Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Semmi sem utalt arra, hogy kockázatos lett volna az érintett légtér |
||
2014. július 18.
Semmi sem utalt arra, hogy a maláj légitársaság MH17-es járata által használt ukrajnai légtérben bármiféle veszéllyel vagy kockázattal kellett volna számolni - közölte újságírókkal pénteken az Eurocontrol légi irányítási szervezet neve elhallgatását kérő tisztviselője.
|
Máskülönben a gép nem is lehetett volna ott - tette hozzá a szakértő, aki elmondta, hogy Kelet-Ukrajna fölött július 1-je óta a tengerszinttől 26 ezer láb magasságig (7920 méter) léptettek érvénybe légtérzárat, amelyet 14-én 32 ezer lábra (9750 méterre) emeltek, a gép pedig 33 ezer láb (10 100 méter) magasan repült. Mind uniós szakértők, mind az Eurocontrol légiforgalmi irányítási szervezet tisztviselője megerősítette: a légtérzárról a kijevi kormány rendelkezik, abba az európai légtérirányítást koordináló szervezetnek nincs beleszólása. Egy név nélkül nyilatkozó, a repülőszerencsétlenségek felderítésében jártas szakember úgy nyilatkozott, hogy a nemzetközi jog szerint a körülmények feltárásáért első sorban az az állam felel, amelynek a területén történt a tragédia, ez esetben Ukrajna, de a vizsgálatba más országok is bekapcsolódhatnak szakértőikkel. ILyen ország lehet Hollandia, amelynek sok állampolgára ült az Amszterdamból Kuala Lumpurba tartó gépen, valamint az Egyesült Államok is, ahol a gép készült, emellett a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) és az Eurocontrol is részt vehet a körülmények feltárásában. A szakember arra is kitért, hogy az EU úgy tudja, az ukrán hatóságoknak nincs tudomásuk arról, hogy hol lehetnek az MH17-es járat feketedobozai, a felkelők ellenőrizte területen viszont nem lesz könnyű elvégezni a vizsgálatot, a roncsok ráadásul mintegy 20 négyzetkilométeres területen szóródtak szét. A név nélkül nyilatkozó forrás világossá tette, hogy a feketedobozok megpiszkálása, manipulálása nagyon nehéz, szinte lehetetlen, így aztán, ha előkerülnek, a hangfelvételek "érdekes nyomokat" szolgáltathatnak. Elmondta ugyanakkor azt is, hogy nem csak a feketedoboz árulhatja el mi történt a repülőgéppel, hanem a roncs is árulkodó lehet. 5 százalékkal nőhet az átrepülő forgalom A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. becslése szerint a maláj utasszállító lezuhanása utáni légiforgalmi korlátozások miatt mintegy 5 százalékkal nőhet az átrepülő légi forgalom Magyarország magaslégterében az ukrán légtérzár miatt. A szolgálat pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az emberi erőforrásokat és műszaki-technológiát tekintve is felkészült arra, hogy egy ilyen mértékű forgalomnövekedést kezelni tudjon, ha annak kedvezőtlen időbeli eloszlása nem okoz rendkívüli terheléssel járó, átmeneti helyzeteket. Az ukrán hatóságok csütörtök este a Malaysia Airlines 17-es járatának lezuhanása után minden repülési magasságon lezárták a dnyipropetrovszki repülésinformációs régiót (FIR), így az Eurocontrol minden olyan repülési tervet visszautasít, amelyben a régiót érintő útvonalak vannak. Csütörtök este a legtöbb légitársaság jelezte: nem repülnek a régió, vagy Ukrajna légterében. A Malaysia Airlines 17-es járatát teljesítő Boeing 777-es Amszterdamból tartott Kuala Lumpurba, amikor csütörtök délután Donyecktől keletre, az orosz-ukrán határ közelében lezuhant. Az ukrán hatóságok a gép által repült útvonalon 32 ezer lábig tiltották meg a polgári légi közlekedést, de a Malaysia Boeingje 33 ezer láb magasságban repült. Kulcsszavak: baleset, boeing, HungaroControl, légi közlekedés, Malaysia Airlines, repülés, repülő
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|