Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket

A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket

2014. október 01.
A stílusos, új Ford C-MAX és Grand C-MAX jelentősen kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással és CO2-kibocsátással, fejlett technológiával és új, intelligens csomagtéri megoldásokkal érkezik, amelyhez érzelmeket ébresztő, karcsú formavilág, a Ford új, látványos orrkialakítása és jól használható, gyönyörű kidolgozású utastér társul.

A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket

A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket, amelyek érzelmeket ébresztő, karcsú formavilágot, gyönyörű kidolgozású utasteret, valamint jelentősen kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és CO₂-kibocsátást kínálnak. Az Európa-szerte 2015 elején megjelenő ötüléses C-MAX és hétüléses Grand C-MAX modelleket kiemelkedő kényelem és kifinomult működés jellemzi, valamint a legmodernebb technológiák, amelyek közt a SYNC 2 hangvezérlésű csatlakozási rendszer is megtalálható. A C-MAX család motorválasztékában első ízben jelenik meg a Ford új 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja és a 105 lóerős, 1,5 literes TDCi ECOnetic dízel változat, aminek várható CO2-kibocsátása mindössze 99 g/km az ötüléses C-MAX modellváltozatban.

“Alacsony fogyasztásának, sportos irányíthatóságának és rugalmasan alakítható, tágas utasterének köszönhetően a C-MAX kifejezetten népszerű modellnek számít.” – avat be Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. „Az autó valamennyi hajtáslánca alacsonyabb CO2-kibocsátással működik, miközben a menetdinamika ugyanolyan kiváló maradt. Mindemellett az új Ford C-MAX család olyan kifinomult megoldásokat kínál, amit eddig csak a jóval nagyobb és elegánsabb modellekben láthattunk, például a szegmensben elsőként alkalmazott, kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót, ami már egy finom lábmozdulatra is felnyílik.”

A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket

A Ford 2003-ban mutatta be a C-MAX első generációját, s a modellből azóta több mint 1,2 millió darab talált gazdára Európában.** Az autóból jelenleg a harmadik modellgeneráció kapható, idén eddig több mint 12 százalékkal részesedik az európai MAV-piacból.

Sokoldalú, komfortos, sportos és stílusos

A vásárlók továbbra is választhatnak az ötüléses C-MAX és a hétüléses Grand C-MAX változatok között, s ezentúl is rendelkezésükre áll a Ford innovatív, dupla tolóajtós megoldása, valamint a magasabb szintű kényelmet, nagyobb teret és rugalmasabb használhatóságot biztosító, “szabadon átjárható” ülésrendszer. A C-MAX család stílusa az Egy Ford globális formanyelvének megfelelően alakult át, és a karosszériaszínek sorában a Red Rush és a stílusos, barnásszürke árnyalatú Caribou is megjelent. Az autó dinamikus külső megjelenését hatásosan emeli ki az erőteljesebb, formásabb orrkialakítás a Ford jellegzetes, fordított trapéz formájú hűtőrácsával. A nagy nyomású ablakmosó fúvókái a szélvédő alatt bújnak meg, így az átformált motorháztető még letisztultabb látványt nyújt. A karcsúbb és cizelláltabb fényszórók, valamint a szögletesebb, nyújtott ködfényszórók tovább erősítik az orr-rész karakteres formavilágát. A legmodernebb lézerhegesztési technológia alkalmazásával a csomagtérajtó olyan benyomást kelt, mintha egyetlen darabból készült volna; ez a tiszta és erős varratokkal működő hegesztési eljárás még a vékony acéllemezek illesztésein is alig hagy látható nyomot. Az autó modern stílusát kompakt hátsó lámpatestek egészítik ki.

Az új Ford C-MAX és Grand C-MAX utasterének áttervezése során a Ford figyelembe vette a tulajdonosok visszajelzéseit – ugyanúgy, ahogyan az új Focus esetében is történt –, s ennek alapján a mérnökök egy még ösztönösebben használható cockpitet alakítottak ki, amelyben kevesebb kapcsoló és gomb található.

A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket

Az új, selyemfényű fekete kárpitozás és a krómdíszek letisztultabb, modernebb hangulatot teremtenek. Az egyes funkciók használata egyszerűbb lett; jó példa erre a klímaberendezés kezelése, amelynek gombjai könnyebben felismerhetők és jól megkülönböztethetők egymástól. Az új középső tárolókonzol csúsztatható, kartámaszként is funkcionáló fedele alatt tágasabb rekesz várja a különféle tárgyakat. Az állítható dobozban egyszerre elfér egy 1 literes vizespalack és egy 0,4 literes pohár, a kibillenő kesztyűtartóban pedig könnyebben elérhetők az apróbb tárgyak. A műszerfal tetején található tárolódoboz mélyebb lett, így sokkal több holmit képes befogadni, az új USB csatlakozó pedig a különféle mobil eszközök integrálására és töltésére szolgál.

A C-MAX és Grand C-MAX teljes kínálatában tovább javult a kárpitok minősége, s a kínálatban a fűthető kormánykerék és a küszöbdíszléc is megjelent, az első és második üléssorok mögött pedig megtalálhatók a csomagrögzítő háló csatlakozási pontjai. A vastagabb oldalüvegezésnek és csomagtérajtó, valamint a külső tükrök körül alkalmazott hangelnyelő szigetelésnek köszönhetően csökkent a zaj, a vibrációs és a nyersesség. A motortér hőpajzsa hangszigetelő töltést kapott, ami mérsékli a motorzajt, a dízelmotoros modellekben pedig extra rétegek nyelik el a kabinba szűrődő hangokat. A motorban az áttervezett kéttömegű lendkerék csökkenti a terhelés alatt működő erőforrás vibrációját, s az új motorfelfüggesztésnek köszönhetően az Auto-Start-Stop működése is kifinomultabbá vált. A merevebb, zaj és vibráció szempontjából optimalizált könnyűfém keréktárcsák tovább mérséklik a rezonanciát.

A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket

“Arra törekszünk, hogy a Ford teljes modellkínálatában letisztult és ösztönösen használható utastereket alakítsunk ki: ez egy átfogó átalakítási program, aminek legújabb eredménye a C-MAX új kabinja.” – árulja el  Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az új C-MAX immár még kényelmesebb, még praktikusabb autóvá vált, miközben a szegmens legjobb vezetési élményét kínálja.”

Megérzi a veszélyt

Az új C-MAX családban megjelennek a Ford legmodernebb technológiái, amelyek segítségével a vezető elkerülheti a veszélyhelyzeteket, vagy csökkentheti a balesetek súlyosságát – legyen szó akár a parkolás során szerzett sérülésekről, akár a komolyabb, nagy sebességű ütközésekről. Az Aktív Parkolóasszisztens ultrahangos érzékelőkkel méri fel a rendelkezésre álló parkolóhelyet, majd egy gombnyomásra bekormányozza oda az autót, miközben a vezetőnek csak a féket és a gázt kell kezelnie. A berendezés a C MAX és Grand C-MAX modellekben most a Merőleges Parkolás funkcióval gazdagodott; a rendszert két új szenzor egészíti ki a jármű hátsó részén, így az autó ugyanilyen módon már a merőleges parkolásra is képes. Az extra szenzorok révén a Ford két olyan új technológiát is kínál, amelyek akkor is segítséget nyújtanak az autósnak, amikor kiáll egy parkolóhelyről. A Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető Rendszer jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről.

A 40 méteres hatósugarú radarral működő berendezés három különböző figyelmeztető jelzéssel hívja fel a figyelmet a közeledő járműre. A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását. Miután a vezető meghatározta, hogy balra vagy jobbra szeretne kiállni, a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált.

A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket

A Ford a népszerű Active City Stop ütközésmegelőző rendszert is továbbfejlesztette, ami szenzorokkal érzékeli az autó előtt álló akadályokat, s ha az autó túl gyorsan közelít ezekhez, előkészíti a fékrendszert. Ha a vezető ilyenkor nem reagál, a berendezés csökkenti a motor forgatónyomatékát és automatikusan fékez, hogy mérsékelje az ütközés erejét. A rendszer továbbfejlesztésével a berendezés az eddigi 30 helyett immár egészen 50 km/órás sebességig működik. A mozgó akadályokkal történő ütközés elkerülésére az Aktív Fékezés szolgál, ami ugyanúgy működik, mint az Active City Stop, csak sokkal nagyobb (8-180 km/órás)  sebességtartományban aktív. A rendszer így akár az autópályán is figyelmeztet az ütközésveszélyre, szükség esetén pedig fékezni kezd.

Az új Adaptív Sebességtartó Automatika lehetővé teszi, hogy a C-MAX tartsa az előre beállított követési távolságot, még akkor is, ha az előtte haladó jármű lassít. Ugyanakkor a Követési Távolságra Figyelmeztető Rendszer még az Adaptív Sebességtartó Automatika kikapcsolt állapotában is lehetővé teszi, hogy az autós tartsa az általa meghatározott követési távolságot. Ha az autós túlságosan megközelíti az előtte haladó járművet, a rendszer háromlépcsős figyelmeztetést villant fel a műszerfalon: először szürkét, majd sárgát, később pedig vöröset.

Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, bemutató, C-MAX, ford, Párizs
 
Heteken belül érkezhet a Lexus első villanyautója Heteken belül érkezhet a Lexus első villanyautója Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket Veterán Skoda-különlegességek a Rétromobile kiállításon Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon A Ford utat mutat a jövőbe A Ford utat mutat a jövőbe
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1