Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Jó évet zárt a Citroen magyarországon

Jó évet zárt a Citroen magyarországon

2014. január 14.
2013 enyhe erősödést hozott a magyar újautó-piacon: a 2012-es 63.958 után tavaly 67.555 új gépjármű kelt el Magyarországon.

Citroen C-ElyséeAz 5.6%-kal növekedő piacon a Citroen jelentős mértékben, 25,17%-kal tudta növelni eladásait, így jelenleg a harmadik legdinamikusabban fejlődő márka az országban jelen lévő 20 legnagyobb közül. Piaci részesedésünk is nőtt, összességében 0,62 százalékponttal, ezen belül a személyautó-piaci részünk növekedése elérte a 0,8 százalékpontot.


Citroen C-Elysée: Sikeres bevezetés


2013 februárjában mutatkozott be Magyarországon a Citroen új kompakt szedánja, a Citroen C-ELYSÉE, amely praktikus szolgáltatásaival, korszerű technológiájával és a Citroen nevéhez méltó formavilágával hamar belopta magát a magyar ügyfelek szívébe. A Citroen Autócsere Programnak, valamint a jelentős vállalati érdeklődésnek köszönhetően a C-Elysée közel egy éves karrierje alatt a márka legkeresettebb modelljévé vált Magyarországon: tavaly összesen 283 darabot adtunk át belőle. A C-Elysée népszerűségét reményeink szerint tovább fokozza, hogy a Citroen a 2014-es túraautó világbajnokságban három gyári C-Elysée WTCC-vel indul, így májusban a Hungaroringen a magyar nézők is találkozhatnak a márka legújabb versenyautójával és a három remek pilótával: a kilencszeres rali világbajnok Sébastien Loebbel, a négyszeres WTCC-bajnok Yvan Mullerrel és az argentin tehetséggel, José Maria Lópezzel.

Citroen C4 Picasso és Grand C4 Picasso

2013 szeptemberében üdvözöltük a Citroen méltán népszerű egyterű modellcsaládjának két régóta várt új tagját. A modellek az elmúlt hónapokban sorra nyerik a rangos európai autós szaklapok díjait, és bekerültek az Év autója döntőjébe is.

Citroen C4 PicassoA Citroen 2013-ban több mint 25%-kal növelte eladásait, ezzel az egyik legdinamikusabban fejlődő márka az országban. Az Autócsere Programnak köszönhetően az értékesített személygépkocsik és a Citroen-t vásárló magánszemélyek aránya egyaránt nőtt. A paletta legkeresettebb modellje a február óta kapható Citroen C-Elysée, de sikeres az új C4 Picasso bevezetése is. Magyarországon is sikerrel mutatkozik be az új C4 Picasso: 2013 utolsó négy hónapjában 100 fölé emelkedett az eladott példányok száma.

Haszongépjárművek


A kismértékű visszaesést mutató haszongépjármű-piacon a Citroen – 8,4%-os piaci részesedéssel – továbbra is erős piaci szereplő, a márkák között az 5. helyen áll. A legkelendőbb modelljeink a Jumper különböző változatai (530 db), a Berlingo (277 db) és a Nemo (187 db).

Sikeres a Citroen autócsere programja

A Citroën Hungária 2012. december 1-jén hirdette meg hiánypótló Autócsere Programját; az eredetileg két hónaposra tervezett kampány olyan sikeresnek bizonyult, hogy immár több mint egy éve fut. 2013 márciusától haszongépjárművek is vásárolhatók a program keretében, májustól pedig bekapcsolódott a Citroen új kompakt szedánja, a C-Elysée is.

Az Autócsere elindulása óta az új Citroënt vásárló magánszemélyek aránya dinamikusan növekszik: az összes megrendelt személygépkocsi 40 százaléka magánszemélyhez került, ami jócskán meghaladja a piac átlagát.

Citroen C3Ezen ügyfelek közül ötből négy az Autócsere program konstrukció segítségével vásárolt. (A Citroën Hungária a programot megelőzően a piaci átlagnál is kisebb arányban számolt magánügyfeleket vevői között – mindezt egy olyan flottaorientált piacon, ahol az eladások 70-80 százalékát a jogi személyek jelentik.)

A program négy modellel indult, hozzájuk csatlakoztak a kishaszongépjárművek, majd végül a C-Elysée. A legsikeresebbnek a Citroen C3 bizonyult. 2013-ban a megrendelt C3-ak száma több mint kétszer annyi volt, mint 2012-ben, ezen belül a magánügyfelek aránya mintegy háromszorosa az előző évi átlagnak.

Örömmel látjuk azt is, hogy a magyar közönség ismét felfedezte a C3 Picassót. A 2009-ben „Kívül kicsi, belül nagy” szlogennel bemutatkozott városi egyterű – kényelmes belterével, finom minőségi megoldásaival, gazdag alapfelszereltségével és gazdaságos működésével – egyaránt jelenthet tökéletes megoldást fiatal családoknak és aktív idősebbeknek. Az Autócsere Programnak köszönhetően 2013-ban mintegy 45%-kal több ügyfelünk választotta a C3 Picassót, és ennél a modellnél is tapasztalható a magánszemélyek számának és arányának látványos növekedése. A kis városi modellek forgalmának fellendülése bizonyítja a legjobban az akció létjogosultságát: azon vevőkör számára is elérhetővé vált egy új autó vásárlása, akik korábban nem gondolkodhattak ezen.

Flottaértékesítés

A Citroen-nél a magánszemélyek felé történő értékesítés nem ment a vállalati ügyfelek rovására: 2013 mind darabszámban, mind pedig piaci részesedésben növekedést hozott. Kishaszongépjárműveknél és a személygépkocsi-alapú, ún. Profi változatoknál továbbra is az összesített piaci részesedés fölött teljesít a márka, a tavalyi év legfontosabb sikerélménye azonban a vállalati értékesítés területén is a személygépkocsik piacán jelentkezett. A legerősebb flottaszegmensben, az alsó középkategóriában sikerrel mutatkozott be a C-Elysée, az egyterűeknél pedig 10% fölött van a márka piaci részesedése, köszönhetően elsősorban az új C4 Picasso öt- és hétszemélyes változatának.

Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, C-Elysée, C3, C4 Picasso, Citroën, GRAND C4 Picasso, jármű kereskedelem
 
Jó évet zárt a Citroen magyarországon A Mercedes-Benz a legdinamikusabban fejlődő prémium autómárka Magyarországon Tízből hét esetben tíz évnél idősebb autót vesz a magyar Tízből hét esetben tíz évnél idősebb autót vesz a magyar CES 2015 - Az autózás jövője az Audinál CES 2015 - Az autózás jövője az Audinál Palkovics: a jövő nyáron kezd üzemelni a zalaegerszegi tesztpálya Palkovics: a jövő nyáron kezd üzemelni a zalaegerszegi tesztpálya Magyar szakmunkástanuló a Volkswagen Konszern legjobbjai között Magyar szakmunkástanuló a Volkswagen Konszern legjobbjai között
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1