Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Az első Mondeo Hybrid a Fordtól |
||
2014. október 28.
A vadonatúj Mondeo Hybrid lesz az első Ford-hibrid, amely a Ford legmodernebb európai gyárában, a spanyol Valencia Üzemben készül a benzin- és dízelmotoros Mondeók mellett.
|
A különleges kialakítású, 2,0 literes benzinmotor és két elektromotor (egy a hajtásra, egy pedig a visszatápláló töltésre szolgál) kombinációjával hajtott autó CO2-kibocsátása 99 g/km, s az 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor élettartama 10 év/240.000 km. Nagy kapacitású akkumulátorával, modern vezérlő szoftverével és fokozatmentes sebességváltójával a Mondeo Hybrid a Ford globális hibrid-technológiájának harmadik generációját képviseli. Ugyanakkor ez a Ford-hibridek első generációja, amely a belsőégésű motor használata nélkül is képes haladni. Az autó üzemanyag-fogyasztása és emissziója jelentős mértékben csökkent, mivel a karosszéria légellenállását több megoldás is csökkenti, akár 10 százalékkal is; ilyen például az Aktív Hűtőrács, az intelligens visszatápláló töltés, valamint az Elektromos Rásegítésű Kormánymű és az Auto-Start-Stop rendszer. “A vadonatúj Mondeo a különféle hajtásmódok széles skáláját kínálja: ez a legsokoldalúbb motorpalettánk ebben a szegmensben.” – árulja el Brumley. Erősebb és biztonságosabb A körültekintően megválasztott anyagoknak és a modern gyártási eljárásoknak köszönhetően az új Ford Mondeo szerkezete erősebbé vált, ami nemcsak nagyobb biztonságot nyújt, hanem a tömege is csökkent, s az autó újrahasznosíthatósága is javult. Az iparágban első alkalommal használtak fel az A-oszlopokhoz, a B-oszlopokhoz és a tetőhöz hidroformázott, nagy szakítószilárdságú acélt. A négy- és ötajtós modellek csomagtérajtajának belső szerkezete magnéziumból készül, ami körülbelül 40 százalékos tömegcsökkentést eredményezett a hagyományos acélszerkezethez képest. Az 1.5 EcoBoost motorblokk beépítése és a reciklált anyagból készült Első Energiaelnyelő rendszer bevezetése további 115 kg tömegcsökkentést jelent; ez utóbbi megoldás mind az amerikai, mind az európai gyalogosbiztonsági előírásoknak megfelel. “A tömegcsökkentés a fejlesztés teljes folyamatában fontos szempont volt, ugyanakkor minden ilyen ötletet összehangoltunk a többi elvárással, például a fogyasztás csökkentését célzó áramvonalasítással és Auto-Start-Stop technológiával, a kényelmi berendezésekkel, valamint az erősebb és biztonságosabb karosszéria kialakításával.” - fogalmaz Koesters. “A biztonság szempontjából fontos részek szilárdságát 40 százalékkal növeltük, s az eredményt több ezer számítógépes szimulációval és több mint 180 valós törésteszttel ellenőriztük.” A hidroformázás során a fémet nagy nyomású folyadékkal préselik; ezzel a megoldással sokkal bonyolultabb formák alakíthatók ki, mint a hagyományos préseléssel, s az így készített alkatrészek könnyebbek, erősebbek és merevebbek. A Mondeo hidroformázott tetősínjei kevesebb részből állnak, amelyeket lézerhegesztéssel illesztenek össze; ez a megoldás 2,5 kg súlymegtakarítást jelent oldalanként. A B-oszlop 64 mm-rel kisebb mértékben torzul az oldalirányú ütközések során, ugyanakkor 6 kilogrammal könnyebb. A Mondeo karosszéria-szerkezete 61 százalékban nagy szilárdságú acélból épül fel. A tetőszerkezet hőkezeléssel keményített acélból készül, ami további 0,5 kg tömegcsökkentést eredményez. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, ford, hibrid, környezetbarát, Mondeo
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|