Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Scania az IAA kiállításon |
||
2014. szeptember 25.
A Scania az IAA kiállításon olyan termék- és szolgáltatás-újdonságokkal fog megjelenni, amelyek közvetlenül hozzájárulnak ügyfelei nyereségességéhez. Az Euro 6 motorok széles választéka mellett a vállalat számos újdonságot mutat be, amelyek vagy az ügyfelek működési költségeit csökkentik vagy pedig tevékenységük környezetre gyakorolt hatását mérséklik.
|
A Scania innovációinak köszönhetően jelentős, három százalékos üzemanyag-megtakarítás realizálható a hosszú távú fuvarozásban. Az autóbuszoknál a Scania Citywide saját hibrid rendszert mutat be. A Scania modulárisan felépített, az Euro 6 károsanyag-kibocsátási normának megfelelő tehergépkocsi- és buszmotor választéka az egyik legszélesebb jelenleg a piacon. Független tesztek bebizonyították, hogy a Scania esetében az ügyfelek megnövekedett üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó félelmei alaptalannak bizonyultak. A 13 literes, soros, hathengeres motor megmutatta, hogy egyedülállóan takarékosan üzemel, különösen az utókezelésre csak SCR-technológiát alkalmazó típusa. Júniusban mutatta be a Scania ennek a motornak a 450 lóerős változatát, amellyel további egy százalék üzemanyag-megtakarítás realizálható. „Manapság az ügyfelek az üzemeltetési költségek csökkentésével tudják növelni nyereségességüket, függetlenül attól, hogy személyeket vagy árukat fuvaroznak.” – mondta Henrik Henriksson, a Scania alelnöke. „A Scania ezért fejlesztései során a költséges üzemanyagra, az ügyfelek igényeire szabott megoldásokra és a maximális üzemidőre helyezi a hangsúlyt. Az IAA-n olyan újdonságokat mutatunk be, amelyek kedvező hatással lesznek ügyfeleink pénzügyi mérlegére.” A Scania szilárdan megalapozott hírnévvel rendelkezik a buszok terén, olyan gyártóként ismert, aki mindig képes kiszolgálni a társadalom és az ügyfelek környezetvédelemre irányuló igényeit. Ez egyrészt azt jelenti, hogy a buszok üzemanyag-fogyasztása nagyon kedvező, másrészt a széles motorválasztéknak köszönhetően a kereskedelmi forgalomban kapható bármely üzemanyaggal képesek működni. A Scania most még tovább lép, ezúttal a hibrid járművek irányában, 100% biodízel használatának lehetőségével kombinálva. Fejlett technológia A Scania számos olyan terméket és szolgáltatatást mutat be az IAA-n, ami további üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé, illetve növeli az üzemidőt. A Scania retardere már olyan változatban is rendelhető – R4100D –, amely automatikusan szétkapcsol és szabadon futó üzemmódra áll át abban az esetben, ha nem aktív. Mindamellett, hogy üzemanyag-megtakarítás realizálható általa, a szabadonfutó retarder nagyobb fékező nyomatékot biztosít, egészen pontosan 4.100 Nm-t 3.500 Nm helyett, illetve a nagyobb áttételeknek köszönhetően kisebb motorfordulatszámon hatékonyabb fékezést tesz lehetővé. A Scania tapasztalatai szerint az üzemanyag-megtakarítás fél százalék. Egy új opció szintén bemutatásra kerül, amelynél a retardert a fékpedál használatával lehet csak aktiválni. A Scania szintén itt fogja bemutatni az Eco-roll továbbfejlesztett verzióját, azt a rendszert, amelyben a Scania Opticruise és a Scania Active Prediction együttműködnek az üzemanyag-megtakarítás növelése érdekében. A jármű kiszámítja, hogy mikor érdemes a lejtőkön üres sebességfokozatban és alapjárati fordulatszámmal legurulni. Az út domborzatától függően, az Eco-roll további fél százalék üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé Euro 6 tehergépkocsi- és buszmotorok esetében. Csökkentett súrlódás A Scania kiemelt témaként foglalkozott a motorok belső súrlódásának csökkentésével. A megnövelt üzemelési hőmérséklettel és a külön kifejlesztett, alacsony viszkozitású, ugyanakkor egyedülálló kenési tulajdonságokkal rendelkező olaj együttes használatával a svéd mérnökök további másfél százalék üzemanyag-megtakarítást tudtak elérni. Az egyetlen korlát, hogy az üzemanyag-megtakarításra alkalmas olaj csak a hosszú távú fuvarozásra szánt, 13 literes motorral szerelt, könnyű üzemeltetési körülmények között dolgozó Euro 6 járművekhez használható. Testre szabott megoldások „Amikor a hosszú távú fenntarthatóságról beszélünk, akkor feltétlenül meg kell említeni, hogy a nehéz-tehergépjárműveket és buszokat gyártó iparág az Euro 6 norma bevezetésével megtette a saját lépését.” – mondta Christopher Podgorski, a Scania tehergépjárművekért felelős alelnöke. „A következő lépés a CO2-kibocsátás kezelése lesz, amit mi a Scaniánál örömmel fogadunk. Az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében mindig is jók voltunk, ezért szívesen vállaljuk ezt a kihívást, hiszen ügyfeleink profitabilitása központi kérdéskör nálunk. Az a gyártó lesz a győztes, aki a leginkább megérti az ügyfeleket és hozzájárul pénzügyi helyzetük megerősödéséhez. A Scania mindazokkal a termékekkel, szolgáltatásokkal és tudással rendelkezik, amelyekre ehhez szüksége van.” A járművekhez kapcsolódó újdonságok mellett a Scania számos továbbfejlesztett szolgáltatást is bemutat az IAA kiállításon. A legtöbbjükben közös, hogy céljuk az üzemidő növelésével az ügyfelek teljesítményének fokozása, amely közvetlen kapcsolatban áll a bevételekkel. Kulcsszavak: autóbusz, bemutató, Hannover, haszongépjármű, haszonjármű, IAA, járműipar, scania
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|