Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Michelin Premier A/S gumiabroncs új fejezetet nyit a közlekedésbiztonságban

A Michelin Premier A/S gumiabroncs új fejezetet nyit a közlekedésbiztonságban

2014. január 21.
Az új Michelin gumiabroncs világpremierjén kiderült: a különleges technológiával készült futómintázat regenerálódik, nem veszít tapadási képességéből még akkor sem, ha már kopott.

MichelinA francia abroncsgyártó a Detroiti Autószalonon mutatta be új, MICHELIN® Premier® A/S abroncsát, amely a forradalmi EverGrip™ technológiával készült. Az új négyévszakos abroncs még több ezer kilométer megtétele után is kivételes biztonságot nyújt felhasználóinak. A MICHELIN® Premier® A/S-nek akár kopott futófelülettel is rövidebb a féktávja nedves útfelületen, mint a legtöbb konkurens márka új abroncsának.

A tavasszal kereskedelmi forgalomba kerülő MICHELIN® Premier® A/S abroncs technológiai újítása három elemet ötvöz: az abroncs kopásával megjelenő, rejtett barázdák, az idővel kiszélesedő, szétnyíló vízelvezető csatornák és a nedves tapadás elősegítésére kifejlesztett új gumikeverék.

„A MICHELIN Premier A/S gumiabroncs megjelenése a közlekedésbiztonság szempontjából óriási horderejű előrelépés – mondja Scott Clark, az észak-amerikai Személy- és Kisteherabroncs Divízió vezetője. – Az új technológiánknak köszönhetően képesek vagyunk arra, hogy az abroncskopás jelenségét fékezzük azért, hogy a tapadási teljesítményen nyerjünk.” Az új technológia remekül illik a MICHELIN Total Performance szellemiségébe. A Michelin vállalati filozófiájának legfőbb törekvése, hogy a folyamatos fejlesztés eredményeképpen az abroncs minden, egymásnak látszólag ellentmondó teljesítménye egyszerre javuljon.

Az abroncs mintázati elemei között a víz kivezetésére, ezáltal az úttesttel való tapadás fenntartására oldalirányú csatornák találhatók. A hagyományos abroncsoknál nedves útfelületen a futófelület kopásával egyidejűleg csökken a tapadás.

MichelinA hosszirányú vízelvezető csatornák mélysége csökken, így az abroncs vízkiszorító képessége is, a féktávolság viszont megnő, ahogy a vízen való felúszás veszélye is. Az abroncs tapadása nedves felületen a biztonságos közlekedés záloga, hiszen ugyanazon távolságon a baleset kockázata kétszeresére nő esőben, mint száraz időben.

A hagyományos abroncsokkal ellentétben a MICHELIN® Premier® A/S gumiabroncs egyedülálló tulajdonságai lehetővé teszik, hogy még kopott állapotában is remekül tapadjon nedves felületen. A biztonságosabb közlekedésért fejlesztette ki a MICHELIN a Premier® A/S abroncshoz is alkalmazott, forradalmi EverGrip™ technológiát. Az innovatív technológia három újítás kombinációja:

Nagy tapadású gumikeverék: a MICHELIN® Premier® A/S gumikeveréke nagy mennyiségű szilícium-dioxidot és napraforgóolajat tartalmaz. A szilícium-dioxid megfelelő tapadást, biztonságos úttartást garantál nedves útfelületen, a napraforgóolaj pedig nedves és havas útfelületen, alacsony hőmérsékleten növeli meg az abroncs tapadását. Az abroncsot úgy alkották meg, hogy ez a különleges keverék minden kopásállapotban érintkezhessen az útfelülettel.

Kiszélesedő vízelvezető csatornák: a legtöbb abroncs esetében a vízelvezető csatornák kopásával az elvezetett víz mennyisége csökken. A MICHELIN® Premier® A/S esetében a hosszirányú vízelvezető csatornák a kopással szélesednek, megnyílnak, áteresztőképességük megnő, így a gumiabroncs ugyanannyi vizet tud elvezetni kopott, mint új állapotában.

Rejtett barázdák: a MICHELIN® Premier® A/S gumiabroncs vállzónájába rejtett barázdákat építettek, amelyek fokozatosan, a futófelület kopásával egyidejűleg jelennek meg. A több mint 150 plusz barázda javítja az abroncs tapadását, és segít a víz kiszorításában.

Michelin„Közlekedésbiztonsági szempontból az új MICHELIN Premier A/S abroncsunk EverGrip-technológiája hatalmas áttörést jelent: növeli az autóban ülők biztonságát, biztossá teszi az úttartást, a vezető ura marad a járművének – magyarázza Scott Clark. – Az EverGrip tökéletesen szemlélteti a Michelin kutatási-fejlesztési stratégiáját.”

Az észak-amerikai piacon tavasszal kerül kereskedelmi forgalomba az új EverGripTM technológiával készült MICHELIN® Premier® A/S gumiabroncs; összesen 32 méretben (185/65R15 – 245/45R18) forgalmazzák, hogy minél több személyautón megjelenhessen. Az abroncsot észak-amerikai Michelin üzemekben gyártják.

Az EverGrip-technológiával készült MICHELIN® Premier® A/S gumiabroncs kivételes biztonsági teljesítménye annak az évi több mint 600 millió eurós tőkebefektetésnek köszönhető, amit a Michelin Csoport a kutatás-fejlesztesi tevékenységre különít el. Az új abronccsal bővül a forradalmi Michelin-innovációk sora: az 1946-ban kifejlesztett radiál abroncs és az energiatakarékos, egyben biztonságos MICHELIN Energy abroncs mellé most felsorakozik az EverGrip-technológiával készült MICHELIN® Premier® A/S gumiabroncs is.

Kulcsszavak: autóipar, gumiabroncs, közlekedés, közlekedésbiztonság, Michelin
 
A Michelin Premier A/S gumiabroncs új fejezetet nyit a közlekedésbiztonságban Ónos eső - Az éjszaka is dolgoznak a tűzoltók Budán az ónós eső miatt A Michelin Premier A/S gumiabroncs új fejezetet nyit a közlekedésbiztonságban Indul a harmadik műszak az Audinál A Michelin Premier A/S gumiabroncs új fejezetet nyit a közlekedésbiztonságban Robosztus hókotró szerelvény az új Ford F-150-hez Az önvezető járművek 2050-re 17 ezer milliárd euróval járulnak hozzá az európai gazdasághoz Az önvezető járművek 2050-re 17 ezer milliárd euróval járulnak hozzá az európai gazdasághoz Záró rendezvényét tartja a Közlekedési Múzeum szombaton Záró rendezvényét tartja a Közlekedési Múzeum szombaton
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1