Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban

Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban

2013. október 24.
A Golf Variant egyszerre vált hosszabbá, szélesebbé és alacsonyabbá, így már pusztán karakteresebb arányaival is sportosabb és markánsabb benyomást kelt elődjénél.

Volkswagen Golf VariantA Golf Variant egyszerre vált hosszabbá, szélesebbé és alacsonyabbá, így már pusztán karakteresebb arányaival is sportosabb és markánsabb benyomást kelt elődjénél. Az egészen a részletekig menő tökéletességre törekvésről tanúskodnak olyan stílusos megoldásai, mint például D-oszlopai. A tervezők itt sikerrel oldották meg, hogy a Golf C-oszlopának oly jellegzetes, egy körív húrját idéző nyílmotívum alkotta feszes formai eleme immár a Variant D-oszlopán is megjelenjen. A precízen meghúzott vonalakkal kialakított formák éppoly sportos, mint egyéni hatást keltenek. Az új Golf Variant belső tere mindenekelőtt széles körű variálhatóságával, akár 1.620 literig bővíthető csomagterével és az alsó-középkategória határain jóval túlmutató anyagválasztásával és kidolgozási minőségével hódít.

Karosszéria

Az új Golf Variant hosszúsága 4.562 (plusz 28 mm), szélessége külső visszapillantó tükrök nélkül 1.799 (plusz 18 mm), míg magassága a tetősínekkel együtt 1.481 milliméter (mínusz 23 mm). A 2.635 milliméteres tengelytáv 57 milliméterrel hosszabb az elődmodellénél. Arányai e különleges dinamikája szolgál a Golf Variant különösen egyéni formavilága alapjául, amely az első ajtók hátsó pereméig a ferdehátú Golf karakteres és precíz vonalvezetését követi. A B-oszlopoktól azután már a Golf Variant sorozat eddigi legegyénibb és vizuálisan legdinamikusabb tagjának sajátos formái dominálnak.

Körvonalak: C-oszlopból D-oszlop – Mivel az új kombi már a kezdetektől a sorozat alapvető tagjaként született, az új Variant nem az ötajtósból kialakított forma, hanem azzal párhuzamosan fejlesztették. Az új kombit így a ferdehátú modellekkel fennálló nyilvánvaló rokonsága ellenére körvonalaiban és farkialakításában egészen egyéni formák jellemzik.

Volkswagen Golf VariantUgyanakkor a Variant minden önállósága ellenére is már első pillantásra a Golf sorozat tagjaként azonosítható. A tervezők az említettek szerint a Golf jellegzetes C-oszlopának formáit a Variant D-oszlopára vitték át, amely megoldással a „harmadik” oldalablak vizuálisan szintén a D-oszlop részévé vált.
 
Az úgynevezett karaktervonal a klasszikus Golféval ellentétben a hátsó kerékjáratok mögött ismét megjelenik, s a teljes far mentén végighalad. E formai megoldás különösen izmos, erőtől duzzadó megjelenést kölcsönöz a kombi hátulja számára. Az oldalablakok precízen meghúzott pereme (a csúcsváltozaton krómozott díszléccel kiemelve) illetve hosszú, keskeny sávja, valamint a hátrafelé enyhén ereszkedő, a végén légterelővel kiegészített tetővonal még inkább kiemeli e dinamikát. Mindennek eredményeképpen az új Golf Variant még nyújtottabb, s még exkluzívabb, erőteljesebb illetve sportosabb benyomást kelt. A szériafelszereltséget bővítő tetősínek igényes megoldásként harmonikusan simulnak a tető ívébe.

Farkialakítás: hátulról is vérbeli Golf – Az új Golf Variant új, kétrészes hátsó lámpái szintén egyértelműen jelzik, melyik márkához tartozik illetve melyik modellsorozat tagja az új kombi.

A lámpatestek csomagtér-ajtóba épített része nagyobb, mint a ferdehátú változatokon, alsó pereme pedig hosszabban fut párhozamosan az ajtó szélével. A Golf Variant és a „klasszikus” Golf közötti egyértelmű különbségek a csomagtér-ajtó és a lökhárító kialakításában is megjelennek. Míg a ferdehátú modell rendszámtáblája a lökhárítóban kialakított felületen kapott helyet, a Golf Variant esetében elődjéhez hasonlóan ismét a csomagtér-ajtóra helyezték. Stílusbeli sajátosságai mellett a Variant hátulja természetesen praktikus erényeivel is kitűnik.

Volkswagen Golf VariantA rakodóperem például csupán 630 milliméteres magasságban húzódik, jelentősen megkönnyítve a ki- és berakodást. Jó példa azonban a csomagtér-nyílás is, amely függőleges vetületében mérve 675 milliméter magas, az alsó és felső perem közötti közvetlen távolság viszont már 762 milliméter. A nyílás szélessége 1.031 milliméter.

Orrkialakítás – A Volkswagen formai génjei az új Golf Variant esetében is szimpatikus benyomást keltő „arculatban” jelennek meg, miközben vízszintes irányban kiegyensúlyozott elemei az autó szélességét emelik ki. A Volkswagen minden modellsorozata emellett egyéni karakteres vonásokkal is rendelkezik, a Golf esetében ilyen például a fényszórói lendületes felfelé irányuló íve és hűtőrácsa hangsúlyosan a lehető legnagyobb magassága.

A hűtőrácsot alulról krómozott díszléc határolja, amely a xenon-fényszórók esetében azok házában is folytatódik. Elődjéhez viszonyítva az új Golf Variant felületei teljesen újszerű kialakításával érkezik. Míg a Golf VI Variant esetében a sárvédők magasabbra nyúltak a motorházfedél síkjánál – valósággal körbefogva azt –, a Golf VII Variant elején éppen fordított az elrendezés: a motorházfedél oldalsó pereme lefelé ívelve találkozik a sárvédőkkel. Felülről a sárvédőket rendkívül pontosan meghúzott vonal határolja, amely az A-oszlopból indul ki. A vonalak e különleges összjátéka egyéni stílusú, V-alakú motorházfedelet eredményezett.

Belső tér


Rakodótér-méretek – Az új Golf Variant sportosan elegáns karakterű, s igazán sokoldalú tehetség, amely magas színvonalú minőséggel és széles körű variálhatósággal ötvözi - kedvező üzemanyag-fogyasztási értékek mellett kínált - dinamikus menettulajdonságait. Csomagtartója elődjéhez képest 100 literrel 605 literre bővült (a hátsó üléstámla felső pereméig). Amennyiben belterének 1.003 milliméteres szélességét és 936 milliméteres magasságát egészen az első üléstámlákig, s a tetőig pakolva kihasználjuk, a rendelkezésre álló térfogat immár 1.620 liter (plusz 125 liter).

Volkswagen Golf VariantA csomagtér hosszúsága a hátsó ülések támlájáig 1.055 milliméter, míg az első üléstámlákig mért 1.831 milliméter már 131 milliméterrel több, mint az elődmodellé. Az első utasülés lehajtásával (Comfortline) akár 2.671 milliméter hosszú tárgyak is szállíthatók. A csomagtér optimális helykihasználása harmonikus összhangban áll a csomagtér-ajtó nyílásának említett tekintélyes méreteivel (magassága 675, szélessége 1.031 milliméter).

Rakodóhelyek – A már alapkivitelben megvilágított csomagtér padlózata állítható magasságú, vagy – amennyiben a lehető legnagyabb raktér a cél – mindössze néhány mozdulattal egyszerűen el is távolítható. Szintén minden modellben megtalálható a kétfokozatú automatikus felcsévéléssel működő csomagtér-roló. Új tervezés, így még praktikusabb a hátsó üléstámlák csomagtérből végezhető reteszelése, illetve a támlaelemek rögzítése. A 60:40 arányban osztott támla tagjai a csomagtér oldalfalain található, egyszerűen kezelhető reteszkarral oldhatók, majd önműködően előredőlve a padlózattal közösen alkotnak csaknem teljesen sík rakfelületet. Ismételt felhajtásukat követően az ülés külső szélén feltűnő színes csapok egyértelműen jelzik, hogy a támla megfelelően reteszelődött. Végül, de nem utolsósorban a csomagtér négy praktikus szatyorakasztó kampót is kínál.

Tér az utazáshoz – Az új Golf Variant térkihasználása tekintetében is széles körűen kiaknázza a moduláris keresztmotoros platform alapkoncepciója kínálta előnyöket. Noha az új Volkswagen 23 milliméterrel alacsonyabb elődjénél, belső magassága elöl 9 milliméterrel összesen 981, míg hátul 11 milliméterrel 980 milliméterre nőtt.

Volkswagen Golf VariantA hátsó utasok mindemellett 5 milliméterrel nagyobb lábteret élvezhetnek. Mind az öt üléshelyen bővült a könyökmagasságban mérhető szélesség, elöl 23 milliméterrel 1.469, míg hátul négy milliméterrel 1.441 milliméterre. Még ha a növekmények ez esetben csupán milliméteres nagyságrendűek is, összességében a megnövelt méretek jól érzékelhetően tágasabb utasteret eredményeznek.

A Golf Variant beltere mindezeken túl különösen igényes anyagválasztásával és exkluzív összhatásával is egyértelműen túlmutat a kategória határain. Aki közvetlenül a Golf VI Variant modellből száll át az újdonságba, annak elsősorban a széles középkonzol tűnhet fel, amely formavilágában sokkal inkább idézi a felső-, semmint az alsó közép-kategóriát. A konzol közepén, a vészvillogó kapcsolója alatt helyezkedik el az 5 (széria) és 8 col közötti képátlójú infotainment-érintőképernyő a hozzá tartozó főmenü- és forgatógombokkal. Első ízben kínálja itt a Volkswagen opcióként az érintőképernyők közelítés-érzékelővel kiegészített, illetve az ujjak görgető és zoom-mozdulataira is reagáló, új generációját.

Az információs és szórakoztatómodul alatt húzódik a szériakivitelhez tartozó légkondicionáló berendezés áttekinthetően tagolt kezelőfelülete, majd egy integrált multimédiás csatlakozóval felszerelt, az okostelefonok számára is kellően tágas, zárható rakodórekesz következik. A középkonzol alsó része egyetlen lendületes ívvel kapcsolódik a nagyméretű középső kartámaszhoz. A vezető jobb oldalán található az új elektronikus rögzítőfék és az emelkedő-asszisztens (Auto Hold Function) gombja. Egy további rakodórekesz rejtőzik a szériakivitelhez tartozó, állítható magasságú és hosszúságú középső kartámasz alatt. A rakodóhelyek sokaságát az ajtók méretes zsebei (többek között 1,5 literes palackok számára) teszik teljessé. A Volkswagen így szinte minden egyes millimétert optimálisan kihasznált annak szolgálatában, hogy új Golf Variant modelljével olyan sokoldalú autó születhessen, amely céges használatban éppoly meggyőző, mint privát járműként.

 
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, galéria, Golf Variant, új modell, új motor, volkswagen
 
Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban Új motorokat kapott a rendőrség 1905 óta 12 millió jármű készült a Škoda fő gyártó üzemében 1905 óta 12 millió jármű készült a Škoda fő gyártó üzemében Hamisítatlan M-jegyekkel felvértezve érkezik az új BMW X1 Hamisítatlan M-jegyekkel felvértezve érkezik az új BMW X1 Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban Az új Ford Mondeo megérzi a veszélyt
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1