Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Suzuki idén kezdi kisautója értékesítését Európában

A Suzuki idén kezdi kisautója értékesítését Európában

2014. március 19.
A Suzuki 2014-ben kezdi új miniautójának, a Celeriónak az értékesítését. Az A+ szegmensbe sorolt kisautó társai között a legnagyobb belső teret kínálja, szén-dioxid-kibocsátása pedig a legkisebb ebben a jármű-kategóriában: mindössze 85 g/km.

Idén kezdik a Suzuki Celerio értékesítését Európában

A márciusi Genfi Autószalonon mutatkozott be Európában a Suzuki új kisautója, a Celerio. A Suzuki mint a kisautók szakértője bemutatja legújabb modelljét az A szegmensben: az A+ kategóriájú Celerio felszereltsége felülmúlja a vásárlók várakozásait. A Celerio megőrzi a kisautókra jellemző könnyű vezethetőséget, miközben belső helykínálata meghaladja az A szegmensben megszokott méretet, ráadásul a kategóriában rekordméretű, 254 literes csomagtartóval rendelkezik. A modell új motorral és sebességváltóval büszkélkedhet, emellett lendületesség, osztályában a legkisebb szén-dioxid-kibocsátás és csekély üzemanyag-fogyasztás jellemzi. E tulajdonságokat dinamikus formaterv foglalja keretbe, egyedi színpalettával. A modell európai forgalmazását 2014 második félévében kezdik meg.

Kiváló térkihasználás

A könnyű irányíthatóságot nyújtó kompakt karosszéria hossza 3600 mm, ennek ellenére a modell az osztályában legnagyobb belső terű utasfülkével, valamint 254 literes csomagtartóval büszkélkedhet.

Idén kezdik a Suzuki Celerio értékesítését Európában

Osztályában a legkisebb a CO2-kibocsátás

Az újonnan fejlesztett erőátviteli rendszer alkalmazása mellett a Suzuki jelentős mértékben csökkentette a jármű tömegét és javította aerodinamikai jellemzőit. Mindezek eredményként anélkül sikerült elérni a szegmens legalacsonyabb, 85 g/km-es CO2-kibocsátását, hogy ennek az autó dinamikája kárát látta volna.

Formaterv

A Celerio formatervében három alapelv testesül meg: „dinamikus karosszéria", "jelentős térkínálatú utasfülke" és „kiváló minőség". Markáns orr, kecsesen hajló ívek és körvonalak együttese nyúltja a stílus és a tágasság érzetét. A beltér egyszerű és friss, a kiváló belső kidolgozás a bőséges tér felszabadító érzetét kelti.

Külső dizájn


A markáns frontrész, az egységes vonalú fényszórók és hűtőrács, valamint az orrtól a karosszéria hátsó részéig futó folyamatos oldalvonal a kiváló minőség érzetét sugallja. A karosszéria körvonala kényelmes belső teret ígér, jól érzékelhető a hátsó rész áramvonalassága, az élek tompítása. Mindezek együttes eredménye a Celerio rendkívül dinamikus megjelenése.

Idén kezdik a Suzuki Celerio értékesítését Európában

Belső formaterv

„Egyszerű” gépkocsiról lévén szó, ha lehet, még nagyobb súlyt kapott a belső tér kialakításában a kidolgozás minősége. A Celerio tervezőcsapata egyszerű, friss, könnyen kezelhető beltér kialakítására törekedett. Ezt szolgálja a műszerfal köré épülő szimmetrikus elrendezés. A kifelé forduló felületeknek és a lapos műszerfalnak köszönhetően a beltér tényleges méreténél tágasabbnak érződik. A beltér meghatározó színe a fekete, ugyanakkor az üléshuzatok kékek vagy finom sárga pöttyökkel mintázottak, a külső fényezéssel tökéletes harmóniában. A pöttyös mintában kék-sárga és szürke váltakozik, könnyedséget, leheletnyi vidám hangulatot kölcsönözve a beltérnek. Az ülések oldalain egységesen fekete a szövetborítás.

Tágas, kényelmes beltér

A Suzuki következetesen törekedett rá, hogy feloldja a két fő célkitűzés, a „tágas beltér” és a „lehető legkompaktabb méret” között megjelenő ellentmondást. A karosszéria felépítését az alapokig visszanyúlva, teljes egészében újragondolták. Ennek köszönhető a kisautók szakértője, a Suzuki új, tágas, kényelmes belső terű kompaktja, amelynek teljes hossza 3600 mm, szélessége pedig 1600mm. Az 1530 mm-es*3 magasság és az egyik irányba sem lejtő tetővonal együttesének köszönhető a „felszabadult" érzetet keltő, a bent ülők számára tágasabb fejteret biztosító belső. A 2425 mm-es tengelytávnak köszönhetően az első és hátsó ülések közötti távolság 743 mm, ami kényelmes teret nyújt a vezető és az utasok számára. Az összes elem kiváló minősége és az optimalizált beltérszigetelés is kulcsszerepet játszott a csendes és kényelmes belső kialakításában.

Idén kezdik a Suzuki Celerio értékesítését Európában

Osztályában legnagyobb csomagtér


A hátsó felfüggesztésnél új fejlesztésű, kis helyigényű torziós kart alkalmaztak, így még erősebb és stabilabb a karosszéria alsó része, és alacsonyabbra kerülhetett a csomagtartó padlója is. Ennek köszönhető a Celerio osztályában a legnagyobb*2, 254 literes csomagtere. A csomagok be- és kirakodásánál a kényelem az egyik fő szempont. A jelentős csomagtérnyílás legnagyobb szélessége 1020 mm legnagyobb magassága pedig 751 mm, a rakodóperem magassága mindössze 682 mm.

Könnyen vezethető, kiválóan irányítható

A könnyen irányítható, kompakt karosszéria mellett az új Celerióban magasra került a rendkívül jól kapcsolható sebességváltó kar, a magas üléspozíció pedig még kiválóbb körkörös kilátást tesz lehetővé a vezető számára. A magas üléspozíciónak és a nagy ajtónyílásoknak köszönhetően könnyű a be- és kiszállás.

Kiemelkedő teljesítmény, kiváló vezetési élmény, csekély CO2-kibocsátás


A Celerio osztályának legjobb CO2-kibocsátási mutatóival büszkélkedhet. Újonnan fejlesztett motor és erőátviteli rendszer biztosítja az üzemanyag-takarékos működést és a dinamikát. Ütközéselnyelő karosszéria és fejlett biztonsági berendezések gondoskodnak a magas szintű biztonságról.

Motorok

Az új fejlesztésű, egyliteres K10C benzinmotor termikus hatásfoka rendkívül kedvező. Ez a magasabb sűrítési aránynak, a kettős befecskendezésnek és a csökkentett súrlódásnak köszönhető. Mindezek révén sikerült megtalálni a dinamikus teljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság közötti egyensúlyt.
Az üzemanyag elégetéséből származó hőenergia mozgási energiává alakításának hatékonnyá tétele érdekében a Suzuki mérnökei optimalizálták a sűrítési arányt. Emellett hűtött kipufogógáz-visszavezetést (EGR) és dugattyút hűtő olajfúvókát alkalmaztak, hogy csökkentsék a kontrollálatlan kopogásos égést, előgyújtást. Az égés hatékonyságát növeli a kettős befecskendezés és a homorú kialakítású dugattyútető. A maximális termikus hatásfok elérése érdekében a Suzuki több súrlódáscsökkentő eljárást alkalmazott, köztük görgő-himbás szelepemelőket, amelyek csökkentik a motorban a mechanikai ellenállást és az energiaveszteséget.

Kulcsszavak: autóipar, Celerio, galéria, suzuki, új modell
 
A Suzuki idén kezdi kisautója értékesítését Európában Európában is tovább erősödik a Ford A Suzuki idén kezdi kisautója értékesítését Európában Lassult a személygépkocsi-eladások visszaesése Csehországban Frissült és többet tud a legnagyobb elsőkerék-hajtású Toyota szedán Frissült és többet tud a legnagyobb elsőkerék-hajtású Toyota szedán A Suzuki idén kezdi kisautója értékesítését Európában A DS Párizs nagykövete lett Kémfotó! Lekapták a kombi Lada Vestát Kémfotó! Lekapták a kombi Lada Vestát
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1