Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Párizsban bemutatkozott a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautó

Párizsban bemutatkozott a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautó

2014. október 04.
Zsúfolt városi közlekedés, környezetvédelmi követelmények, gazdaságossági szempontok: ma az üzemanyag-fogyasztás egyike azoknak a kérdéseknek, amelyek az ügyfeleket leginkább foglalkoztatják. A Citroen e kérdésekre ad választ a Párizsi Autószalonon bemutatandó C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautóval.

Citroen C4 Cactus AIRFLOW 2L

A C4 Cactus AIRFLOW 2L valóságos ötletlaboratórium, minden eleme azt bizonyítja: a Citroen-nek az akarata és a tudása is megvan ahhoz, hogy újabb és újabb megoldások kifejlesztésével válaszoljon az autózás jelenlegi és jövőbeni kihívásaira. A C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmánnyal a Citroen egy olyan autót mutat be, amelynek mindössze két liter üzemanyagra van szüksége ahhoz, hogy megtegyen 100 kilométert.

A súlycsökkenést szolgáló, innovatív anyagok

A sorozatgyártású C4 Cactus 200 kg-mal lett könnyebb, mint a Citroen C4, a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmány súlyából pedig újabb 100 kg-t sikerült lefaragni (a hajtáslánccal együtt). A súlycsökkentést a szerkezeti elemekkel kezdték. A tanulmányautó padlólemezénél új anyagokat használtak fel:

-a felső tűzfalhoz, a belső hossztartókhoz és a hátsó padlólemezhez alumíniumot használtak,
-nagy rugalmassági határú acélból készültek az első hossztartók és a második üléssor mögötti keresztmerevítő,
-kompozit anyagokból készült az első padlólemez.

Citroen C4 Cactus AIRFLOW 2L

Ezekkel a fejlesztésekkel az új anyagok strukturális szerepet kaptak; hozzájárulnak az ütközési energia elnyeléséhez, így a mechanikai szilárdság tekintetében a legszigorúbb követelményeknek is megfelelnek.

A több rétegből felépülő padlólemez különleges, az autóiparban korábban nem ismert összeszerelési technikák kialakítását igényelte. A kompozitból készült szerkezeti elemek alkalmazása izgalmas és rendkívül ígéretes terepet jelent a jövő autóinak súlycsökkentése szempontjából. Nagyszériás gyártásuk napjaink autóiparának egyik legnagyobb technológiai és ipari kihívása. A gondos fejlesztői munka során nemcsak a szerkezeti elemeket, hanem az autó összes darabját górcső alá vették, hogy tovább csökkentsék a C4 Cactus AIRFLOW 2L tömegét.

Ehhez könnyű és a súlycsökkentési célnak megfelelő anyagokat választottak:

Karbon alapú kompozit anyagokat használtak fel a futómű rugóihoz, a csomagtérajtóhoz, a hátsó üléspadhoz, az oldalpanelekhez, a tetőhöz, a tető kereszttartóihoz, a sárvédőkhöz és az ajtókhoz. A karbon, texturált hatásánál fogva, kiemeli a küszöb alsó részének, a kerékjáratoknak és az első lökhárító belső oldalának mattságát, és gyöngyház színű környezetük kontrasztjának köszönhetően még szembetűnőbbé teszi őket.

Citroen C4 Cactus AIRFLOW 2L

Alumíniumból készült a motorbölcső. A már eredetileg is alumínimból készült motorháztetőt viszont változtatás nélkül vették át a C4 Cactusból.

Az új anyagok sűrűsége jóval kisebb, mint az acélé (az alumíniumé nagyjából 2700 kg/m3, a karboné pedig körülbelül 1200 kg/m3, szemben az acél 7800 kg/m3 sűrűségével), ezért használatukkal jelentősen csökkenthető a jármű tömege.

Mivel minden gramm számít, a Citroen további lépéseket is tett:

Új eljárás alkalmazásával csökkentették a kipufogócsövek és a kipufogódobok anyagvastagságát, ami további súlycsökkenést eredményezett.

Áttetsző polikarbonátból készült a panorámatető. Ez az anyag még a többrétegű üvegnél is könnyebb, ugyanakkor hőszigetelő, akusztikai és ultraibolya-szűrő tulajdonságai ugyanolyanok.

Az Airbump® elemeken szénszálrostot alkalmaztak; ez az anyag könnyebb, műszaki jellemzői viszont változatlanok.

Citroen C4 Cactus AIRFLOW 2L

Hybrid Air technika: áttörés az üzemanyag-fogyasztásban

Az Euro 6 követelményeit már most teljesítő, kicsi lökettérfogatú, legújabb motoroknak köszönhetően mindössze 82 g/km CO2-kibocsátásával és 3,1 l/100 km fogyasztásával már a sorozatgyártású Citroen C4 Cactus is egyike a szegmens legtisztább és legtakarékosabb autóinak.

A Hybrid Air hajtáslánccal ellátott C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmány ezt jócskán felülmúlja. A PSA PEUGEOT Citroen Csoport által 2013. januárban, majd a Citroen C3-ban a 2013-as Genfi Autószalonon bemutatott technika több olyan fődarabot és technikát kombinál, amelyek már meggyőzően bizonyítottak: egy háromhengeres PureTech benzinmotort, sűrített levegős energiatároló egységet, a két motorból és hidraulikus szivattyúkból álló egységet, és egy bolygóműves automata váltót. Mindezt egy intelligens elektronikus rendszer vezérli, az adott helyzetnek leginkább felelő, legjobb hatásfok elérés érdekében. Háromféle hajtási mód lehetséges:

Kizárólag léghajtásos (nulla kibocsátású) üzemmódban a sűrített levegős motor felváltja a belsőégésű motort.

Benzines üzemmódban csak a benzinmotor működik.

Kombinált üzemmódban a benzin- és a hidraulikus motor együtt dolgozik.

A C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányban a kompozitból készült két sűrített levegős tartályt az autó hátuljában helyezték el.

Citroen C4 Cactus AIRFLOW 2L

A szériamodell kínálatában is szereplő PureTech 82 motort az új hibrid hajtáslánc sajátosságainak megfelelően áttervezték. A motorban a súrlódási veszteségek mértéke körülbelül 20 százalék, ezt több újítással sikerült csökkenteni: Diamond Like Carbon bevonatot alkalmaztak, csökkentették a mozgóalkatrészek súlyát és csapágyakat használtak a forgóalkatrészekhez. További javulást sikerült elérni új siklócsapágyak és rendkívül alacsony viszkozitású olaj alkalmazásával. A motor globális hatásfoka, az égés jobb hatásfokával is számolva, 5 százalékkal javult.

A PureTech 82 motor és a Hybrid Air hajtáslánc összekapcsolásával a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmány üzemanyag-fogyasztását 30 százalékkal sikerült csökkenteni. Ez jelentős lépés egy olyan autó létrehozása felé, amely mindössze két litert fogyaszt 100 kilométerenként, ugyanakkor megközelíti a PureTech 110 motor menetdinamikai teljesítményeit.

Mindössze két litert fogyaszt

A csúcstechnikás megoldások kombinálásának köszönhetően a tanulmány fogyasztása mindössze két liter 100 kilométerenként. Ezzel lehetőség nyílt arra, hogy egy olyan autó fogyasztása, mint a C4 Cactus, akár középtávon ez alá a határ alá kerüljön. Összefoglalva tehát: a forradalmian alacsony fogyasztás a következők eredménye:

- a formaterv módosításainak köszönhetően 20 százalékkal javult az autó légellenállása,
- csökkentették a gördülési ellenállást (Tall&Narrow gumik),
- a tömegcsökkentési lehetőségek kiaknázásával 100 kg-ot sikerült lefaragni az autó súlyából,
- a Hybrid Air technika alkalmazásával 30 százalékkal csökkent az autó fogyasztása

Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, C4 Cactus AIRFLOW 2L, galéria, Hybrid Air, premier
 
600 lóerősre duzzad az új BMW M6 Competition Package 600 lóerősre duzzad az új BMW M6 Competition Package Párizsban bemutatkozott a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautó Alacsonyabb, kecses egyterű öt vagy hétszemélyes kivitelben Párizsban bemutatkozott a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautó Suttogó dízel - csak 3,7 litert fogyaszt az Opel Astra 1.6 CDTI Párizsban bemutatkozott a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautó Mercedes-Benz CLA 45 AMG - Design és dinamika Kecskemétről Párizsban bemutatkozott a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautó A Citroen a 2014-es Genfi Autószalonon
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1