Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitás

A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitás

2014. január 20.
A Las Vegas-i szórakoztató-elektronikai vásáron (CES 2014) először mutatkozott be a nagyközönség előtt a FIA Formula E Championship verseny új együléses versenyautója.

A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitásEnnek kapcsán a Michelin beszámolt arról, hogy kommunikációra képes abroncs kidolgozásán dolgozik az első versenyév hivatalos együlésese, a Spark-Renault SRT_01E Formula E számára. Az új Michelin abroncsba rádiófrekvenciás eszközt építettek (Radio Frequency Identification Device - RFID): az integrált technológia jelentős változást hozhat a versenyek alatti kerékcseréknél, így az autósport versenyszabályzatait is módosíthatja a későbbiekben.

A FIA Formula E Championship bajnokság hivatalos beszállítójaként a Michelin tehát egy innovatív abronccsal szereli fel az elektromos hajtású együléseseket, melyek első megmérettetése 2014-ben kezdődik, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA – Fédération Internationale de l’Automobile) szervezésében. Az első két versenyszezonban ezt az új gumiabroncsot szerelik majd minden versenygépre. Az innovatív megoldás, az integrált rádiófrekvenciás mikrochip (RFID) megjelenése nemzetközi együléses versenyen nagy jelentőségű lépés. Segítségével valamennyi, a versenyre készült abroncs rádiófrekvenciás technológiával azonosítható lesz.

„Az abroncs oldalfalába építjük be a rádiófrekvenciás mikrochipet, ez lehetővé teszi, hogy a termék legyártásától kezdve nyomon követhető legyen, egészen addig, míg a használat után vissza nem jut a gyártóüzembe. A termék beazonosításának eddigi módja a vonalkód-leolvasás volt, ez az új eszköz azonban kommunikációra képessé teszi a gumiabroncsot” – magyarázza Serge GRISIN, a Michelin Autósport részlegének igazgatója.

A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitásA rádiófrekvenciás technológia ipari felhasználása érdekes mind a teherabroncs-, mind pedig a személyabroncsgyártás szempontjából. 2013 nyarán úttörőként a MICHELIN ezért kidolgozott egy szabadalmat, egy világszerte egységes szabványra tett javaslatot, ami alapján a világ bármelyik abroncsa az integrált mikrochip segítségével beazonosíthatóvá válna. A technikai sportokban pedig a Michelin Motorsport mindig innovatív megoldásokat kereső technikusait segíti abban, hogy változatos fejlesztésekkel állhassanak elő.

„A mikrochip sokmindenre jó. A termékbeazonosítás csak a kezdet, számos egyéb módon ki lehet még használni a memóriaegység nyújtotta lehetőségeket. Például az adott abroncs felhasználására jellemző hőmérsékleti és nyomásadatok tárolására. A gumiabroncs egész élete kiolvashatóvá válhat belőle” – fejtegeti tovább az előnyöket Serge GRISIN.

A rádiófrekvenciás mikrochip segítségével a versenyszervezők számára is könnyebbé, jobban ellenőrizhetővé válik a kevesebb kerékcserét megengedő legújabb versenyszabályok bevezetése. Kevesebb kerékcserével csökkenő költségek mellett hosszabb élettartamú abroncsok versenyeznek.
A FIA Formula E Championship versenyen megjelenő új abroncs valóban különleges alapjellemzővel gazdagodott: a Michelin technológiai újítása méltó folytatása a tavaly szeptemberi Frankfurti Autószalonon már felfedett innovatív gumiipari megoldásoknak.

Az optimális energiafelhasználás érdekében, illetve a verseny- és a szériagyártás közötti technológiatranszfer elősegítésére a FIA Formula E Championship együléses versenygépeit 18 coll átmérőjű abronccsal szerelik. Az együléses versenykategória történetében először fordul elő, hogy 18 collos gumiabronccsal állnak rajthoz a versenygépek. A versenyabroncs- és a szériagyártás közötti technológiatranszfer motiválta továbbá azt a döntést is, hogy olyan sokoldalú felhasználásra alkalmas mintázatot fejlesszenek ki, ami nedves és száraz pályán is megbízhatóan ötvözi a biztonságot a meggyőző menetteljesítménnyel. A hosszú élettartam szintén jellemzője az abroncsnak, a pilóták ugyanis ebben a versenyben egyetlen gumiabroncsszettet használhatnak a szabadedzésen, az időmérőn és a futamon is.

A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitásA MICHELIN Total Performance szellemiségéhez híven a sokoldalúság és a hosszú élettartam nem megy a gyorsaság rovására. Az új abroncs fejlesztése párhuzamosan zajlik a versenyautó fejlesztésével.

„Egy nagyon ígéretes első fejlesztési szakaszon vagyunk túl. Terveink szerint haladunk, és bízunk abban, hogy egy olyan rendkívül sokoldalú versenyabroncsot sikerül kifejlesztenünk, ami egyúttal rendkívül gyors. A valódi kihívás ugyanis ebben van” – zárja szavait Serge GRISIN.

A FIA Formula E Championship versenysorozatával való együttműködés tökéletesen beleillik a Michelin Csoport minden tevékenységére kiterjedő, Teljesítmény és Felelősség elnevezésű globális vállalás szellemiségébe. Energiahatékony termékek fejlesztésével, illetve a fenntarthatósághoz kapcsolódó kezdeményezések felkarolásával, megszervezésével immáron több évtizede dolgozik élharcosként a vállalatcsoport a fenntartható mobilitás előmozdításán. 1998 óta szervezi például a CHALLENGE BIBENDUM rendezvényt, ami a világon elsőként vállalkozott arra, hogy az innovációt a fenntartható mobilitás szolgálatába állítsa. A 2014-es CHALLENGE BIBENDUM Kínában kerül megrendezésre.

A Michelin számára egyértelmű elhivatottság, hogy tevékenyen támogasson minden olyan törekvést, ami a fenntartható mobilitás ügyét segíti, amikor a legtöbb autókonstruktőr és számos ország vezetése is ezen munkálkodik. A FIA Formula E Championship verseny gumiabroncsának tesztelése egészen a versenysorozat kezdetéig tart, az első futamot 2014. szeptembtember 13-án rendezik Pekingben.

Kulcsszavak: autósport, Formula E, gumiabroncs, Michelin
 
Telivér BMW versenyautó a mezőny élén: új ruhát öltött a Formula E biztonsági autója Telivér BMW versenyautó a mezőny élén: új ruhát öltött a Formula E biztonsági autója A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitás Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitás A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitás A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen A Bridgestone a Dueler H/P Sport abronccsal szereli az új Porsche Cayenne-t A Bridgestone a Dueler H/P Sport abronccsal szereli az új Porsche Cayenne-t
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1