Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Párizsban bemutatkozik a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautó |
||
2014. szeptember 23.
Zsúfolt városi közlekedés, környezetvédelmi követelmények, gazdaságossági szempontok: ma az üzemanyag-fogyasztás egyike azoknak a kérdéseknek, amelyek az ügyfeleket leginkább foglalkoztatják.
|
A Citroen e kérdésekre ad választ a Párizsi Autószalonon bemutatandó C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautóval. A C4 Cactus AIRFLOW 2L valóságos ötletlaboratórium, minden eleme azt bizonyítja: a Citroen-nek az akarata és a tudása is megvan ahhoz, hogy újabb és újabb megoldások kifejlesztésével válaszoljon az autózás jelenlegi és jövőbeni kihívásaira. A C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmánnyal a Citroen egy olyan autót mutat be, amelynek mindössze két liter üzemanyagra van szüksége ahhoz, hogy megtegyen 100 kilométert. Ezt az egyedülálló fogyasztási adatot a következőkkel sikerült elérni: - a formaterv optimalizálásának köszönhetően 20 százalékkal javult az autó légellenállása, - csökkentették a gördülési ellenállást (Tall&Narrow gumiabroncsok használatával), - az autó még a szériaváltozatnál is könnyebb 100 kg-mal, - a Hybrid Air technika alkalmazásával 30 százalékkal csökkent az üzemanyag-fogyasztás. A C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmány születésének története A C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányt az „A kétliteres fogyasztású autó” címmel meghirdetett program keretében fejlesztette ki a Citroen. A Plateforme de la Filière Automobile által meghirdetett program célja, hogy olyan konkrét megoldások szülessenek, amelyekkel csökkenthetők egyrészt a háztartások autózással kapcsolatos költségei, másrészt az autózásból fakadó környezetterhelés. A Citroen a tanulmányt az új C4 Cactusból fejlesztette ki. Ebben a választásban az a határozott szándék tükröződik, hogy a márka szeretne többet nyújtani mindabból, ami a mai ügyfeleknek igazán számít: a designból, a kényelemből, a hasznos technológiákból, mindezt ésszerű költségért. Ezeknek az ambiciózus törekvéseknek a C4 Cactus bármelyik más modellnél jobban megfelel, hiszen ez a csúcstechnikás, rendkívül kicsi fogyasztású tanulmány egyszerre hatékony és elbűvölő. A Citroen C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmány Letisztult és sima formaterv, a tömegcsökkentést szolgáló műszaki megoldások alkalmazása, hatékony motorok: már a sorozatgyártású Citroen C4 Cactust is felvértezték a fogyasztás mérséklését célzó összes ütőkártyával. A tökéletesített aerodinamikát szolgáló formavilág A Citroen C4 Cactus formaterve egyszerre egyedi, esztétikus és praktikus. A lendületes formákat szigorúan funkcionális, ugyanakkor látványos design elemekkel ötvözi : az Airbump védőelemek, a kerékjáratok és a tetősínek nemcsak esztétikusak, hanem meghatározott rendeltetésük is van, akárcsak a hatalmas panorámatetőnek. A C4 Cactus AIRFLOW 2L légellenállási mutatói jelentősen javultak a szériaváltozatéhoz képest, ezt egyes elemek módosításával és újak alkalmazásával sikerült elérni. Változó geometriájú stíluselemek Az új első lökhárítón három elektronikusan vezérelt légbeömlőt alakítottak ki, amelyekben a légterelő lamellák minden esetben az optimális irányban állnak, ezzel biztosítva mind a hatékony motorhűtést, mind a légáram elvezetését. A hátsó háromszögablak mögött változó geometriájú oldalsó légterelőket helyeztek el, amelyek a légáramlást a karosszéria közvetlen közelében vezetik el. A keréktárcsák mobil hűtőzsaluit a centrifugális erő működteti és irányítja. Fix geometriájú stíluselemek A tanulmányhoz a vadonatúj, 19’’-os Tall&Narrow fantázianevű abroncsot választotta a Citroen. A rendkívül keskeny és nagy átmérőjű gumik elképesztően kicsi gördülési ellenállásuknak és jobb aerodinamikájuknak köszönhetően javítják az autó energetikai hatásfokát. A nagy átmérő következtében jobban elnyelik az útegyenetlenségeket, és ezzel a kényelmet is fokozzák. A kerékjáratba „Air Curtain” légfüggönyt építettek be. Az első sárvédő két szélén található, függőleges kis nyílások a kerekek felé terelik a levegőt, és ezzel javítják a levegőáramlást. A légterelőt meghosszabbították, és egy szellőzőt építettek be a hátsó sárvédő vonalában, így a levegő simábban áramlik az autó körül, és csökkenti a légellenállást növelő káros légörvényeket. A hagyományos külső tükröket visszapillantó kamerák váltják fel; mivel kisebbek és keskenyebbek, kevésbé befolyásolják a légáramlást. Az autó alatt elhelyezett takaró fenéklemez teljesen sík, így a levegő akadálytalanul áramlik át, az alul elhelyezett alkatrészek nem keltenek káros légörvényeket. A jelenlegi világítást első és hátsó fénydiódás fényszórómodul váltja fel, amely kis fogyasztásával hozzájárul az alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz. Az új fejlesztéseket látványos színekkel és anyagokkal is kiemelik: az aerodinamikában szerepet játszó részek narancs színűek, ami még jobban hangsúlyozza a tanulmány csúcstechnikás jellegét. Ezek a változtatások karakteressé teszik a formatervet, amelyben a stíluselemek az autó légellenállási jellemzőinek javítását szolgálják, ennek eredményeként 20 százalékkal javult a tanulmány légellenállási hatékonysága a szériamodelléhez képest. Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, C4 Cactus AIRFLOW 2L, Citroën, galéria, Párizs, tanulmányautó
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|