Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Az új Opel Mokka a Párizsi Autószalonon |
||
2014. október 02.
Mióta szűk két éve bevezette az Opel, sikert sikerre halmoz a trendi SUV. Több mint 270 ezer megrendelés futott be az Év Összkerékhajtású Autójának kétszer megválasztott típusra – bestseller lett a kategóriájában és a márkánál is.
|
Ezentúl még több örömöt szerez, hiszen 2015 elejétől készül az új generációs, 100 kW/136 LE teljesítményű turbódízellel, de már előbb rivaldafénybe áll a 2014-es Párizsi Autószalonon. A suttogó dízelnek is nevezett, rendkívül kompakt négyhengeres a jelenlegi 1.7 CDTI-t váltja fel, hogy kisebb lökettérfogattal és jócskán mérsékelt fogyasztással hozzon ki hattal több lóerőt s hússzal több newtonmétert. A pörgős gép az Opel teljesen új alumínium-dízelcsaládjához tartozik, a kategóriájában páratlan 85 LE per liter fajlagos teljesítménnyel, nyomatéka erőteljes 320 newtonméter. Gyorsulási és rugalmassági adatai élvezetes autózást ígérnek: nulláról százig csak 9,9 másodperc telik el, 80-ról 120-ig 9,9, a csúcssebesség pedig 191 km/óra. Emellett takarékos és környezetkímélő a Mokka: széria Start/Stopjával csupán 4,1 litert fogyaszt, azaz CO2-emissziója 109 gramm kilométerenként – 11-gyel, illetve közel fél literrel jobb a típuselődnél, miközben hozza a szigorú Euro 6-os normát. A működési kultúra új mércéje Az új motor zajkeltését és rezgéseit számítógépes szimulációval (CAE – Computer Aided Engineering) és többlépcsős optimalizálással csökkentették az Opel mérnökei. Még az első prototípus megépítése előtt ezzel a modern számítógépes szimulációval és többlépcsős optimalizálással értékelték ki minden egyes komponens és részegység akusztikai viselkedését. Emellett nagy fontosságot tulajdonítottak a súlycsökkentésnek is. A motorblokk öntöttvas helyett alumíniumból készül, ami újdonság az Opel dízelmotor-gyártásában. Ugyancsak könnyűfém a csapágylétra és a hengerfej. Összességében több mint 20 kilogrammnyi a nyereség. Modern szerkezet, nagy teljesítmény és csekély környezetterhelés A nagy teljesítmény és a csekély környezetterhelés jórészt a változó geometriájú (VTG) turbófeltöltő és a közös nyomócsöves befecskendezés érdeme. Munkaütemenként akár tíz részdózis jut az égéstérbe, 2000 bar nyomás hatására, finom porlasztást és optimális keverékképzést biztosítva. Az Euro 6-os normát LNT (Lean-NOx-Trap) tároló-katalizátorral teljesíti a Mokka 1.6 CDTI – ez a részecskeszűrő előtt, adalékanyag használata nélkül vonja ki a nitrogénoxidokat. A teljesen új 1.6 CDTI széria Start/Stoppal és kis súrlódású hatfokozatú sebességváltóval működik együtt a Mokkában. A manuális váltó simán és pontosan kapcsolható, a komfort javulását sok alkatrész és a váltómechanizmus átdolgozásával, illetve a komplett váltó megváltoztatott beépítésével érték el. Ez a motor-erőátvitel kombináció elérhető front- és összkerékhajtáshoz is, hatfokozatú automatát pedig fronthajtáshoz lehet kérni. Az új motornemzedékkel év végétől rendelhető meg a Mokka, és 2015 elejétől kerül a márkakereskedésekbe. Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, bemutató, Mokka, opel, Párizs
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|