Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Tovább bővült a SEAT értékesítése

Tovább bővült a SEAT értékesítése

2014. július 16.
A SEAT értékesítési számai továbbra is növekvő tendenciát mutatnak. A márka 2014 első félévében 200 200 kiszállítást teljesített, ami 9,9 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszaka (2013. január-június: 182 200 darab). A SEAT ezzel az elmúlt hat év legjobb eredményét mutatta fel, hiszen a 2008-ban kirobbant gazdasági válság óta most először lépte át a 200 000 darabos kiszállítást az év első hat hónapjában.

 Tovább bővült a SEAT értékesítése

A növekedés kulcsa a Leon értékesítési számaiban található. A kompakt kategóriás modell 62,3 százalékkal, 30 200 kiszállított autóval szárnyalta túl a 2013 első félévében elért 48 400 darabos eredményét és így összesen 78 600 darabot adtak át a Leon modellből az ügyfeleknek. A Leon ST változata a várakozásokat felülmúlva 21 200 darabbal járult hozzá a növekedéshez. Az Alhambra, amely egyike az idei év legdinamikusabban növekvő modelljeinek, további 19,4 százalékkal teljesítette túl a tavalyi év eredményeit (2014. január-június: 11 400 darab, 2013. január-június: 9 500 darab).

A SEAT elnöke, Jürgen Stackmann kiemelte, hogy a SEAT továbbra is a piaci átlag feletti növekedést produkál: „A mennyiség még mindig alacsony, de az európai piac már a talpra állás jeleit mutatja. Ezt figyelembe véve a mi értékesítési eredményeink a versenytársak átlaga felett van. Nagy siker a Leon modellünk, amely lehetővé teszi, hogy ezt a növekedési ütemet továbbra is fenntartsuk.”

 Tovább bővült a SEAT értékesítése

Dr. Andreas Offermann, a SEAT értékesítés és marketing területéért felelős alelnöke így kommentálta az eredményeket: „A Leon minden ügyfél igényeit kiszolgálja. A következő néhány hónap során a modell vonzerejét tovább növelő Leon Cupra, ST 4Drive és X-PERIENCE modellvariánsok mellett bemutatjuk az Ibiza 30. évfordulójára született különleges modellváltozatát illetve a Mii by Mango modellünket.”

A legfőbb európai piacokon robbanásszerűen nőtt az értékesítés. A SEAT az év első hat hónapja során 10,5 százalékkal növelte kiszállításait Nyugat-Európában (2014. január-június: 158 300 darab, 2013. január-június: 143 300 darab), amellyel 2,5 százalékos piaci részesedést ért el (2013: 2,4 %). Németországban a márka 42 300 gépjárművet adott át ügyfeleinek, amely 10,9 százalékos növekedést jelent (2013. január-június: 38 200 darab) és amellyel a SEAT biztosította helyét a 10 legeredményesebb márka között. A SEAT kétszámjegyű növekedés könyvelhetett el Spanyolországban (+13,3 %, 2014. január-június: 39 300 darab, 2013. január-június: 34 600 darab), az Egyesült Királyságban (+17,4%, 2014. január-június: 26 800 darab, 2013. január-június: 22 900 darab) és Olaszországban (+14,2%, 2014. január-június: 6 600 darab, 2013. január-június: 5 800 darab). Portugáliában a SEAT közel 2000 darabbal több gépjárművet értékesített a tavalyi év hasonló időszakához képest, amely 113 százalékos növekedésnek felel meg (2014. január-június: 3 700 darab, 2013. január-június: 1 800 darab).

 Tovább bővült a SEAT értékesítése

A márka kiszállításai a kelet-európai piacokon 78,2 százalékkal nőttek 2014 első felében, így elérték a 12 900 átadott autót (2013. január-június: 7 300 darab). A térség legfőbb piacán, a Cseh Köztársaságban 3 900 kiszállítással a márka megduplázta értékesítési eredményét (+109,8 %, 2013. január-június: 1 900 darab). Az Európán kívül legjobban teljesítő országok listáját Mexikó vezeti (10 300 darab), őt Algéria követi (8 400 darab), ahol a múlt héten a SEAT hivatalosan is megnyitotta bemutatótermét és kereskedését a főváros, Algír külvárosában. Algéria után még Törökország (3 900 darab) és Izrael (3 200 darab) eredménye is említésre méltó az Európán kívüli országok közül.

Bővülő gyártás és növekvő számú munkaerő

A Martorell-i gyártóüzem, ahol a SEAT modellek többsége készül, 11,1 százalékos növekedéssel zárta az év első hat hónapját az előző év hasonló időszakához képest. Itt összesen 239 100 autó készült, amely majdnem 24 000 darabbal több, mint a 2013. január és június között gyártott 215 200 gépjármű. Köszönhetően elsősorban a Leon iránt megnövekedett keresletnek idén a SEAT több, mint 550 ideiglenes munkaerőt vett fel, márciusban pedig egy harmadik műszakot is elindított a Leon gyártósorán. Ezen felül július 1-jétől csatlakozik a SEAT-hoz az első 45 diák, akiket a kettős VP tréning modell használatára tanítottak be.

Kulcsszavak: gazdaság, jármű kereskedelem, seat
 
A SEAT Ateca, a SEAT Arona és a SEAT Tarraco együtt Barcelona utcáin A SEAT Ateca, a SEAT Arona és a SEAT Tarraco együtt Barcelona utcáin Tovább bővült a SEAT értékesítése Ismét Superbrands díjakat kapott a Hyundai Tovább bővült a SEAT értékesítése A magyar háztartások 42 százalékában van autó Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen A Nissan a legnagyobb előrelépést mutató autógyártó az Interbrand szerint A Nissan a legnagyobb előrelépést mutató autógyártó az Interbrand szerint
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1