Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Lexus NX300h -  provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik

Lexus NX300h - provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik

2014. október 16.
Nobuyuki Tomatsu, a külső formatervért felelős, vezető formatervező úgy álmodta meg az NX-et, hogy az a szabadidőjárművekre általában nem jellemző mozgékonyság érzetét közvetítse.



Lexus NX300h

Az NX alacsonyan húzódó tetővonala dinamikus, előretolt utasterű sziluettel párosul. Az oldalfal vonalából kiemelkedő, erőteljes kerékdobokat az orsó alakú hűtőmaszkból eredő vonalak integrálják a gyémántszerű karosszériával. Az NX a Lexus kínálatának legegyedibb, legagresszívabb orrkialakításával rendelkezik, látványos, orsó alakú hűtőmaszkját új LED-es fényszórók és LED-es nappali menetfények emelik ki. Az autó kecses profilját a hátrafelé eső tetővonal hangsúlyozza ki. A merész, hangsúlyos kerékíveket kitöltő, 17 vagy 18 colos kerekek az útra lapuló, izmos kiállással ruházzák fel az autót. A világ első olyan ajtókilincs-szerkezete, amelyet rejtett zárnyílással és beépített világítással szereltek fel, az aerodinamikus külső visszapillantó tükrökkel együtt még igényesebbé teszi a prémium NX lágy, lendületes vonalait. Az orsó alakú hűtőmaszk kialakítására rímelő L-alakú kombinált lámpatesteket találunk hátul, a formába harmonikusan illeszkedő, LED-es fényforrásokkal.

Fények és lámpatestek

A Lexusnál elsőként alkalmazott, csekély energiafelhasználású LED fényforrások kulcsfontosságú szerepet kaptak az NX formai célkitűzéseinek megvalósításában. A LED-ek gyorsabban aktiválódnak, ugyanakkor kevesebb energiát használnak fel. Az NX fedélzetén összesen 90 darab LED-del (fénykibocsátó diódával) találkozhatunk. Minden fényszóróban hat darab új, nagy fényerejű LED található, köztük három L-alakú tompított fényforrás. A nappali világításhoz 23 darab LED-et használtunk, további 16-16 darabot a kétoldali irányjelzőkhöz. A vastag belső lencsék látványos, kristályszerű csillogással ruházzák fel a lámpatesteket. Az NX emellett adaptív LED kanyarfényszórókat is kapott. Az irányjelző aktiválásakor automatikusan felgyullad két LED fényforrás, megvilágítva a kanyar ívét. A forradalmi világítástechnológia és a precíz gyártás különleges megjelenést kölcsönöz az NX hátsó lámpatestének: folytonos, egybefüggő fénysáv köti össze a karosszériát a csomagtérajtóval. A külső lencsénél alkalmazott, vastag falkialakítási technológia a belső fénytörő részletekkel párhuzamosan metszett kristályüveg lámpatest illúzióját kelti.

Lexus NX300h

Ajtókilincs kialakítása

Az újonnan tervezett ajtókilincsen nem látható zárnyílás, ami világújdonság a húzva nyitható kilincseknél. A Lexus kidolgozott egy olyan szerkezetet, amely mindazonáltal szükség esetén lehetővé teszi a kulcs beillesztését. A kilincs felső éle mentén LED fényforrás rajzol ki hívogató fénysziluettet; ugyanez a LED világítja meg az ajtó előtti területet. A zökkenőmentes fogadtatásra törekvő Lexus szándékával összhangban a lámpa már akkor működésbe lép, amikor a vezető megközelíti az NX-et. Ugyanekkor az új Remote Touch kezelőfelület is fénybe borul a beltérben.

Külső visszapillantó tükrök

A közvetlenül az ajtóra szerelt, ezért szélesebb látómezőt biztosító, új kialakítású külső visszapillantó tükrök optimális hátsó kitekintést és mérsékelt szélzajt nyújtanak. A tükör és az autó közötti, zajt keltő örvénylést minimalizálták, az apró, rögzített háromszög-ablak a tükör előtt, oldalirányban biztosít optimális kitekintést.

 Új színek

A Lexus NX palettáján egy új karosszéria árnyalat: a Sonic fehér szerepel. A Lexus GS-en bevezetett Sonic ezüst és az elsőként az IS-nél alkalmazott Sonic titánszürke után a Sonic fehér újabb Sonic színárnyalat a Lexus kínálatában, amely metál hatású csillogást kínál. A Sonic fehér ragyogóbb fényű, mint az eddig ismert legcsillogóbb, hagyományos fehér szín. A Sonic technológia kettéválasztja a festékréteget: az egyik réteg esztétikai, a másik funkcionális szerepet tölt be.

Lexus NX300h

Száradás után az esztétikai réteg korábbi vastagságának egyharmadára zsugorodik, ennek során a festékben foglalt mica részecskék összetömörülnek, ami erőteljes fényvisszaverő képességet és fény-árnyék hatásokat eredményez. A mica részecskék átlátszóak, ugyanakkor magas fényűek, ami markáns fényvisszaverődéseket és árnyékokat kelt. A kínálatban további négy, semleges színárnyalat: szaténezüst, higanyezüst, fekete és éjfekete szerepel, míg négy különleges tónus, a cseresznyepiros, a Sienna barna, ultrahang kék és a meteorkék inkább a fiatalabb, divatorientált városi ügyfélkör számára lehet izgalmas.

 Exkluzív keréktárcsák

A Lexus vadonatúj könnyűfém keréktárcsákat fejlesztett ki az NX számára. Ezek más és más, fényes felületkidolgozást kínálnak, közös jellemzőjük a különlegesen kis tömeg. A vásárlók választhatnak a 17 colos, tízküllős keréktárcsa és kétféle 18 colos öntött alumínium ötvözet keréktárcsa között. Az utóbbiak közül az egyik háromdimenziós kerékagyat kapott, öt küllőjét U-alakú grafikus részlet díszíti. A másik dinamikus, háromdimenziós kialakításával és magas fényű, gépi megmunkálású, Y-alakú küllőivel hívja fel magára a figyelmet. A Lexus NX F SPORT kétféle, egyedi keréktárcsával rendelhető. A 225/60R18 méretűnek új, fekete festése és magas fényű gépi megmunkálása kölcsönöz agresszív, sportos kiállást. A valamivel alacsonyabb profilú 235/55R18 kerék exkluzív, erősen kidolgozott, sötét prémium metál felület kidolgozást kapott.

Lexus NX300h

Belső tér

Tetsuo Miki, az NX belső kialakításáért felelős, vezető formatervező kezét az a cél vezérelte, hogy a „prémium városi sportfelszerelések” koncepcióját közvetlenül megidéző izgalommal vértezze fel az NX utasterét. Alapötlete az volt, hogy a nagyteljesítményű gép szerkezeti szépségét, luxust és funkcionalitást sugalló anyagokkal és textúrákkal elegyítse. Az új NX ergonomikus kialakítású, vezetőközpontú cockpitje hosszú távon is zavartalan koncentrációt és komfortot tesz lehetővé. A Lexus ember-gép interfész (HMI) technológiája az összes kapcsoló és vezérlőszerv gyors, ösztönös kezelését teszi lehetővé, ezzel minimalizálva a vezető figyelmét elterelő tényezőket. A Lexus NX belső kialakításában tükröződik a külső formaterv merészsége. A beltér a nagyteljesítményű gép szerkezeti szépségét, luxust és funkcionalitást hangsúlyozó anyagokkal és textúrákkal vegyíti. A markáns, ezüst színű középkonzolt mélyen beágyaztuk a műszerfalba, ezzel is kihangsúlyozva az NX robusztus, strapabíró szabadidős karakterét. Két oldalán puha bőr térdtámasz teremt erőteljes kontrasztot a fémhatású vázzal, egyben biztosít kényelmes, határozott támasztékot a vezető és utasa számára. A beltér természetes luxusát fabetétek hangsúlyozzák ki.

Maximális helykínálat egy középkategóriás szabadidőjárműben

Az NX bőséges férőhelyet kínál minden utasa számára, minden kritikus ponton a méretosztály legjobb értékét nyújtja. Az első és hátsó üléssor közötti tandemtávolság kategória első 962 mm, míg az emelt tetejű kialakítás kivételesen kedvező fejteret eredményezett. A hátsó lábtér még néhány felsőbb kategóriás szabadidőjármű értékét is meghaladja.

Lexus NX300h

A csomagtartó ugyancsak tágas, ráadásul praktikus is. Legnagyobb szélessége 1347 mm, így keresztben elfér benne egy golftáska. A csomagtér padlója alatt további tárolóhelyet találunk. A teljes kapacitás így eléri az 555 litert a hibrid, és az 580 litert a benzinmotoros kivitelek esetében. Ahogy egy praktikus szabadidőjárműhöz illik, az NX utasteret tele van a legkülönfélébb tárolórekeszekkel, a kesztyűtartótól a középkonzoli rekeszekig, a középen kialakított lerakótól a szerszámtartó dobozig, a napszemüveg- és pohártartóktól az első és hátsó ajtózsebekig. A középső pohártartókban elfér két félliteres palack, míg az ajtózsebekben egyenként fél-félliteres palackokat helyezhetünk el.

Motoros hátsó ülés

Az NX a Lexusnál és a kategóriában egyaránt első ízben alkalmazott, motorosan lehajtható, 60:40 arányban osztott hátsó ülést kínál. A műszerfalon, az ülések oldalán vagy a csomagtartóban elhelyezett kezelőszervekkel vezérelhető rendszer mindössze 10 másodperc alatt teljesen síkba fekteti a hátsó ülést.

Kijelzők és kapcsolók – ember-gép kezelőfelület

Az analóg időmérő óra, a sebesség- és fordulatszámmérő, valamint a hibrid rendszer kijelzője mind mart kialakítású óralapot kaptak. Ez egységes megjelenést ad, és a valódi fém erőteljes hatását kelti. A hibrid modelleken található hibrid rendszer kijelzője valós időben mutatja a hajtáslánc teljesítmény-leadását, illetve az energia-visszanyerést. A kizárólag a hibrid modellekben megtalálható műszer SPORT üzemmódban funkciót vált, és fordulatszámmérővé változik. Az Öko kijelző megjeleníti azt a tartományt, amelyben környezetbarátnak tekinthető a gyorsítás mértéke, illetve valós időben kijelzi a gyorsítás állapotát, ezzel támogatva a környezettudatos vezetést. A műszerpark közepén egy 4,2 colos, TFT LCD multi-információs kijelző (MID) található. A színes MID környezeti megvilágítása a „Drive Mode Select” – üzemmód-választó kapcsoló állásától függően változtatja a színét. A multimédia csatlakoztatás funkció segítségével a MID képes mobiltelefon és audio információk megjelenítésére.

Lexus NX300h

Az NX az első olyan Lexus modell, amelyben a tetőkárpitba illesztett érintőkapcsolók vezérlik a beltéri világítást és a térképolvasó lámpákat. Egy mikroszámítógép észleli, ha a vezető ujja a kapcsoló felé közelít, és fel- illetve lekapcsolja a lámpákat.

Az érkező utasok köszöntése fontos eleme a Lexus mindenre kiterjedő ügyfélközpontú megközelítésének. Amikor a vezető, zsebében a kulccsal, megközelíti az NX-et, felgyulladnak a fények az ajtókilincsekben, továbbá a Remote Touch kezelőfelületen.

A lábtérvilágítás, amely biztonsági szempontból éppúgy fontos, mint fényűző részletként, az utas üléspozíciójára irányul. A tökéletes éjszakai láthatóság érdekében a hátsó olvasólámpát LED fényforrásokkal szereltük fel.
 
Kulcsszavak: bemutató, galéria, lexus, NX 300h, új modell
 
Lexus NX300h -  provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságért Lexus NX300h -  provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik Stílusos, kényelmes és csendes terepjáró A presztízs szimbóluma az új BMW 7-es sorozat A presztízs szimbóluma az új BMW 7-es sorozat Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje Leleplezték az Acura NSX következő generációját Leleplezték az Acura NSX következő generációját
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1