Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Az új Opel Mokka a Párizsi Autószalonon

Az új Opel Mokka a Párizsi Autószalonon

2014. október 02.
Mióta szűk két éve bevezette az Opel, sikert sikerre halmoz a trendi SUV. Több mint 270 ezer megrendelés futott be az Év Összkerékhajtású Autójának kétszer megválasztott típusra – bestseller lett a kategóriájában és a márkánál is.

Opel Mokka

Ezentúl még több örömöt szerez, hiszen 2015 elejétől készül az új generációs, 100 kW/136 LE teljesítményű turbódízellel, de már előbb rivaldafénybe áll a 2014-es Párizsi Autószalonon.


A suttogó dízelnek is nevezett, rendkívül kompakt négyhengeres a jelenlegi 1.7 CDTI-t váltja fel, hogy kisebb lökettérfogattal és jócskán mérsékelt fogyasztással hozzon ki hattal több lóerőt s hússzal több newtonmétert. A pörgős gép az Opel teljesen új alumínium-dízelcsaládjához tartozik, a kategóriájában páratlan 85 LE per liter fajlagos teljesítménnyel, nyomatéka erőteljes 320 newtonméter. Gyorsulási és rugalmassági adatai élvezetes autózást ígérnek: nulláról százig csak 9,9 másodperc telik el, 80-ról 120-ig 9,9, a csúcssebesség pedig 191 km/óra. Emellett takarékos és környezetkímélő a Mokka: széria Start/Stopjával csupán 4,1 litert fogyaszt, azaz CO2-emissziója 109 gramm kilométerenként – 11-gyel, illetve közel fél literrel jobb a típuselődnél, miközben hozza a szigorú Euro 6-os normát.

A működési kultúra új mércéje

Az új motor zajkeltését és rezgéseit számítógépes szimulációval (CAE – Computer Aided Engineering) és többlépcsős optimalizálással csökkentették az Opel mérnökei. Még az első prototípus megépítése előtt ezzel a modern számítógépes szimulációval és többlépcsős optimalizálással értékelték ki minden egyes komponens és részegység akusztikai viselkedését.

Emellett nagy fontosságot tulajdonítottak a súlycsökkentésnek is. A motorblokk öntöttvas helyett alumíniumból készül, ami újdonság az Opel dízelmotor-gyártásában. Ugyancsak könnyűfém a csapágylétra és a hengerfej. Összességében több mint 20 kilogrammnyi a nyereség.

Opel Mokka

Modern szerkezet, nagy teljesítmény és csekély környezetterhelés

A nagy teljesítmény és a csekély környezetterhelés jórészt a változó geometriájú (VTG) turbófeltöltő és a közös nyomócsöves befecskendezés érdeme. Munkaütemenként akár tíz részdózis jut az égéstérbe, 2000 bar nyomás hatására, finom porlasztást és optimális keverékképzést biztosítva. Az Euro 6-os normát LNT (Lean-NOx-Trap) tároló-katalizátorral teljesíti a Mokka 1.6 CDTI – ez a részecskeszűrő előtt, adalékanyag használata nélkül vonja ki a nitrogénoxidokat.

A teljesen új 1.6 CDTI széria Start/Stoppal és kis súrlódású hatfokozatú sebességváltóval működik együtt a Mokkában. A manuális váltó simán és pontosan kapcsolható, a komfort javulását sok alkatrész és a váltómechanizmus átdolgozásával, illetve a komplett váltó megváltoztatott beépítésével érték el. Ez a motor-erőátvitel kombináció elérhető front- és összkerékhajtáshoz is, hatfokozatú automatát pedig fronthajtáshoz lehet kérni. Az új motornemzedékkel év végétől rendelhető meg a Mokka, és 2015 elejétől kerül a márkakereskedésekbe.

Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, bemutató, Mokka, opel, Párizs
 
Megújult PEUGEOT 308 Megújult PEUGEOT 308 A V60 Cross Country után az S60 Cross Country változattal bővül tovább a 60-as modellcsalád A V60 Cross Country után az S60 Cross Country változattal bővül tovább a 60-as modellcsalád Az új Opel Mokka a Párizsi Autószalonon Nissan elektromos invázió a 2013-as Tokiói Autószalonon Az új Opel Mokka a Párizsi Autószalonon Genfben leplezték le az Audi A3 Sportback e-tron-t Új elektromos családtag: az ID. SPACE VIZZION a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be Új elektromos családtag: az ID. SPACE VIZZION a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1