Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Az új Ford Focus képes előre megjósolni és megelőzni az autó megcsúszását |
||
2014. október 04.
Az új Ford Focusban mutatkozik be elsőként az a technológia, amely képes előre megjósolni és megelőzni az autó megcsúszását. Az új Ford Focusban bemutatkozó Fejlett Stabilitás Átviteli technológia még a megcsúszás előtt közbeavatkozik, megakadályozva ezzel, hogy az autós elveszítse uralmát az autó fölött
|
A Ford Motor Company új technológiát mutat be, amely képes előre látni, hogy az autó megcsúszhat, s időben közbelépve megakadályozhatja, hogy a vezető elveszítse uralmát a jármű fölött. Az iparágban elsőként alkalmazott és az új Focusban debütáló Fejlett Stabilitás Átvitel nevű rendszer az autó sebességéből, a kormánykerék állásából és a kormány elfordításának sebességéből következteti ki a megcsúszás valószínűségét. Ha a rendszer úgy értékeli, hogy az autó megcsúszhat, a modern Elektronikus Stabilitásprogram aktiválásával külön-külön fékezi az egyes kerekeket – többnyire még azelőtt, hogy a vezető észrevenné mi történik –, jelentősen fokozva ezzel a vezetés biztonságát. “A Fejlett Stabilitás Átvitel rendszer nemcsak képes felismerni azokat a helyzeteket, amelyek következtében az autós elveszítené uralmát a jármű fölött, hanem minden eddiginél gyorsabban állítja helyre az autó stabilitását,” magyarázta el Norbert Kessing, a Ford Európa járműdinamikai managere. A Fejlett Stabilitás Átvitel azonban csupán az egyik tétel az új Focus menetdinamikáját és biztonságát javító modern technológiák listáján. A Ford mérnökei az Elektromos Rásegítésű Kormányművet (EPAS) is tökéletesítették, hogy közvetlenebb kapcsolatot teremtsenek az útfelület, a jármű és a vezető között, még ösztönösebbé és élvezetesebbé varázsolva ezzel az autózás élményét. Az EPAS áthangolásával csökkent a kormány elfordításához szükséges erő, megszűnt minden kormányholtjáték, és az autós szinte azonnali visszajelzéseket kap az útfelületről. “A Ford Focus már hosszú ideje híres kategóriaelső menetdinamikájáról és pontos irányíthatóságáról – az új Focus pedig minden eddiginél élvezetesebben vezethető, miközben még magasabb szintű kényelmet, stabilitást és biztonságot kínál,” nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. A vezetés élményét az is kellemesebbé teszi, hogy a vastagabb oldalablakok és kárpitok, az új első kerékjárati burkolatok, valamint a szellőztető rendszer, a tükörrögzítés és a csomagtérajtó körül beépített, hatékonyabb zajelnyelő anyagok alkalmazásával jelentősen csökkent a kabin zajszintje. Mindezek eredményeképpen a Focusé a kategória legcsendesebb utastere, így a bent ülők kifejezetten stresszmentes környezetben utazhatnak. A Ford mérnökei emellett az új Focus szerkezeti merevségét is tovább növelték; ehhez vastagabbra tervezték a motortérben található futómű-rögzítési pontokat, és erősebb ívhegesztést alkalmazva csökkentették a karosszéria ívmeneti torzulását, ami határozottabb kormányreakciókat eredményezett. A lengéscsillapítók reakcióidejét és élettartamát új szeleptechnológia javítja, optimális egyensúlyt teremtve a karosszérialengések mérséklése és a gördülési komfort között. Az új Focus futóműgeometriáját is áttervezték, és 20 százalékkal növelték az alsó lengőkar gumibakjának merevségét is. Ez nagy terheléseknél – például a kanyarokban – kisebb holtjátékot enged, minimumra csökkentve ezzel a kerekek nemkívánatos mozgását. Emellett az első perselyek mostantól kiszélesedő peremmel készülnek; ezek rásimulnak a kerékagyra, illetve a futómű bekötési pontjaira, ami még inkább csökkenti a csatlakozó elemek mozgását. A vadonatúj Focus a vállalat globális C padlólemezére épül, akárcsak a C-MAX és a Grand C-MAX modellek. Tavaly több mint egymillió Focus talált gazdára világszerte, s Európában több mint 317.000 darab kelt el a típusból. Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, Focus, ford, Párizs
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|