Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A vadonatúj Subaru Outback modellben mutatkozik be az EyeSight vezetősegítő technológia

A vadonatúj Subaru Outback modellben mutatkozik be az EyeSight vezetősegítő technológia

2014. november 06.
A Subaru Europe, a Fuji Heavy Industries leányvállalata büszkén mutatja be a vadonatúj Subaru Outback modellt, amelyben EyeSight vezetősegítő technológia működik.

Subaru Outback

Az európai piacon most először megjelenő rendszer kifejlesztése a Subaru legfontosabb előrelépése a baleset-megelőzés terén, mióta a vállalat bevezette autóiban a Szimmetrikus Összkerékhajtást.

EyeSight vezetősegítő technológia

A Japánban 2008 májusában bemutatott EyeSight technológia a legelső olyan rendszer, ami sztereo kamerával érzékeli a mozgó útakadályokat, vagyis a járműveket, a gyalogosokat és a kerékpárosokat, illetve a statikus tárgyakat, például a vasúti sorompókat vagy a sávelválasztó elemeket. A berendezés a Subaru mérnökeinek hosszas kutató- és fejlesztőmunkája eredményeként született meg, akik már a nyolcvanas évek végétől számos technológiát (például milliméter hullámhosszú radarokat és lézerradarokat) próbáltak ki és építettek be a japán Subarukba. A vadonatúj Subaru Outback modellben bemutatkozó EyeSight technológia az elmúlt 25 év során kifejlesztett megoldások legmodernebb változata. A korábbi rendszerrel összehasonlítva az európai piacon most megjelenő EyeSight- változatban teljesen átdolgozott sztereo kamerák működnek, amelyeknek mintegy 40 százalékkal szélesebb látószöge és nagyobb hatótávolsága révén tovább javul a baleset-megelőzés hatékonysága, és csökken a vezető terhelése.

Az autó előtti forgalmat két, a belső visszapillantó tükör tövébe beépített nagy felbontású CMOS színes kamera figyeli, mintegy kiegészítve a vezető szemeit.

Subaru Outback

A Subaru alapfilozófiája, hogy az irányítás mindig a vezető kezében összpontosul, így az EyeSight nem helyettesíti az autóst, és nem működik önálló rendszerként; a berendezés folyamatosan figyeli a forgalmat, és jelzi a vezetőnek, ha közelgő veszélyhelyzetet észlel, jelentősen csökkentve ezzel a balesetek bekövetkeztének esélyét.

A motorral, a váltóművel és a fékrendszerrel összehangoltan működő EyeSight akkor lép működésbe, ha az autós nem reagál a vészjelzésre, nem kezd elkerülő manőverbe, nem vészfékez, vagy éppen egyáltalán nem lép a fékpedálra. A rendszer a forgalom ritmusát is figyeli, és ennek megfelelően szabályozza az autó sebességét. Más rendszerekkel ellentétben – amelyek észlelik az esetleges útakadályokat –, az EyeSight rendkívül kifinomult szoftvere nemcsak észleli, hanem azonosítja is ezeket az akadályokat, minden lehetséges szempontból kiértékelve a lehetséges veszélyeket, és meghatározva, mi a leginkább célravezető megoldás. A berendezés fény- és hangjelzést ad, és csak akkor avatkozik be, ha a vezető nem a megfelelő módon próbálja elkerülni a veszélyhelyzetet, vagy ha nem reagál időben.

A rendszer funkciói között szerepel az Ütközés Előtti Fékezés figyelmeztető jelzés, az Ütközés Előtti Fékasszisztens, az Ütközés Előtti Gázvezérlés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Kisodródásra Figyelmeztető Rendszer és az Adaptív Sebességtartó Automatika.

Subaru Outback


A berendezés az alapjáratig képes korlátozni a motor teljesítmény-leadását; figyelmezteti a vezetőt, ha az autó imbolyogni kezd a sávon belül, és/vagy kisodródik a sávból; képes az elöl haladó jármű tempójához igazodva tartani, növelni vagy csökkenteni a jármű sebességét 0-180 km/órás sebességtartományban; szükség esetén kiegészítő fékerőt szolgáltat; növeli a kanyarodás sebességét a kitérő manőverek során, és akár 50 km/órás sebességről is automatikusan állóra fékezi az autót.

Az új rendszer európai bevezetésének keretében a Subaru márkaképviseletek megkezdték munkatársaik és kereskedőhálózatuk képzését, és az első bemutatók eredményeképpen eddig sosem látott érdeklődésről és lelkesedésről számoltak be.

Az EyeSight rendszert hasonló lelkesedés fogadta azokon a tengerentúli piacokon is, ahol már korábban megjelent, s ahol a független teszteken kiemelkedően jó értékeléseket kapott.  A Nemzeti Ügynökség az Autók Biztonságáért és az Áldozatok Védelméért nevű szervezet által működtetett Japán Újautó-értékelő Program (JNCAP) a múlt héten jelentette be, hogy 9 márka 26 modelljének átfogó tesztje után az EyeSight rendszerrel felszerelt Subaru- modelleket találta a legjobbnak. A Japánban eladott új Subaruk 80 százalékát a vásárlók már ezzel a rendszerrel rendelik meg, hiszen a berendezés több modell opcionális felszereltségi listáján is szerepel.

Idén augusztusban az észak-amerikai Közúti Biztonsági Biztosító Intézet (IIHS – az amerikai autóbiztosítók által támogatott nonprofit szervezet) a legrangosabb biztonsági díjat, a 2014 TOP SAFETY PICK+ (TSP+) címet és a legmagasabb “Élenjáró” biztonsági besorolást (6 pont a 0-tól 6-ig terjedő skálán) ítélte meg az EyeSight rendszerrel felszerelt vadonatúj, 2015-ös Subaru Outback frontális balesetmegelőző képességéért.



Kulcsszavak: autóipar, bemutató, galéria, közlekedésbiztonság, Outback, subaru
 
A vadonatúj Subaru Outback modellben mutatkozik be az EyeSight vezetősegítő technológia Csökkent a Ford nyeresége az első negyedévben Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben A vadonatúj Subaru Outback modellben mutatkozik be az EyeSight vezetősegítő technológia Eladja hat üzemét az Opel a GM-nek, közöttük a szentgotthárdit is A vadonatúj Subaru Outback modellben mutatkozik be az EyeSight vezetősegítő technológia Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1