Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Renault Sport Technologies és a Michelin értékelése a 17 – 18 colos abroncsokról

A Renault Sport Technologies és a Michelin értékelése a 17 – 18 colos abroncsokról

2014. november 01.
A Renault Sport Technologies és a Michelin egyaránt úgy véli, hogy a motorsport versenyképes környezete azért támogatja az új, innovatív technológiákat, hogy azok eljuthassanak a hétköznapi autósokhoz is.

A Renault Sport Technologies és a Michelin értékelése a 17 – 18 colos abroncsokról

Ennek megfelelően a két partner jelenleg is azon dolgozik, hogy 2016-ra a Formula Renault 3.5 és a Formula Renault 2.0 bajnokságon is átállhassanak a 18 és 17 colos abroncsokra. Az első tesztsorozat elindult a Formula Renault 3.5 autóival a spanyolországi Valenciában, majd ezt követte a második sorozat a Formula Renault 2.0 autókkal Barcelonában. A teszteken elért pozitív eredmények alapján a Renault Sport Technologies és a Michelin örömmel jelentették be, hogy szándékukban áll folytatni a közös fejlesztési programot és a következő hónapokban újabb teszteket terveznek.

Január óta a Renault Sport Technologies és a Michelin együttműködésének köszönhetően a két cégnek jelentős mennyiségű adat áll rendelkezésére a tesztek során teljesített sok száz kilométer után. A két társaság alaposan tanulmányozza az abroncsok alapvető tulajdonságaira vonatkozó eredményeket, hogy kiderüljön, milyen lehetséges változásokkal járhat a méretváltás a sofőrökre nézve, a felfüggesztés teljesítményére és a tapadásra.

Az előzetes eredmények pozitívak a sebességet, az úttartást és az abroncsok kopását tekintve is. A Valenciában végzett első tesztek eredményei alapján körönként 1 másodperces előnyt képesek elérni a Formula Renault 3.5 versenyautói a spanyol pályán.

A Renault Sport Technologies és a Michelin értékelése a 17 – 18 colos abroncsokról

A világklasszis állóképességi versenyeken szerzett tapasztalatoknak köszönhetően a Michelin úttörő ezen a területen, és biztosítani tudja a 18 colos abroncsokat a FIA Formula E bajnokságon kitűnően szerepelő Spark-Renault SRT_01E típusú autókra, valamint a Renault Sport R.S.01. versenyautókra is. A francia abroncsgyártónál évek óta a 18 colos abroncs a Formula 1-be való lehetséges visszatérés feltétele.  

Ahhoz, hogy a Renault Sport Technologies még jobban felkészíthesse a Formula 1-ben bizonyítani vágyó fiatal sofőröket, alaposan és körültekintően elemzi és nyomon követi a motorsport fejlődését.
Éppen ez az oka a Michelinnel való együttműködésnek is, melynek célja, hogy áttérhessenek a nagyobb méretű abroncsok használatára a Formula Renault 3.5 és 2.0 versenyeken.

Jean-Pascal DAUCE (Motorsport igazgató, Renault Sport Technologies): “A Renault Sport Technologies által rendezett bajnokságok biztosítják a lehető legjobb felkészítést a fiatal versenyzők számára, ha a sportvilág élvonalába szeretnének jutni. Amennyiben az F1 a nagyobb méretű abroncsok mellett dönt, a Michelin szaktudásának köszönhetően a World Series by Renault készen fog állni arra, hogy megerősítse szerepét a jövő pilotáinak felkészítésében. Az autók minimális átalakítására lenne csupán szükség, nem is szólva a jobb teljesítményről  és a kisebb elhasználódással járó előnyökről. A kiadások csökkentése úgy válna lehetővé, hogy nem vetne bennünket vissza a fejlődésben, amit mindenképpen kívánatosnak tartunk.  

A Renault Sport Technologies és a Michelin értékelése a 17 – 18 colos abroncsokról

Nicolas GOUBERT (Műszaki igazgató, Michelin Motorsport): “A Michelin 2010 óta küzd a 18 colos abroncsokért a Formula 1-ben. A Michelin Csoport számára a motorsport mindenek előtt a kutatás és fejlesztés laboratóriumát jelenti. Az elképzeléseink létjogosultságának bizonyítása érdekében elhatároztuk, hogy összefogjuk a partnerségeink nyújtotta előnyöket. A projekt sikeresen elindulhatott a Formula E Championship keretein belül, ahol a 100%-ban elektromos hajtású, együléses Spark-Renault autók 18 colos abroncsokkal felszerelve versenyeznek. Most, hogy a teszteredmények ennyire biztatók, a Renault Sport Technologies kitárta előttünk a World Series by Renault kapuit.

Ez a bajnokság a lehető legjobb felkészítést nyújtja a Formula 1 versenyekre készülő fiatal sofőröknek. Örülünk, hogy partnereinkkel együtt járhatjuk be ezt az innovatív utat és biztosak vagyunk benne, hogy 2016-ra az együléses versenyautók már a legnagyobb átmérőjű abroncsokkal fognak versenyezni. Azáltal, hogy a Renault Sport Technologies-zel együtt dolgozunk, olyan tapasztalatokra teszünk szert, amelyekkel rengeteg értékes információt gyűjthetünk az új-generációs Michelin abroncsok fejlesztéséhez.”

Kulcsszavak: együttműködés, fejlesztés, gumiabroncs, Michelin, renault, WSR
 
A Renault Sport Technologies és a Michelin értékelése a 17 – 18 colos abroncsokról Tévhitek a gumiabroncs használatáról A Renault Sport Technologies és a Michelin értékelése a 17 – 18 colos abroncsokról A navigációs rendszerek csúcstechnológiáját mutatja be a BMW Motorrad A Renault Sport Technologies és a Michelin értékelése a 17 – 18 colos abroncsokról Augusztus végén lezárulhat a budapesti villamostender A Renault Sport Technologies és a Michelin értékelése a 17 – 18 colos abroncsokról Itt az áttörés: 1500 km villanyautóval Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1