Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Az Alfa Romeo 4C Spider világpremierje a a 2014-es Genfi Autószalonon

Az Alfa Romeo 4C Spider világpremierje a a 2014-es Genfi Autószalonon

2014. március 11.
Az Alfa Romeo többszörösen díjnyertes kupéjának kabrió kivitelével: az Alfa Romeo 4C Spider előtanulmányával tért vissza a Genfi Autószalonra.

Az egyedi részleteiről és jellegzetes kidolgozásáról könnyen megismerhető újdonság előzetese egyelőre stílusgyakorlat csupán, amelynek segítségével az Alfa Romeo fejlesztői kiválaszthatják azokat a tartalmakat, amelyek belekerülhetnek a jövő év elejére tervezett, sorozatgyártású modellbe.
A Spider modellek mindig is kiemelt jelentőséggel bírtak az Alfa Romeo történelmében; hiszen ezek képviselik az automobilizmus legszabadabb, érzelmekkel leginkább átitatott ágát. Ugyanez a szellemiség érhető tetten az Alfa Romeo 4C Spider prototípusánál: az újdonság természetes evolúciója az Alfa Romeo múltbeli Spider modelleinek, amelyek nagyszerű izgalmakat, kiemelkedő vezetési élményt, lenyűgöző formatervet és nagy teljesítményű, rugalmas motorokat adtak a világnak.

 Alfa Romeo 4C Spider

Ezért a mostani előzetes minden jelegzetes stíluselemét megörökölte annak az Alfa Romeo 4C coupénak, amely a márka modern kori ikonjaként testesíti meg az „Alfa Romeo génekbe" kitörölhetetlenül beivódott sportosságot: a teljesítményt, az olasz stílust és a műszaki tökéletességet, ami tökéletes biztonságot és az elérhető legmagasabb szintű vezetési élményt hivatott biztosítani.

Külső formaterv

A márka formatervezői központjában megrajzolt, középmotoros, kétüléses, hátsókerék-hajtású prototípus megerősíti a márka kiemelkedő teljesítményét a szegmensben, amint arról az Alfa Romeo korábbi, összetéveszthetetlen Spider modelljei is tanúskodtak. Ezek a világ valaha létezett legszebb autói közé tartoztak, legyen szó az ötvenes évek Giulietta Spiderjéről, a Diploma előtt című film (1967) mitikus Duettójáról vagy a varázslatos Alfa Romeo 8C Spider modellről. Most pedig az Alfa Romeo 4C Spideren a sor, hogy színre lépve átvezesse a jövőbe az Alfa Romeo hagyatékának szerves részét képező technológiai és emocionális értékeket.

 Alfa Romeo 4C Spider

Az előtanulmány különleges jellemzője az exkluzív, háromrétegű magasfényű fehér fényezés, amely megjelenésével szinte életre kelti az autót, kiemelve annak plasztikusan megformált, finoman kidolgozott felületeit. Az eltéveszthetetlen eleganciájú, olasz műalkotás fölé - a legtisztább Alfa Romeo hagyományokat követő - lenyűgöző vászontető, valamint szénszálas szélvédőkeret borul; utóbbi szerkezeti merevítő elemként és aerodinamikai komponensként egyaránt szolgál, összhangban az Alfa Romeo exkluzív „funkcionális szépség" szintézésével. A vadonatúj formai megoldások folytonos keresése az új, szénszálas héjú fényszórókban, az eltérő átmérőjű (elöl 18, hátul 19 colos), egy tömbből kimart könnyűfém keréktárcsákban és a nagyméretű, egyedi Pirelli abroncsokban is megnyilvánul.

Belső kialakítás

Alapvető formaterve és lényegre törő anyaghasználata teszi különlegessé a belteret, amelynek kialakítását egyetlen cél: a maximális vezetési élmény megteremtésének vágya vezérelte. A beltérben azonnal szembe ötlik a központi vázat alkotó, burkolatlanul hagyott szénszálas anyag, amelynek leplezetlen látványa még inkább kihangsúlyozza az autó értékeit: az egyediséget, a modern technológiákat és a csekély tömeget. Emellett, hogy kiemeljék a Spider kivitel különlegességét, az Alfa Romeo tervezői olyan, egyedi bőrkárpitot választottak, amelyet a legkiválóbb olasz kézműves hagyományok szerint készítettek el.

 Alfa Romeo 4C Spider

Méretek és aerodinamika


Az Alfa Romeo 4C Spider előtanulmánya 4 méter hosszú, tengelytávja 2,4 méter: ezek a méretek egyfelől kihangsúlyozzák a modell kompakt jellegét, másfelől érzékeltetik dinamizmusát. A formatervezők kezét dicséri, hogy az autó aerodinamikai jellemzői kiválóak: a negatív leszorítóerő nagy sebességnél fokozott stabilitást eredményez. Ráadásul a részletekbe menő aerodinamikai tanulmányoknak köszönhetően a tervezők minimálisra csökkentették a nyitott tető esetén az utastérben ébredő légörvényeket, így az autó nagy sebességeknél is kényelmesen vezethető.

Szénszálas elemekkel megerősített karosszéria

A kupéhoz képest az Alfa Romeo 4C Spider előtanulmánya nehezebb, mivel a nyitott tetős autókra vonatkozó biztonsági előírások szerkezeti merevítések beépítését követelték meg. Mivel azonban a csekély tömeg az eredeti modell egyik legfontosabb jellemzője, az Alfa Romeo tervezői sikeresen korlátozták (kb. 60 kilogrammban) a tömegnövekedést: ehhez szénszálas anyagokat használtak az olyan kiegészítő karosszériaelemeknél, mint a bukókeret, a légterelők vagy a szélvédő keret.

 Alfa Romeo 4C Spider

Az üveg hátsó szélvédőt is lecserélték: helyére a karosszéria meghosszabbításaként SMC kompozit anyag került, amely a fejtámaszokat és a bukókeretet is magában foglalja. A kis sűrűségű SMC a maga 1,5 g/cm3 sűrűségével számottevően könnyebb, mint az acél (~7,8 g/cm³) vagy az alumínium (~2.7 g/cm³), ráadásul mindkettőnél könnyebben formálható. Az alumíniummal ellentétben enyhe ütközéskor nem szenved alakváltozást, továbbá igen ellenálló a vegyi és légköri változásokkal szemben. Emellett jó a hangelnyelő hatása, és ezzel jobb zajkomfortot kínál.

Új titán és karbon kipufogó rendszer

Az Alfa Romeo 4C Spider prototípusa új, kétlépcsős, központi kipufogórendszert kapott titán és szénszálas végcsővel. A kipufogórendszert a Moto GP, Superbike, Supersport, motorkrossz és enduró versenymotorkerékpárokra szakosodott Akrapovic fejlesztette ki. A rendszer különlegessége a vezeték nélküli kapcsolattal felvértezett, elektromosan működtetett kipufogószelep: amint a vezető megnyom egy gombot a műszerfalon, a szelep teljesen kinyit, ami jobb teljesítménykifejtést és erőteljesebb, egyedi hangzást biztosít.

Kimagasló teljesítmény a négyhengeres 1750 Turbo Petrol Alfa TCT motortól

A kupé kivitel erőforrása már ismert: az új, négyhengeres 1750 Turbo Petrol motor, amelynek innovatív alumínium blokkja 22 kilogrammos tömegcsökkentést jelent, különleges szívó- és kipufogórendszerét úgy hangolták, hogy még sportosabb hangulattal ruházzák fel az autót. Emellett a motor olyan élvonalbeli technológiai megoldásokat vonultat fel, mint a közvetlen üzemanyag-befecskendezés, a kétoldali változó szelepvezérlés, a turbófeltöltő, és az a forradalmi öblítésszabályozó rendszer, amely a turbólyuktól szabadítja meg a motort.

 Alfa Romeo 4C Spider

Az 1750 Turbo Petrol motorhoz az innovatív Alfa TCT dupla száraz kuplungos automata sebességváltó csatlakozik. Ez új mércét állít a kategóriában, hála cselély tömegének és extrém gyors váltásainak. A fokozatok között szekvenciális módban, a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is kapcsolhatunk. Végezetül, mint minden új generációs Alfa Romeo, az Alfa Romeo 4C Spider előtanulmánya is megkapta a DNA programválasztó kapcsolót. Ez a berendezés lehetővé teszi a vezető számára, hogy a pillanatnyi körülményekhez igazítsa a jármű karakterét. Az eddig elérhető három beállítás (dinamikus, normál és négyévszakos) mellett az Alfa Romeo szupersportkocsijának fedélzetén a rendszer egy negyedik beállítást: „verseny" üzemmódot is kínál. Ez a beállítás versenypályán nyújt még felszabadultabb élményt.

Vezethetőség

Az Alfa Romeo 4C Spider abszolút teljesítményén túl kontrolálhatósága is különleges. Az autó minden helyzetben élvezetesen vezethető, ráadásul nem csupán szélsőséges körülmények között, a versenypályán: az autó a határtartományon is közvetlen, könnyen vezethető.

 
 
Kulcsszavak: 4C Spider, alfa romeo, autókiállítás, autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2014, genf, sportautó
 
Jó tulajdonságai megmaradtak - Peugeot 2008 1.2 PureTech Jó tulajdonságai megmaradtak - Peugeot 2008 1.2 PureTech Az Alfa Romeo 4C Spider világpremierje a a 2014-es Genfi Autószalonon Sir Alec Issigonis 107. születésnapján mutatkozik be az új MINI Scania Higer A30 – sokoldalúság a személyszállításban Scania Higer A30 – sokoldalúság a személyszállításban Az Alfa Romeo 4C Spider világpremierje a a 2014-es Genfi Autószalonon Pekingben debütál a Citroen DS 6WR DS E-TENSE: Egyedülálló, nagy teljesítményű modell reális jövőképpel DS E-TENSE: Egyedülálló, nagy teljesítményű modell reális jövőképpel
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1