Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
AMG csúcsteljesítmény kitűnő hétköznapi használhatósággal

AMG csúcsteljesítmény kitűnő hétköznapi használhatósággal

2014. szeptember 10.
Az első Mercedes versenyautó volt, legfrissebb utódja pedig továbbviszi az örökséget: az új Mercedes-AMG GT-vel a márka a legfelső kategóriás sportautók szegmensébe lép.


Mercedes-AMG GT

A GT a második sportautó, amely teljes egészében a Mercedes-AMG-nél, házon belül készül. Az előretolt középmotoros, transaxle elrendezés és az intelligens, könnyűsúlyú alumínium konstrukció adja az alapot a dinamikus vezetési élményhez. A szintén újonnan fejlesztett 4,0 literes V8-biturbo motor az AMG Driving Performance filozófiát erősíti. Az első sportautó, mely motoron belül elhelyezett turbófeltöltőkkel rendelkezik, és szárazkarteres olajozással bír, két változatban is elérhető: GT-ként 462 lóerővel (340 kW) és GT S verzióban 510 lóerővel (375 kW). Az új GT a kimagasló vezetési dinamikát és az első osztályú versenypályás teljesítményt egyesíti kiváló hétköznapi használhatósággal és olyan hatékonysággal, amely új mércét állít fel a kategóriában.

Minden megvan benne, amit egy hamisítatlan Mercedes-AMG sportautótól elvárhatunk – a karakteres formáktól kezdve a vérbeli motorsport technológián át az optimális súlyelosztásig. Ide tartozik a vezetés dinamikájához tervezett hajtáslánc is. A Mercedes-AMG GT szíve egy új, 4,0 literes V8-as biturbó motor, amely már az alsó fordulatszám-tartományokban azonnali reakcióval szolgáltat kimagasló erőt és kiváló teljesítményt. A 3,8 másodperces gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra és a 310 km/h-s végsebesség a kiváló dinamikával együtt kétségtelenül kiemelkedően gyors köridőket eredményez a versenypályán.

Ugyanakkor a kétüléses kényelmes és megbízható kísérő a hétköznapokban, köszönhetően a praktikus ajtóval rendelkező tágas csomagterének, kimagasló hosszú távú kényelmének és a Mercedes-Benz Intelligent Drive asszisztens rendszerek átfogó jelenlétének.

Mercedes-AMG GT

„Az új Mercedes-AMG GT-vel a nagy kihívást jelentő sportautó-szegmensbe lépünk be, ahol csúcskategóriás konkurensek várnak. Ugyanakkor ez ösztönzést és motivációt jelent számunkra, hogy meggyőzzük a sportautók kedvelőit világszerte arról, hogy az AMG milyen teljesítményre képes”, mondta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler AG vezetőségének tagja és a konszern kutatásokért és a Mercedes-Benz személyautók fejlesztéseiért felelős igazgatója.

„Az új GT-vel a Mercedes-AMG-t még hangsúlyosabban pozicionáljunk dinamikus sportautó márkaként”, mondta Tobias Mors, a Mercedes-AMG GmbH vezetője. “Technológiai tartalmával a Mercedes-AMG GT a dinamikával , agilitással és sportossággal szembeni legmagasabb szintű elvárásoknak is megfelel. Az új GT a második sportautó, amelyet a Mercedes-AMG teljes mértékben függetlenül fejlesztett. Az autó gyártása a ‘Handcrafted By Racers’ (”Versenyzők alkották”) mottó alapján történik – amely tökéletesen magában foglalja örökségünket és szellemiségünket.

Az alumínium spaceframe karosszéria, a szárazkarteres olajozású V8-as biturbó motor, a transaxle elrendezésben a hátsó tengelynél helyet kapott hétfokozatú duplakuplungos váltó, az önzáró differenciálmű, az alumínium, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és az alacsony, 1540 kilogrammos üres tömeg versenypályás teljesítményt szavatol. Az előretolt középmotor és a transaxle váltóelrendezés eredménye az előnyös súlyelosztás: a tömeg 47 százaléka kerül előre és 53 százalék terheli a hátsó tengelyt. Ez a jármű alacsony tömegközéppontjával együtt kiemelkedően agilis kezelhetőséget és nagy kanyarsebességeket biztosít. Előnyös, 3,3 kg/lóerős tömeg-teljesítmény arányával a Mercedes-AMG GT magabiztosan áll helyt szegmensében. A sportautó az üzemanyag-hatékonyság terén is új mércét állít fel: 9,3 literes 100 kilométerenkénti fogyasztása (NEFZ vegyes ciklus) jelentős előrelépést jelent a hatékonyság terén.

Mercedes-AMG GT

Külső formaterv: sportosan érzelmes és érzékien letisztult


„Az új Mercedes-AMG GT egy sportautó, annak legtisztább formájában”, mondja Gorden Wagener, a Daimler AG formatervezési alelnöke. „Lélegzetelállító arányok, erőteljesre formált felületek és folyékony hatású vonalak teszik az új AMG-t egy olyan jelenkori sportautóvá, amely magában hordozza a régi, dicsőséges Mercedes sportautók szellemét is. A GT a szépség és az értelem tökélyre csiszolt kombinációja.”

Az új Mercedes-AMG GT a sportosság és az érzelmesség érzéki letisztultságát testesíti meg. A kétüléses karakterét a hátsókerék-meghajtást kihangsúlyozó arányok fémjelzik. Az első tengelyre tolt V8-as biturbó középmotor optimális súlyelosztásról gondoskodik, amely megalapozza a kiváló vezetési dinamikát. A hosszú motorháztető a kihangsúlyozott powerdome-okkal, a lehető legjobban hátratolt utastér, a nagy kerekek és a széles hátsó egyedi külső formáról gondoskodik. A nagy hátsó csomagtérajtó praktikus csomagteret rejt.

Erőteljes és drasztikus dinamizmus

A pozitívan domborított felületek adják a Mercedes-AMG GT érzelmes karakterét és szoborszerű megjelenését. Oldalnézetből a domború, íves tetővonal és a keret nélkül ajtók azonnal megragadják a tekintetet. Az oldalvonalból kidomborodó, erőteljes elem könnyedséget és dinamizmust sugároz már álló helyzetben is. A profil felületei és vonalai hirtelen elvékonyodó hatással folynak össze a hátsó traktussal. A GT formaterve szándékosan kerüli az övvonal közelében található vonalakat. Az egyetlen él alul kezdődik és a hátsó lökhárítónál emelkedik fel, megnyújtva és könnyedséget kölcsönözve a karosszériának. A 2-2 légterelővel rendelkező oldalsó légkilépők a Mercedes-Benz sportautóinak tipikus formai részletei. A GT rejtett antennája nem töri meg az összhatást.

Mercedes-AMG GT

A különböző formai elemek kreatív interakciója a kupénak magabiztos orrot kölcsönöz: a háromdimenziós, gyémánt-optikás hűtőrács a központi Mercedes-csillaggal, a széles lamellák és az AMG felirat áll az orr-rész középpontjában. A LED High Performance fényszórók a nappali menetfényként szolgáló stilizált „szemöldökkel”, a parkoló- és irányjelző fények, valamint a három különálló távolsági fényszóró karakteres tekintettel ruházza fel a GT-t.

A légbeömlők optimalizálják a levegő áramlását a hűtőhöz. Az orr-rész alsó harmadánál található A-szárny az AMG járműveinek karakteres részlete, ami még alacsonyabbnak és szélesebbnek láttatja a sportautót. Míg az első légterelő a GT karosszériájának színét viseli, a GT S esetében magasfényű fekete fényezést kap. Az ügyfelek a külső formatervet személyes preferenciáik alapján optimalizálhatják: az opciók között éppúgy megtalálható a Külső Króm csomag, mint a Night csomag és a Külső Karbon csomag.

Széles vállak az emocionális összhatásért

Az erőteljes alapok, a széles vállak és a hátsó lámpák keskeny kialakítása a hátsó résznek emocionális összhatást biztosít. A rendszámtábla a lökhárító alsó részén helyezkedik el, lehetővé téve, hogy a Mercedes-csillag hangsúlyos helyet kapjon a síkfelületű csomagtérfedélen. Ehhez csatlakozik a kitolható hátsó légterelő, amely álló helyzetben nem látható. A fekete diffúzor a lökhárítóba integrált kipufogóvégekkel, és az elöl található, légterelőre hasonlító, matt irídium színű él könnyed vizuális megjelenéssel ruházza fel a hátsó traktust.

Mercedes-AMG GT

A lapos, széles hátsó lámpák az új, irányjelző futófényekkel a legfrissebb technológiát tükrözik. Oldalanként 18 különálló LED jelzi a vezető kanyarodási szándékát, belülről kifelé egymás után felvillanva.

A hátsó lámpák a farrész sportos stílusát hangsúlyozzák, miközben részletek iránti igényességükkel és szofisztikált kialakításukkal egyedi módon egyesítik a formát a funkcióval, tökéletes egységet alkotva.
Belső tér: emocionális, érzéki és perfekcionista

A belső formaterv szintén maximálisan érzelmekre ható és érzékien letisztult. A rendkívül alacsony, sportos arányok különleges módon éreztetik a tágasságot. A tiszta vonalakkal megrajzolt részegységek és autentikus anyagaik a dinamikus karaktert hangsúlyozzák, és azonnal izgalmakat keltenek. Aki kinyitja az ajtót, felfedezi a mélyen elhelyezkedő műszerfal és a domináns, ívelt középkonzol izgalmas kölcsönhatását, egy formatervet, amely érzelmeket kelt és tökéletességével lenyűgöz.

A központi „aviation design” (repülős) elrendezést, a Mercedes-Benz sportautók jellegzetességét a tervezők újragondolták. A hangsúlyosan széles műszerfal erőteljes szárny hatását kelti, így dominálva a GT belső terét. A négy központi levegőbefúvó és a műszerfal jobb- és baloldalán elhelyezkedő egyedi légbeömlők is ezt a hatást erősítik. A magas övvonallal együtt a konkáv alakú ajtópanelek és a dinamikus középkonzol a GT hamisíthatatlan élményautó mivoltát hangsúlyozza és a vezetőt azonnal a cockpitbe integrálja, az alacsony üléspozíciónak köszönhetően.

A domináns középkonzol a légbeömlőkre emlékeztető formáival és felületeivel azt a látszatot kelti, mintha egyenesen a motorsportok világából érkezett volna. A felhasznált anyagok hasonlóképpen: választhatunk ezüstkróm, matt karbon, magasfényű karbon, fekete gyémánt és matt ezüst karbon között. A középen elhelyezkedő, szabadon álló kijelző szintén vonzza a tekintetet. A részletek iránti igényességet az AMG DRIVE UNIT kezelőegység vezérlői is kiemelik: elrendezésük nyolc, V-alakban elhelyezett hengerre emlékeztet, ami tovább fokozza a középkonzol erőteljes és high-tech benyomását.

A kivételes precizitás és a kiemelkedő minőség a legfinomabb anyagoknak és az elsőrangú kidolgozásnak köszönhetően a sportüléseken, a sport kormánykeréken és a műszercsoporton is tetten érhető. A legfontosabb vezérlő a sportautó-kedvelők számára az AMG DRIVE UNIT kezelőegységben, balkéz felöl található: ez az erőforrás indítógombja, amely „Engine Start Stop” feliratot kapott és jelzésértékűen vörösen izzik.

Kulcsszavak: AMG, AMG GT, autógyár, autóipar, bemutató, mercedes-benz, új modell, új motor
 
Minden eddigi sorozatgyártású Ford közül a Ford GT kínálja a legmagasabb végsebességet Minden eddigi sorozatgyártású Ford közül a Ford GT kínálja a legmagasabb végsebességet AMG csúcsteljesítmény kitűnő hétköznapi használhatósággal Biztonságos utakra kormányozva AMG csúcsteljesítmény kitűnő hétköznapi használhatósággal Az új generációs i30 bekerült a legnagyobb európai autóipari díj döntőjébe AMG csúcsteljesítmény kitűnő hétköznapi használhatósággal 2012-ben minden szinten tarolt a Ford AMG csúcsteljesítmény kitűnő hétköznapi használhatósággal Biatorbágyon találkoznak a régi autók szerelmesei
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1