ér el tiszteletet parancsoló 400 newtonméter nyomatékot. Azonnal reagál a gázadásra, és széles fordulatszám-tartományban fejt ki nagy erőt. A benzineseknél is van két kiemelkedő újdonság: a közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős 2.0 SIDI Turbo (184 kW/250 PS és 400 Nm), illetve az 1.6 SIDI Turbo (125 kW/170 PS és 260 Nm, amely túltöltéssel átmenetileg 280-ra növelhető). A SIDI jelentése Spark Ignition Direct Injection, azaz szikragyújtásos, közvetlen befecskendezéses. E motorok kiváló gazdaságossággal ötvözik a nagy teljesítményt és a sima járást. Mindkettő kombinálható hatfokozatú manuális sebességváltóval és Start/Stoppal, vagy az új, csökkentett súrlódású hatfokozatú automatával is. Míg a 125 kW/170 LE teljesítményű hajtómű fronthajtással kapható, a kétliteres SIDI Turbo összkerékhajtással áll rendelkezésre.

Gazdaságos alternatívaként a 103 kW/140 LE teljesítményű Opel Insignia 1.4 LPG sorakozik fel ezek mellé, 200 newtonméteres nyomatékmaximummal, amely, a benzinesekhez hasonlóan, teljesíti a jövőbeli, szigorú Euro 6 kipufogási előírásokat.

Opel InsigniaA 7,6 liter/100 km-es fogyasztás (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) és a csekély, 124 g/km CO2-emisszió (Sports Tourer: 129 g/km CO2) az A hatékonysági kategóriába sorolja a gázüzemű Insigniát – a vetélytársak csak nézhetnek utána.

A példásan szerény fogyasztásban szerepet játszanak az Insignia karosszériájának légellenállás-csökkentő tökéletesítései is. Modern részlet például az aktív Aero-Shutter, amely hidegindítás után elzárja a hűtőmaszkot. Ezáltal gyorsabban eléri üzemhőmérsékletét, kevesebbet fogyaszt és tisztábban működik a motor, ugyanakkor, mivel nem jut be levegő, nincs örvénylés sem. Mihelyt aztán hűtésre van szükség, önműködően kinyílik az Aero-Shutter. Mindezek hatásának köszönhetően a 0,25-ös alaktényezőjű ötajtós Insignia a világ legáramvonalasabb ötajtós limuzinja, míg a sorozatgyártású kombik között a Sports Tourer viseli e büszke címet, 0,28-cal.

Stílusteremtő: díjnyertes Opel design, prémium-hatással

Többszörösen kitüntetett designjával az Insignia meghatározóan hatott valamennyi Opel-típusra. Az új modell összetéveszthetetlen, mélyebb és öntudatosabb frontgrafikával hangsúlyozza prémium-jellegét, tekintélyesebbnek és szélesebbnek hat. Krómtól csillogó hűtőmaszkja testesebb lett, és az eddiginél alacsonyabbra került. Széles krómléce, amely középen az Opel emblémát hordozza, kétoldalt ívelten fut ki felfelé, az újonnan tervezett fényszórókra irányítva a figyelmet. Ezek, a felszerelési kiviteltől függően, bi-xenon lámpák is lehetnek, AFL+ biztonsági rendszerrel kiegészítve. Krómkeretbe foglalt, színezett üvegük kitűnő minőségre vall.

Opel InsigniaA csúcskivitelben letisztult rajzolatú, szárnymotívumot formáló fénydiódasor világít. Nem kevésbé hatásos stíluselem a front alsó részén a ködlámpák kifelé szélesedő betétje, amely jól illik a hűtőmaszk vonalához.

Oldalról nézve jelentős a különbség az új Insignia négy- és ötajtós karosszériája között. Az ötajtós C-oszlopánál a fényvonal kifut a stilizált hátsó spoilerhez vezető átmenetnél, ezáltal klasszikus kupészerű sziluettet eredményez. A négyajtóson viszont egészen a spoilerig ér, és egy elegáns limuzin körvonalát adja.

Ugyanez tükröződik vissza az áttervezett hátulnézeten: az új Insignia szélesebbnek és mélyebbnek mutatkozik az eddiginél – ez különösen a márkaemblémát hordozó krómléc lejjebb helyezésének köszönhető, amely mindkét karosszéria-változaton jól belenyúlik a kétrészes hátsó lámpába. A helyzet- és a féklámpa grafikája határozott szárnymotívumot ad, és természetesen energiatakarékos fénydiódák világítanak bennük. Bőségesen kínál újdonságokat az új Opel Insignia műszaki és biztonsági jellemzők, valamint komfort terén. Modern radar- és kameraalapú asszisztencia-rendszerek, az adaptív sebességszabályozótól a holttér-figyelőn és az ütközési figyelmeztetésen át a második generációs parkolási asszisztensig éppúgy vannak a kínálatban, mint AGR-tanúsítvánnyal ellátott prémium-ülések, vagy kulcs nélküli „Open & Start“ rendszer, hogy csupán néhány példát említsünk.

Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, Frankfurt, IAA, Insignia, opel
 
Genfben két tanulmányautó premierjét tartotta a Citroen Genfben két tanulmányautó premierjét tartotta a Citroen Az új Opel Insignia – motor- és infotainment-forradalom A Genfi Autószalonon debütált a felfrissített Kia Sportage A MINI a 2016-os Párizsi Autószalonon A MINI a 2016-os Párizsi Autószalonon Az új Opel Insignia – motor- és infotainment-forradalom Infiniti Eau Rouge – bevetésre készen a Genfi Autószalonon Az új Opel Insignia – motor- és infotainment-forradalom Vadonatúj Kia Sorento, megújult Rio és Venga a Párizsi Autószalonon
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1