Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Lexus NX300h - provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik |
||
2014. október 16.
Nobuyuki Tomatsu, a külső formatervért felelős, vezető formatervező úgy álmodta meg az NX-et, hogy az a szabadidőjárművekre általában nem jellemző mozgékonyság érzetét közvetítse.
|
Az NX alacsonyan húzódó tetővonala dinamikus, előretolt utasterű sziluettel párosul. Az oldalfal vonalából kiemelkedő, erőteljes kerékdobokat az orsó alakú hűtőmaszkból eredő vonalak integrálják a gyémántszerű karosszériával. Az NX a Lexus kínálatának legegyedibb, legagresszívabb orrkialakításával rendelkezik, látványos, orsó alakú hűtőmaszkját új LED-es fényszórók és LED-es nappali menetfények emelik ki. Az autó kecses profilját a hátrafelé eső tetővonal hangsúlyozza ki. A merész, hangsúlyos kerékíveket kitöltő, 17 vagy 18 colos kerekek az útra lapuló, izmos kiállással ruházzák fel az autót. A világ első olyan ajtókilincs-szerkezete, amelyet rejtett zárnyílással és beépített világítással szereltek fel, az aerodinamikus külső visszapillantó tükrökkel együtt még igényesebbé teszi a prémium NX lágy, lendületes vonalait. Az orsó alakú hűtőmaszk kialakítására rímelő L-alakú kombinált lámpatesteket találunk hátul, a formába harmonikusan illeszkedő, LED-es fényforrásokkal. Fények és lámpatestek A Lexusnál elsőként alkalmazott, csekély energiafelhasználású LED fényforrások kulcsfontosságú szerepet kaptak az NX formai célkitűzéseinek megvalósításában. A LED-ek gyorsabban aktiválódnak, ugyanakkor kevesebb energiát használnak fel. Az NX fedélzetén összesen 90 darab LED-del (fénykibocsátó diódával) találkozhatunk. Minden fényszóróban hat darab új, nagy fényerejű LED található, köztük három L-alakú tompított fényforrás. A nappali világításhoz 23 darab LED-et használtunk, további 16-16 darabot a kétoldali irányjelzőkhöz. A vastag belső lencsék látványos, kristályszerű csillogással ruházzák fel a lámpatesteket. Az NX emellett adaptív LED kanyarfényszórókat is kapott. Az irányjelző aktiválásakor automatikusan felgyullad két LED fényforrás, megvilágítva a kanyar ívét. A forradalmi világítástechnológia és a precíz gyártás különleges megjelenést kölcsönöz az NX hátsó lámpatestének: folytonos, egybefüggő fénysáv köti össze a karosszériát a csomagtérajtóval. A külső lencsénél alkalmazott, vastag falkialakítási technológia a belső fénytörő részletekkel párhuzamosan metszett kristályüveg lámpatest illúzióját kelti. Ajtókilincs kialakítása Az újonnan tervezett ajtókilincsen nem látható zárnyílás, ami világújdonság a húzva nyitható kilincseknél. A Lexus kidolgozott egy olyan szerkezetet, amely mindazonáltal szükség esetén lehetővé teszi a kulcs beillesztését. A kilincs felső éle mentén LED fényforrás rajzol ki hívogató fénysziluettet; ugyanez a LED világítja meg az ajtó előtti területet. A zökkenőmentes fogadtatásra törekvő Lexus szándékával összhangban a lámpa már akkor működésbe lép, amikor a vezető megközelíti az NX-et. Ugyanekkor az új Remote Touch kezelőfelület is fénybe borul a beltérben. Külső visszapillantó tükrök A közvetlenül az ajtóra szerelt, ezért szélesebb látómezőt biztosító, új kialakítású külső visszapillantó tükrök optimális hátsó kitekintést és mérsékelt szélzajt nyújtanak. A tükör és az autó közötti, zajt keltő örvénylést minimalizálták, az apró, rögzített háromszög-ablak a tükör előtt, oldalirányban biztosít optimális kitekintést. Új színek A Lexus NX palettáján egy új karosszéria árnyalat: a Sonic fehér szerepel. A Lexus GS-en bevezetett Sonic ezüst és az elsőként az IS-nél alkalmazott Sonic titánszürke után a Sonic fehér újabb Sonic színárnyalat a Lexus kínálatában, amely metál hatású csillogást kínál. A Sonic fehér ragyogóbb fényű, mint az eddig ismert legcsillogóbb, hagyományos fehér szín. A Sonic technológia kettéválasztja a festékréteget: az egyik réteg esztétikai, a másik funkcionális szerepet tölt be. Száradás után az esztétikai réteg korábbi vastagságának egyharmadára zsugorodik, ennek során a festékben foglalt mica részecskék összetömörülnek, ami erőteljes fényvisszaverő képességet és fény-árnyék hatásokat eredményez. A mica részecskék átlátszóak, ugyanakkor magas fényűek, ami markáns fényvisszaverődéseket és árnyékokat kelt. A kínálatban további négy, semleges színárnyalat: szaténezüst, higanyezüst, fekete és éjfekete szerepel, míg négy különleges tónus, a cseresznyepiros, a Sienna barna, ultrahang kék és a meteorkék inkább a fiatalabb, divatorientált városi ügyfélkör számára lehet izgalmas. Exkluzív keréktárcsák A Lexus vadonatúj könnyűfém keréktárcsákat fejlesztett ki az NX számára. Ezek más és más, fényes felületkidolgozást kínálnak, közös jellemzőjük a különlegesen kis tömeg. A vásárlók választhatnak a 17 colos, tízküllős keréktárcsa és kétféle 18 colos öntött alumínium ötvözet keréktárcsa között. Az utóbbiak közül az egyik háromdimenziós kerékagyat kapott, öt küllőjét U-alakú grafikus részlet díszíti. A másik dinamikus, háromdimenziós kialakításával és magas fényű, gépi megmunkálású, Y-alakú küllőivel hívja fel magára a figyelmet. A Lexus NX F SPORT kétféle, egyedi keréktárcsával rendelhető. A 225/60R18 méretűnek új, fekete festése és magas fényű gépi megmunkálása kölcsönöz agresszív, sportos kiállást. A valamivel alacsonyabb profilú 235/55R18 kerék exkluzív, erősen kidolgozott, sötét prémium metál felület kidolgozást kapott. Belső tér Tetsuo Miki, az NX belső kialakításáért felelős, vezető formatervező kezét az a cél vezérelte, hogy a „prémium városi sportfelszerelések” koncepcióját közvetlenül megidéző izgalommal vértezze fel az NX utasterét. Alapötlete az volt, hogy a nagyteljesítményű gép szerkezeti szépségét, luxust és funkcionalitást sugalló anyagokkal és textúrákkal elegyítse. Az új NX ergonomikus kialakítású, vezetőközpontú cockpitje hosszú távon is zavartalan koncentrációt és komfortot tesz lehetővé. A Lexus ember-gép interfész (HMI) technológiája az összes kapcsoló és vezérlőszerv gyors, ösztönös kezelését teszi lehetővé, ezzel minimalizálva a vezető figyelmét elterelő tényezőket. A Lexus NX belső kialakításában tükröződik a külső formaterv merészsége. A beltér a nagyteljesítményű gép szerkezeti szépségét, luxust és funkcionalitást hangsúlyozó anyagokkal és textúrákkal vegyíti. A markáns, ezüst színű középkonzolt mélyen beágyaztuk a műszerfalba, ezzel is kihangsúlyozva az NX robusztus, strapabíró szabadidős karakterét. Két oldalán puha bőr térdtámasz teremt erőteljes kontrasztot a fémhatású vázzal, egyben biztosít kényelmes, határozott támasztékot a vezető és utasa számára. A beltér természetes luxusát fabetétek hangsúlyozzák ki. Maximális helykínálat egy középkategóriás szabadidőjárműben Az NX bőséges férőhelyet kínál minden utasa számára, minden kritikus ponton a méretosztály legjobb értékét nyújtja. Az első és hátsó üléssor közötti tandemtávolság kategória első 962 mm, míg az emelt tetejű kialakítás kivételesen kedvező fejteret eredményezett. A hátsó lábtér még néhány felsőbb kategóriás szabadidőjármű értékét is meghaladja. A csomagtartó ugyancsak tágas, ráadásul praktikus is. Legnagyobb szélessége 1347 mm, így keresztben elfér benne egy golftáska. A csomagtér padlója alatt további tárolóhelyet találunk. A teljes kapacitás így eléri az 555 litert a hibrid, és az 580 litert a benzinmotoros kivitelek esetében. Ahogy egy praktikus szabadidőjárműhöz illik, az NX utasteret tele van a legkülönfélébb tárolórekeszekkel, a kesztyűtartótól a középkonzoli rekeszekig, a középen kialakított lerakótól a szerszámtartó dobozig, a napszemüveg- és pohártartóktól az első és hátsó ajtózsebekig. A középső pohártartókban elfér két félliteres palack, míg az ajtózsebekben egyenként fél-félliteres palackokat helyezhetünk el. Motoros hátsó ülés Az NX a Lexusnál és a kategóriában egyaránt első ízben alkalmazott, motorosan lehajtható, 60:40 arányban osztott hátsó ülést kínál. A műszerfalon, az ülések oldalán vagy a csomagtartóban elhelyezett kezelőszervekkel vezérelhető rendszer mindössze 10 másodperc alatt teljesen síkba fekteti a hátsó ülést. Kijelzők és kapcsolók – ember-gép kezelőfelület Az analóg időmérő óra, a sebesség- és fordulatszámmérő, valamint a hibrid rendszer kijelzője mind mart kialakítású óralapot kaptak. Ez egységes megjelenést ad, és a valódi fém erőteljes hatását kelti. A hibrid modelleken található hibrid rendszer kijelzője valós időben mutatja a hajtáslánc teljesítmény-leadását, illetve az energia-visszanyerést. A kizárólag a hibrid modellekben megtalálható műszer SPORT üzemmódban funkciót vált, és fordulatszámmérővé változik. Az Öko kijelző megjeleníti azt a tartományt, amelyben környezetbarátnak tekinthető a gyorsítás mértéke, illetve valós időben kijelzi a gyorsítás állapotát, ezzel támogatva a környezettudatos vezetést. A műszerpark közepén egy 4,2 colos, TFT LCD multi-információs kijelző (MID) található. A színes MID környezeti megvilágítása a „Drive Mode Select” – üzemmód-választó kapcsoló állásától függően változtatja a színét. A multimédia csatlakoztatás funkció segítségével a MID képes mobiltelefon és audio információk megjelenítésére. Az NX az első olyan Lexus modell, amelyben a tetőkárpitba illesztett érintőkapcsolók vezérlik a beltéri világítást és a térképolvasó lámpákat. Egy mikroszámítógép észleli, ha a vezető ujja a kapcsoló felé közelít, és fel- illetve lekapcsolja a lámpákat. Az érkező utasok köszöntése fontos eleme a Lexus mindenre kiterjedő ügyfélközpontú megközelítésének. Amikor a vezető, zsebében a kulccsal, megközelíti az NX-et, felgyulladnak a fények az ajtókilincsekben, továbbá a Remote Touch kezelőfelületen. A lábtérvilágítás, amely biztonsági szempontból éppúgy fontos, mint fényűző részletként, az utas üléspozíciójára irányul. A tökéletes éjszakai láthatóság érdekében a hátsó olvasólámpát LED fényforrásokkal szereltük fel. Kulcsszavak: bemutató, galéria, lexus, NX 300h, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|