Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Jimny-től a iV-4 tanulmányig - Kis Suzuki SUV-történelem

A Jimny-től a iV-4 tanulmányig - Kis Suzuki SUV-történelem

2013. szeptember 17.
A Suzuki a kompakt sport-szabadidő autók úttörője. Az LJ sorozat 1970-es és az SJ sorozat 1980-as években történt elindítása óta a cég jelentős energiákat fordított a terepjárók fejlesztésére – ennek eredménye a Vitara, a Jimny és a Grand Vitara.

Suzuki JimnyA Suzuki a kompakt sport-szabadidő autók úttörője. Az LJ sorozat 1970-es és az SJ sorozat 1980-as években történt elindítása óta a cég jelentős energiákat fordított a terepjárók fejlesztésére – ennek eredménye a Vitara, a Jimny és a Grand Vitara.

1970-ben a terepjárók piacát az óriási motorral szerelt járművek uralták. A Suzuki azonban megkérdőjelezte ezt a gyakorlatot, és olyan kisautóval teremtett konkurenciát ezeknek a modelleknek, amelyik a nagy áttétel és a könnyű karosszéria kombinációjával nyújtott csúcsteljesítményt a terepen. A mindössze 600 kilogrammos autó 27,5 fokos kapaszkodóképességgel rendelkezett, és ez csak a kezdet volt. Annak érdekében, hogy a elviselje a folyamatos terepi terhelést, a kocsi léghűtéses hűtőrendszerét vízhűtésesre cserélték. Idővel növelték a lökettérfogatot, megnövelték a keréktávot.

Elegáns, egyenes vonalaival az SJ sorozat már a stílusos négykerék-hajtású modellek előhírnöke volt. Ezzel a modellel nyerte el a Suzuki az autóvezető nők szívét.

A Vitara 1998-ban jelent meg. A robusztus létraalvázhoz ízléses, európai stílusú, egyenes vonalakkal jellemezhető felépítmény társult. Elegánsan egyszerű felfüggesztésének köszönhetően – elöl rugós tagok voltak, hátul háromszög alakú keresztlengőkar – pompásan lehetett kormányozni. Ezt követően 1998-ban, az LJ és SJ széria teljes revíziója nyomán még modernebb jármű született: a Jimny. Ebben a valóban forradalmi modellben megnövelték a tengelytávot, átalakították a létraalvázat, és – első ízben – kapcsolható szabadonfutót alkalmaztak.

Suzuki SX4A Jimny hosszú évek múltán ma is keresett modell, hála rajongótáborának, amelyben a városlakó nők éppúgy megtalálhatók, mint az elszánt vadászok.

A Vitara a maga részéről Grand Vitaraként született újjá. A modell a közelgő „crossover” korszak előfutáraként anélkül nyújtott kiemelkedő teljesítményt az épített utakon, hogy terepes képességei csorbultak volna. 2005-ben a Grand Vitara teljes átalakuláson ment át. A felfüggesztést beépített létraalvázzal optimalizálták, úton és terepen egyaránt javult a jármű teljesítménye. Ettől a modelltől kezdve alkalmazzák a négykerék-hajtásban a négyféle üzemmódot.

A Suzuki jártassága, amire hosszú évek munkájával és a tradíciók ápolásával tett szert a sport-szabadidő autók fejlesztésében, megjelenik a „crossover” modellekben is. Ez volt a záloga az SX4 sikerének, és ez jelenik meg az SX4 S-CROSS modellben is, amely most kerül forgalomba.

Az iV-4 tanulmányon alapuló új szériamodell közeljövőben várható színre lépésével a Suzuki teljesen új távlatokat nyit a sport-szabadidő autók szegmensében.

Suzuki iV-4 tanulmány

Kulcsszavak: autóipar, concept, fejlesztés, iV-4, suv, suzuki, SX4, tanulmányautó
 
DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: A XXI. századi felfüggesztés DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: A XXI. századi felfüggesztés A Jimny-től a iV-4 tanulmányig - Kis Suzuki SUV-történelem Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén A Jimny-től a iV-4 tanulmányig - Kis Suzuki SUV-történelem Már 300 ezer kilométert tett meg az üzemanyagcellás Mercedes A Jimny-től a iV-4 tanulmányig - Kis Suzuki SUV-történelem Herczig Norbert és a Skoda újdonságai az Autó, Motor és Tuning Shown Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma decemberben Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma decemberben
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1