Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Kia Sorento - Kifinomultabb és letisztultabb, mint elődje |
||
2014. szeptember 02.
Az új Sorento fejlesztése során a Kia mérnökei arra törekedtek, hogy még merevebbé tegyék a karosszériát, és a zaj- valamint a rezgésszint (NVH) csökkentésével kényeztetőbb, csendesebb környezetet teremtsenek, olyat, amely kifinomultságában méltó az új modell formatervéhez.
|
Az új karosszéria megnövelt torziós szilárdsága (14%-kal magasabb, mint a kifutó modellé) egyszerre jelent kifinomultabb menettulajdonságokat és fokozott biztonságot. A zajok és rezgések csillapítását célzó intézkedések sorában említhetjük az új Sorento kardánalagútján alkalmazott, új hangszigetelő anyagot; a műszerfalat borító, 29 százalékkal vastagabb (0,7 helyett 0,9 mm-es) hangszigetelő panelt; a nagyobb motor- és sebességváltó rögzítési pontokat; a részecskeszűrő új borítását; valamint a motor vezérműlánc-burkolatába integrált zajszigetelő pajzsot. Az utastér zajszintje a menetkörülményektől függően 3-6 százalékkal csökkent. Továbbfejlesztett hajtásláncok, rugózás és vezethetőség Az ügyfelek folyamatosan növekvő elvárásaihoz igazodva a Kia mérnökei a motorokat, a kormányművet és a felfüggesztést átdolgozva az új Sorento által kínált vezetési élmény minden aspektusát tökéletesítették. Az új Sorento piactól függően ötféle motorral rendelhető, 172 és 270 lóerő közötti teljesítménnyel. A benzinmotorok sorában megtaláljuk a 2,4 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) egységet, valamint a 2,4 és 3,3 literes hengerenkénti befecskendezésű (MPI) motorokat is, míg a dízelmotorok kedvelői az átdolgozott, 2,0 literes, illetve 2,2 literes ’R’ turbódízelek közül választhatnak. Európában kizárólag a 2,2 literes dízelmotorral, valamint a 2.4 GDI benzinmotorral lesz kapható a Sorento; a várakozások szerint a dízelmotor teszi majd ki az eladások többségét. Az új Sorento fejlesztése során a Kia futóműfejlesztő csapata különösen nagy figyelmet fordított arra, hogy tökéletesítse a modell rugózási kényelmét, nagysebességű stabilitását és kezes vezethetőségét. A teljesen független felfüggesztés szerkezetében azonos az elődmodellével (elöl MacPherson rugóstagok, hátul Kia multilink felfüggesztés), ám egy sor módosítást hajtottunk végre rajta. A hátsó felfüggesztést rögzítő segédkeretnél nagyobb perselyeket alkalmaztunk, amelyek jobban elszigetelik az utasteret, míg a megnövelt méretű lengéscsillapítókat immár függőlegesen építettük be a tengely vonala mögött. Ezek a változások a megnövelt tengelytávval együtt harmonikusabb rugózási jellemzőket garantálnak. A felfüggesztés progresszívebb módon reagál az útegyenetlenségekre, így az új Sorento rendkívül kényelmesnek bizonyul a hosszabb utazások alkalmával is. A vadonatúj elektromos szervokormány (R-MDPS) villanymotorja - amely az adott piactól függően alapfelszerelés vagy opciós extra - közvetlenül a fogaslécre csatlakozik, a kifutó modell kormányoszlopra szerelt megoldásával ellentétben. Ez pontosabb kormányérzetet és gyorsabb reakciókat is jelent, és kategóriájának egyik legsportosabb, legdinamikusabb tagjává teszi az új Sorentót, anélkül, hogy ez az agilitás a szabadidőautóktól elvárt nagyszerű rugózási komfort rovására menne. Jobb aktív és passzív biztonság Az új Sorento vázszerkezete számottevően szilárdabb, ami elsősorban az ultra nagy szakítószilárdságú acélok szélesebb körű alkalmazásának köszönhető. Az előző generáció esetében 24,4 százalék volt ezek aránya, míg az újnál 52,7 százalék. Így ütközés esetén merevebb vázszerkezet védelmezi az utasokat, s egyben a torziós szilárdság is javul. Nagyobb szilárdságú acélfajtát alkalmazunk a kerékívek, és a hátsó ajtónyílás környezetének merevítésére. Emellett az új Sorento gyártásánál több mint kétszer annyi ultraerős, melegen préselt acélt használunk fel, mint a kifutó modell esetében (4,1 helyett 10,1 százalék), ami számottevően erősebb A- és B-oszlopokat eredményez. Az új Sorento vásárlói a piactól függően olyan, aktív biztonsági technológiák széles kínálatából választhatnak, mint az intelligens, adaptív sebességtartó automata (ASCC); a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS, amely hangjelzést ad, ha a vezető irányjelzés nélkül lépi át a sáv határait), a frontális ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW), a holttér-felügyelet (BSD), a sávváltást segítő rendszer (LCA). a hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet (RCTA, amely a parkolóban a Sorento mögött elhaladó autókra figyelmeztet), vagy a sebességhatár információs rendszer (SLIF), amely a jelzőtáblákat figyelő kameráktól kapott információk alapján a műszerfali kijelzőn jeleníti meg az aktuális sebességkorlátozást. Kulcsszavak: autószalon, kia, Párizs, premier, Sorento, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|