Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Toyota ismét a magyar autópiac élmezőnyében

A Toyota ismét a magyar autópiac élmezőnyében

2014. január 16.
A tavalyi évben a legtöbb jelentős személygépkocsi-szegmensben a piac fejlődésén túlmutató mértékben javította eladásait a Toyota Motor Hungary Kft. Ennek köszönhetően a márka 2013-ban visszatért a hazai újautó-piac elitjébe.

Toyota CorollaKülönösen szembeötlőek a magánvásárlók körében elért eredmények, ugyanakkor néhány fontos flottaszegmensben is meghatározónak bizonyult a Toyota jelenléte.

A tavalyi év során a magyarországi újautó-eladások 5,7 százalékkal nőttek a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek szegmensében: 2013-ban 67 554 darab járművet helyeztek forgalomba az említett a kategóriákban; ezek csaknem háromnegyede (74%) a flottaeladások körébe tartozott. A Toyota Motor Hungary Kft. ezzel szemben 25,2 százalékkal több személy- és kishaszonjárművet értékesített az elmúlt 12 hónapban, mint egy évvel korábban, a flottaeladások aránya pedig 61 százalék volt. Ez összességében azt jelenti, hogy a Toyota márka sikeresen növelte részesedését a teljes piacon, és kiemelten jó értékesítési eredményeket ért el a magánvásárlók körében, impresszív fejlődést mutatva a flottapiacon is. A piac egészét tekintve a 2012-es nyolcadik helyről a hatodikra lépett előre a Toyota márka Magyarországon (4,7 helyett 5,6% piaci részesedéssel), a privát ügyfelek pedig a piac 8,4 százalékát magáénak tudva a harmadik legnépszerubb márkának bizonyult.

A magyarországi piac sajátosságaiból adódóan az eladásokban kiemelt súllyal szerepeltek a flottavásárlók számára is izgalmas méretosztályok: a hazai eladások harmadát kitevő B- és C-szegmens; valamint a kompakt buszlimuzinok és a pick-upok kategóriája. A városi kisautók (B-szegmens) között valósággal szárnyalt az új Yaris: miközben a kategória továbbra sem képes magára találni, és az elmúlt évben 14 százalékkal zsugorodott, a Toyota kisautója 4,8 százalékkal tudta növelni eladásait.

Toyota YarisA Yaris 8,6 százalékos piaci részesedéssel (2012: 7,0%) búcsúzott az óévtől, és ami külön örvendetes, a 770 darab eladott Yarisból közel 140 hibrid modell volt. Ennél is sikeresebb utat járt be a speciális haszonjármű-kivitelek között a Yaris Van, amely annak ellenére ért el 7,6 százalékos piaci részesedést és a személyautó-változattal azonos, negyedik helyezést, hogy csak 2013 nyarán került hazai forgalmazásba: a Toyota Yaris Van kirobbanó fogadtatása, 2014-re, a modell első teljes évére további kiemelkedő sikereket prognosztizál.

Az alsó-középkategória (C-szegmens) a hazai piac egyértelműen meghatározó méretosztálya. Itt két modellel is jelen van a Toyota. A lépcsőhátú Corolla annak ellenére volt képes növelni eladásait (+11%), hogy több tényező is gátolta sikerét: a kifutó modell már az év elejétől csak korlátozottan volt elérhető, az új generációs Corolla pedig csak szeptemberben került a szalonokba.

Az Auris modellcsalád a Touring Sports változattal vált teljessé 2014-ben. Fontos fegyvertény, hogy valamennyi Auris változat elérhető full hybrid hajtással is, ennek köszönhetően a kompakt ferdehátú és kombi modellcsalád eladásainak 16 százalékát (közel 150 db) tette ki a benzin-elektromos hajtáslánc. A stílusváltás szemmel láthatóan egybecsengett az ügyfelek elvárásaival, az Auris több mint megháromszorozta eladásait 2013-ban, az egy évvel korábbi 1,5%-ról szenzációs 6,4%-ra növelve piaci részesedését (ötödik legkeresettebb alsó-középkategóriás modell).

Toyota HiluxA Corolla és az Auris összességében a C-szegmens eladásainak 8,4 százalékát tudhatják magáénak, a két modellből együttesen 1186 darab talált gazdára. A kompakt buszlimuzinok, ha darabszámban nem is, de éves 18,8 százalékos bővülésükkel egyértelműen a tavalyi év sikertörténetét írták Magyarországon. Ezen a növekedésen is túltett azonban a Toyota Verso: eladásait 23,8 százalékkal növelve 10,5 százalékra emelte piaci részesedését, és ezzel a ranglista negyedik helyére lépett előre, csupán néhány darabbal lemaradva a dobogóról (375 db eladott gépkocsi). Pontosan ugyanilyen mértékben, 18,8 százalékkal nőtt tavaly a pick-upok piaca. A kategóriában a Hilux negyedik éve őrzi változatlanul piacvezető helyét; 568 darabos éves eladásaival jelenleg a szegmens 28,4 százalékát birtokolja.

Szintén kiválónak mondható a Toyota-csoporthoz tartozó Lexus tavalyi teljesítménye. A prémium márka eladásai kimagasló 40,4 százalékkal emelkedtek. Ezzel a teljes prémium piac 2,4 százalékát tudhatja magáénak a márka, ám az új IS szedán tavalyi, illetve a megújult CT ferdehátú, valamint a vadonatúj RC kupé idei évre várható színre lépésével 2014-ben még keményebb ellenfele lesz a Lexus a kategória hagyományos márkáinak.

2013 volt az első olyan év Magyarországon amikor az értékesített Lexus modellek mindegyike hibrid hajtású volt! A full hybrid technológia részaránya a tavaly értékesített Yaris és Auris modellek között is már megközelítette a 20 százalékot. A Toyota magyarországi sikerei részben ennek, illetve a közelmúltban széles körűen megújult termékpalettának, részben pedig az innovatív eladástámogató programoknak köszönhetőek.

Toyota AurisEzek között említést érdemel a Toyota Extracare kiterjesztett garancia, a nyíltvégű pénzügyi lízing, és a Toyota Értékőr Program, amely garantált visszavásárlási értékkel teremt biztos körülményeket és kiszámítható jövőt az újautó-vásárlók számára. Ez utóbbi szolgáltatás többek között a magánvásárlások fellendülésében hozhat további jelentős javulást, míg a nyíltvégű pénzügyi lízing a flottavásárlók számára jelent optimális megoldást.

Kulcsszavak: Auris, auris touring sports, autóipar, Corolla, értékesítés, gazdaság, Hilux, jármű kereskedelem, járműipar, toyota, Yaris
 
A Toyota megmutatja, hogy hogyan autózunk majd tíz év múlva A Toyota megmutatja, hogy hogyan autózunk majd tíz év múlva A vadonatúj Volvo XC90 kiváló minőségével és úttörő kialakításával lenyűgözte a Red Dot zsűrijét A vadonatúj Volvo XC90 kiváló minőségével és úttörő kialakításával lenyűgözte a Red Dot zsűrijét Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt Jelentősen nőtt a Daimler profitja 2015-ben Jelentősen nőtt a Daimler profitja 2015-ben A Jurid®bemutatta a teljes Alfa Romeo Giulia termékkörön használt eredeti fékberendezést A Jurid®bemutatta a teljes Alfa Romeo Giulia termékkörön használt eredeti fékberendezést
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1