Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Az új Ford Focus képes előre megjósolni és megelőzni az autó megcsúszását

Az új Ford Focus képes előre megjósolni és megelőzni az autó megcsúszását

2014. október 04.
Az új Ford Focusban mutatkozik be elsőként az a technológia, amely képes előre megjósolni és megelőzni az autó megcsúszását. Az új Ford Focusban bemutatkozó Fejlett Stabilitás Átviteli technológia még a megcsúszás előtt közbeavatkozik, megakadályozva ezzel, hogy az autós elveszítse uralmát az autó fölött

Ford Focus

A Ford Motor Company új technológiát mutat be, amely képes előre látni, hogy az autó megcsúszhat, s időben közbelépve megakadályozhatja, hogy a vezető elveszítse uralmát a jármű fölött. Az iparágban elsőként alkalmazott és az új Focusban debütáló Fejlett Stabilitás Átvitel nevű rendszer az autó sebességéből, a kormánykerék állásából és a kormány elfordításának sebességéből következteti ki a megcsúszás valószínűségét.

Ha a rendszer úgy értékeli, hogy az autó megcsúszhat, a modern Elektronikus Stabilitásprogram aktiválásával külön-külön fékezi az egyes kerekeket – többnyire még azelőtt, hogy a vezető észrevenné mi történik –, jelentősen fokozva ezzel a vezetés biztonságát.

“A Fejlett Stabilitás Átvitel rendszer nemcsak képes felismerni azokat a helyzeteket, amelyek következtében az autós elveszítené uralmát a jármű fölött, hanem minden eddiginél gyorsabban állítja helyre az autó stabilitását,” magyarázta el Norbert Kessing, a Ford Európa járműdinamikai managere.

A Fejlett Stabilitás Átvitel azonban csupán az egyik tétel az új Focus menetdinamikáját és biztonságát javító modern technológiák listáján. A Ford mérnökei az Elektromos Rásegítésű Kormányművet (EPAS) is tökéletesítették, hogy közvetlenebb kapcsolatot teremtsenek az útfelület, a jármű és a vezető között, még ösztönösebbé és élvezetesebbé varázsolva ezzel az autózás élményét.

Ford Focus

Az EPAS áthangolásával csökkent a kormány elfordításához szükséges erő, megszűnt minden kormányholtjáték, és az autós szinte azonnali visszajelzéseket kap az útfelületről.

“A Ford Focus már hosszú ideje híres kategóriaelső menetdinamikájáról és pontos irányíthatóságáról – az új Focus pedig minden eddiginél élvezetesebben vezethető, miközben még magasabb szintű kényelmet, stabilitást és biztonságot kínál,” nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke.

A vezetés élményét az is kellemesebbé teszi, hogy a vastagabb oldalablakok és kárpitok, az új első kerékjárati burkolatok, valamint a szellőztető rendszer, a tükörrögzítés és a csomagtérajtó körül beépített, hatékonyabb zajelnyelő anyagok alkalmazásával jelentősen csökkent a kabin zajszintje. Mindezek eredményeképpen a Focusé a kategória legcsendesebb utastere, így a bent ülők kifejezetten stresszmentes környezetben utazhatnak.

A Ford mérnökei emellett az új Focus szerkezeti merevségét is tovább növelték; ehhez vastagabbra tervezték a motortérben található futómű-rögzítési pontokat, és erősebb ívhegesztést alkalmazva csökkentették a karosszéria ívmeneti torzulását, ami határozottabb kormányreakciókat eredményezett. A lengéscsillapítók reakcióidejét és élettartamát új szeleptechnológia javítja, optimális egyensúlyt teremtve a karosszérialengések mérséklése és a gördülési komfort között.


Ford Focus

Az új Focus futóműgeometriáját is áttervezték, és 20 százalékkal növelték az alsó lengőkar gumibakjának merevségét is. Ez nagy terheléseknél – például a kanyarokban – kisebb holtjátékot enged, minimumra csökkentve ezzel a kerekek nemkívánatos mozgását. Emellett az első perselyek mostantól kiszélesedő peremmel készülnek; ezek rásimulnak a kerékagyra, illetve a futómű bekötési pontjaira, ami még inkább csökkenti a csatlakozó elemek mozgását.

A vadonatúj Focus a vállalat globális C padlólemezére épül, akárcsak a C-MAX és a Grand C-MAX modellek. Tavaly több mint egymillió Focus talált gazdára világszerte, s Európában több mint 317.000 darab kelt el a típusból.

Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, Focus, ford, Párizs
 
A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition Az új Ford Focus képes előre megjósolni és megelőzni az autó megcsúszását Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus Az új Ford Focus képes előre megjósolni és megelőzni az autó megcsúszását BMW 5-ös,7-es sorozat és BMW Concept X5 eDrive premierje Párizsban A Genfi Autókiállításon a Ford GT és a Ford Focus RS A Genfi Autókiállításon a Ford GT és a Ford Focus RS A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen mutatta be az új generációs Fiestát A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen mutatta be az új generációs Fiestát
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1