Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Toyota RAV4 - Húsz éve az élmezőnyben |
||
2014. január 24.
A legtöbb innováció láttán elgondolkodunk: vajon hogyan lehet, hogy ez az életünket megváltoztató ötlet korábban senkinek sem jutott eszébe? Jó példa erre az apró MP3 lejátszó, amivel zenei albumok százait vághatjuk zsebre, vagy mobiltelefonba épített kamera, ami sokunkban ébresztett kedvet a fotózáshoz.
|
Az 1989-es Tokiói Autókiállításon a Toyota egy vadonatúj tanulmányautóval hökkentette meg a világot. Azon a napon megszületett a Recreational Active Vehicle with 4 wheel-drive – vagyis a négykerékhajtású szabadidő-autó. Szerencsére ma már az is elég, ha egyszerűen Toyota RAV4-nek nevezzük. Az emberek addig elégedettnek tűntek a meglévő autótípusok kínálatával. Választhattak kompakt lépcsőshátú vagy ferdehátú karosszériát, vagy ha komolyabb igénybevételre kerestek maguknak autót, arra ott volt néhány nagyméretű terepjáró. Ám amikor 1994 májusában megjelent a RAV4, a vásárlóközönség egy újabb választási lehetőséggel gazdagodott, hiszen a Toyota egyik napról a másikra megteremtette a kompakt crossover SUV-k addig sosem létezett szegmensét. Az új modell mindenből a legjobbat kínálta. Praktikus, önhordó karosszériája négy ülést rejtett, és olyan dinamikus vezetési élményt kínált, mint egy igazán jó személyautó. Ám ha az utazás terepen vagy rossz időjárási körülmények közt folytatódott, a vezető számára igencsak megnyugtató érzést nyújtott a magas üléshelyzet, a négykerékhajtás és nagy terepjárókat idéző hasmagasság. Az autó gyors és átütő sikert aratott. Az emberek imádták a RAV4 külső megjelenését és menetdinamikáját. 2,0 literes, 16 szelepes motorjával ez az egyedi stílusú, látványos oldalvédő műanyag idomokkal felszerelt gép úgy gyorsult, mint a legtöbb nagy teljesítményű ferdehátú, és a Toyotának hamarosan meg kellett dupláznia a gyártókapacitást, hogy lépést tudjon tartani a kereslettel. Az autó kezdetben háromajtós karosszériával készült, ám már a következő évben megjelent az ötajtós változat, amit ugyanaz a 2,0 literes motor hajtott, ám a vásárlók ekkor már négyfokozatú automata sebességváltót is választhattak az ötfokozatú manuális váltó helyett. 2011-ben a második generációs RAV4 már egy zsúfoltabb piacra érkezett, hiszen addigra más autógyárak is tanultak a modell világraszóló sikeréből, és lemásolták a receptet. Az új RAV4 magabiztosan vágott neki a versenynek, hiszen nemcsak szerkezeteinek 70 százaléka újult meg, hanem tágasabb és szilárdabb karosszériát is kapott, így rugózási kényelme és zajszintje is tovább javult. A SUV-szegmensben egyre éleződött a küzdelem, s hogy a modell továbbra is sikeres maradhasson, 2005-ben megszületett a még fejlettebb és felnőttebb harmadik RAV4-generáció. Az előző szériához hasonlóan itt is a szilárdabb karosszéria csökkentette tovább a zajt és a rezgéseket, ám a legfontosabb változás a részleges négykerékhajtás bevezetése volt. Ez a megoldás a szegmensben elsőként egyesítette a tapadást és menetstabilitást ellenőrző rendszereket, leváltva a magasabb fogyasztással és emisszióval járó állandó összkerékhajtást. A legújabb, negyedik modellgeneráció 2013 tavaszán jelent meg, s ekkorra a RAV4 már kifejezetten elegánssá vált. Láthatóan formásabb és kifinomultabb lett, ám továbbra is jellegzetesen RAV4 maradt, és stílusa még mindig az eredetiség szellemiségét tükrözi. Sikeres elődeihez hasonlóan az új RAV4 is megőrizte az első modell játékos természetét. Bárhol járjon is – városi forgalomban vagy erdei ösvényeken – a RAV4 lényege mindig is a vezetés öröme marad. Az autó olyan modern vezetősegítő megoldásokat kínál, mint a kormányzást és a futóművet a mindenkori útviszonyokhoz igazító Integrált Menetdinamikai Rendszer. A tágas és prémium minőségű utastér, a tökéletesen kiegyensúlyozott rugózási komfort olyan érzést kelt az emberben, mintha egy jóval drágább autóban utazna. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, crossover, fejlesztés, rav4, suv, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|