Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Dízel-elektromos hajtásláncú Kia Optima T-Hybrid tanulmány a Párizsi Autószalonon

Dízel-elektromos hajtásláncú Kia Optima T-Hybrid tanulmány a Párizsi Autószalonon

2014. október 04.
Nagyobb teljesítmény és tisztább működés. Az új hajtásláncban 1.7 literes CRDi dízelmotor dolgozik együtt egy 48 V-os könnyű ólomakkuval, egy villanymotorral és egy elektromos hajtású feltöltővel (kompresszorral). A Kia Optima T-Hybrid tanulmány az új, hamarosan sorozatgyártásba kerülő hajtáslánc bemutatására készült.

Dízel-elektromos hajtásláncú Kia Optima T-Hybrid tanulmány a Párizsi Autószalonon

A Kia a Párizsi Autószalonon mutatta be a márka új, könnyűhibrid hajtásláncát. Az Kia Optima T-Hybrid (turbo hibrid) tanulmányt a már több Kiában is bizonyított és sikeres 1.7 literes CRDi turbódízel motor mellett egy kisméretű, 48 V-os villanymotor is hajtja, a hajtáslánci akkumulátor egyszerű ólom-szén szerkezetű. Az idei Genfi Autószalonon már bemutatott rendszerrel az Optima T-Hybrid kis sebességgel tisztán elektromos üzemre is képes, motorfékezéskor a villanymotor generátorként az akkumulátort tölti.

Az ólom-szén akkumulátorok életciklusuk végén a lítiumionos szerkezetűeknél jóval könnyebben reciklálhatók és további előnyük, hogy üzemközben nem igényelnek külön hűtést, így használatuk jóval egyszerűbb.

A dízelmotor startstopja is különleges: mindig a hagyományos generátort helyettesítő nagyfeszültségű generátor indítja újra, szíjhajtáson keresztül, szinte teljesen hangtalanul. E megoldással az autó hagyományos, 12 V-os akkumulátora és indítómotorja is kisebb lehet, ami eleve jót tesz a vezethetőségnek, javítja az első-hátsó tömegelosztást és végső soron tömeg-megtakarítást eredményez.


Dízel-elektromos hajtásláncú Kia Optima T-Hybrid tanulmány a Párizsi Autószalonon

A hajtásláncnak egy elektromos feltöltő (kompresszor) is része, ami a dízelmotor hagyományos turbója mellett dolgozik. Hatására javul a gázreakció és megnő a forgatónyomaték is, főleg az alsó fordulatszám-tartományokban.

Az új hajtás még fejlesztés alatt áll, menetdinamikai- és teljesítményadatai ezért nem véglegesek. A sorozatgyártásban a károsanyag-kibocsátás és a fogyasztás csökkentésén túl a teljesítmény 15-20 százalékos növelése is a fejlesztők fontos célja.

“Az új hajtáslánccal egyszerre nő a vezetési élmény és csökkennek az üzemanyagköltségek. Az új technológia autóink teljes használati költségét is jelentősen csökkenti majd, hiszen maga a rendszer nem drága. Az új hajtáslánc műszaki technológiáink élvonalába tartozik, és komolyan hozzájárul majd a márka flottafogyasztásának, és emissziójának csökkentéséhez is.” Mondta Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezetője.

A Kia Optima T-Hybrid fejlesztése még folyik, sorozatgyártásának kezdete egyelőre bizonytalan, de az már biztos, hogy az új hajtáslánc hamarosan más Kia modellekben is megjelenik majd.

Dízel-elektromos hajtásláncú Kia Optima T-Hybrid tanulmány a Párizsi Autószalonon
 
 
Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, kia, Optima T-Hybrid, Párizs, premier
 
A Hyunda ízelítőt adott a vadonatúj Tucson formájából A Hyunda ízelítőt adott a vadonatúj Tucson formájából A VW a „Futures of Mobility” kezdeményezésen belül újra gondolja a városi mobilitás minden elemét A VW a „Futures of Mobility” kezdeményezésen belül újra gondolja a városi mobilitás minden elemét Dízel-elektromos hajtásláncú Kia Optima T-Hybrid tanulmány a Párizsi Autószalonon Peter Schreyer a Kia Motors Corporation első, nem koreai származású elnöke Dízel-elektromos hajtásláncú Kia Optima T-Hybrid tanulmány a Párizsi Autószalonon DS 5LS R tanulmányautó a Pekingi Autószalonon Dízel-elektromos hajtásláncú Kia Optima T-Hybrid tanulmány a Párizsi Autószalonon Négyajtós Audi TT Párizsban
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1