Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Toyota új gyalogosbiztonsági technológiája |
||
2013. október 15.
A Gyalogosvédelmi Kormányzási Asszisztenssel kiegészített Ütközés Előtti Biztonsági Rendszer automatikus kormányzással segít elkerülni a gázolást.
|
A Toyota Motor Corporation ma bejelentette, hogy kifejlesztette az Ütközés Előtti Biztonsági Rendszer (PCS) új változatát, amely a gázolásos balesetek elkerülése érdekében automatikus kormányzással egészíti ki az ütközés előtti fékerő-növelési és automatikus fékezési funkciókat. A Toyota elkötelezetten dolgozik az olyan biztonsági technológiák fejlesztésén, amelyek segítenek megszüntetni a gyalogosok és más, veszélynek kitett közlekedők baleseti kockázatát, illetve mérsékelni a balesetből eredő sérülések súlyosságát. A Gyalogosvédelmi Kormányzási Asszisztenssel kiegészített új PCS az olyan esetekben is segíthet elkerülni az ütközést, amikor az automatikus fékezés önmagában már nem elégséges: például amikor a jármű túlságosan gyorsan halad, vagy amikor egy gyalogos váratlanul az autó elé lép. A gyalogosokat egy beépített szenzor érzékeli, s ha a rendszer gázolásveszélyt észlel, azonnal figyelmeztető jelzést villant fel a vezető előtt a műszerfalon. Ha az ütközés esélye tovább nő, a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti az autóst, hogy kezdjen elkerülő manőverbe, emellett pedig megnöveli a fékerőt, és automatikus fékezésbe kezd. Ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy az ütközés (kizárólag a fék használatával) elkerülhetetlen, és elegendő hely áll rendelkezésre a kitéréshez, aktiválja a kormányzási asszisztenst, hogy a jármű kikerülhesse a gyalogost. Japánban az elmúlt 12 évben folyamatosan csökkent a halálos közlekedési balesetek száma: 2012-ben összesen 4.411 ilyen eset történt. Ugyanakkor a közúti halálozások statisztikáját a gyalogosgázolások vezetik, amelyek az összes eset 37 százalékát* teszik ki. A Toyota tavaly kifejlesztett egy rendszert, amely a fékerő növelésével és automatikus fékezéssel segít a gyalogosgázolások megelőzésében. A Lexus LS modellbe beépített berendezés figyelmezteti a vezetőt az ütközésveszélyre, ha gyalogost vagy útakadályt észlel az autó előtt. A rendszer akkor aktiválódik, ha a vezető semmit nem tesz az ütközés elkerülésére. A TCM célja, hogy (kormányzási asszisztens nélküli gyalogosvédelmi) PCS rendszerét minél elérhetőbbé tegye, ezért 2015-ig több modelljéhez is kínálja majd e berendezést; ezután pedig bevezeti a Gyalogosvédelmi Kormányzási Asszisztenssel kiegészített új PCS rendszert. Kulcsszavak: autóipar, fejlesztés, gyalogosvédelem, közlekedés, közlekedésbiztonság, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|