Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Mazdánál rekordnövekedés az első negyedévben

A Mazdánál rekordnövekedés az első negyedévben

2014. április 18.
A Mazda folytatta ugrásszerű növekedését az első negyedévben Európában. A január-márciusi időszakban 50.221 új Mazdát regisztráltak az európai piacon, amely 10.000 darabbal, ill. 26,3%-kal több 2013 azonos időszakához képest.


Mazda CX-5

Ez a növekedés a legnagyobb az európai volumen-autógyártókat tekintve, mely a Mazda európai piaci részesedését a tavalyi 1,3%-ról 1,5%-ra emelte. Magyarországon a Mazda eladások darabszáma 132%-os rekordnövekedést könyvelhetett el, mellyel a márka 2,13%-os piaci részt hasított ki magának.

Ez az európai értékesítés hullámzásának ellenére alakult így, ahol a teljes piac csak 8,1%-kal növekedett. A magyar piac viszont jól teljesített 23,42%-os változásával. Valójában ebben a negyedévben a Mazda minden egyes európai országban meghaladta az autópiac növekedését; százalékban kifejezve ez rekord-eredményeket hozott pl. Portugáliában, ahol 141%-kal adtak el többet, Svédországban, ahol 60%-os volt ez az emelkedés, Spanyolországban (47%), Dániában és Írországban (mindkét helyen 44%), Ausztriában (42%) és az Egyesült Királyságban (38%) is. A márka kétszámjegyű növekményt ért el továbbá Finnországban, Franciaországban és Szlovéniában is.

A növekedés mindenhol a 6. generációs modelleknek köszönhető, melyek szembe mennek a konvenciókkal, és a gyár forradalmi SKYACTIV technikájának elemeiből épülnek fel, mindezt a KODO formanyelv által fémjelzett dizájnba csomagolva. Könnyű építésűek, keveset fogyasztanak, biztonságosak és kivételes örömet okoz vezetésük, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a megbízhatóság, a fenntartási költségek, vagy a maradványérték terén. Az új modellek kedvező fogadtatása és népszerűsége vezetett vissza a fenntartható és jövedelmező működéshez.

Mazda6

A Mazda tavaly októberben mutatta be Európában legfrissebb modelljét, az új Mazda3-at. Az új kompakt egyértelmű siker Magyarországon is, hiszen szeptemberig az összes érkező autó eladásra került. Svédország, Dánia, Ausztria és Németország még ezen is túltesz: ott ötszörösére nőtt a kereslet a modell iránt. A másik két 6. generációs modell, a Mazda CX-5 és a Mazda6 is hozzájárul a jó eredményhez; a Mazda CX-5 eladások megháromszorozódtak Dániában, és a kétszeresére nőttek Írországban, ill. Magyarországon. Lényegében elmondható, hogy a sportos szabadidő-autó még mindig olyan erős, ha a megrendelések számát vesszük, mint a két évvel ezelőtti piaci bevezetéskor. A Mazda6 pedig egyenletesen teljesít, növekszik hónapról hónapra. A gyár ezt a lendületet igyekszik fenntartani további új modellek bevezetésével.

„Zsugorodó piacon folyamatosan nőttünk tavaly, és most, hogy az európai autópiac magára talált, még mindig jelentősen meghaladjuk a piac növekedésének mértékét a lehető legtöbb országban” – mondta Phil Waring, a Mazda Motor Europe értékesítésért felelős ügyvezető igazgatója. „Mindegyik pozitívan zárt negyedév tovább erősíti fenntartható növekedésünket, megközelítésünk mélységét és kilátásait, hogy kompromisszummentes és a konvenciókkal szembe menő autókat építsünk, melyek az európai polgárok számára elérhetők.”

Mazda3

Kulcsszavak: autóipar, cx-5, gazdaság, jármű kereskedelem, mazda, mazda3, mazda6
 
Nagy-Britanniában 2030-tól megtiltják az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését Nagy-Britanniában 2030-tól megtiltják az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését A Mazdánál rekordnövekedés az első negyedévben Kempingezni indul a MINI A Mazdánál rekordnövekedés az első negyedévben Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban A Volkswagen Csoport stabil eredménnyel kezdte a második negyedévet A Volkswagen Csoport stabil eredménnyel kezdte a második negyedévet Újabb fontos mérföldkő a Fiat 500 történetében Újabb fontos mérföldkő a Fiat 500 történetében
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1