Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Bemutatkozott a Honda vadonatúj üzemanyagcellás autója, a Honda FCV Concept |
||
2014. november 21.
A Honda bemutatta új üzemanyagcellás tanulmányautóját, a Honda FCV Concept modellt, valamint a Honda Power Exporter Concept névre keresztelt áramfejlesztőt. Az eszköz az FCV energiaforrását felhasználva képes váltakozó áramot szolgáltatni külső fogyasztóknak, legnagyobb leadott teljesítménye 9 kW.
|
A szériagyártású FCV modell forgalmazását a tervek szerint 2016 márciusának végén kezdik meg Japánban, majd az amerikai és az európai piacokon is beindul az értékesítés. Az FCV és a külső áramfejlesztő mellett a Smart Hydrogen Station (SHS) is egyre nagyobb szerepet kap a Honda termékpalettáján. Ez nem más, mint egy kompakt hidrogéntöltő, ami a márka nagy nyomáskülönbségű elektrolizáló készülékén alapszik. Bemutatott fejlesztéseivel, valamint az „állítsd elő, használd, és csatlakozz” filozófiával a Honda újabb lépéseket tervez megtenni a hidrogénalapú, CO2-mentes társadalom felé. A Honda megközelítése szerint a hidrogén egy óriási lehetőségeket kínáló, következő generációs energiahordozó, hiszen sokféle energiaforrásból előállítható, könnyen szállítható és tárolható. Ennek megfelelően a - hidrogén és az oxigén kémiai reakciójából nyert elektromossággal működő - FCV-t a jelenleg létező leginkább környezettudatos járműként aposztrofálják a cég illetékesei, fejlesztését már a nyolcvanas évek végén elkezdték a Honda szakemberei. 2002-ben a Honda FCX első üzemanyagcellás autóként kapta meg az EPA (amerikai Környezetvédelmi Ügynökség) és a CARB (Kaliforniai Levegőfelügyeleti Hatóság) tanúsítványát. Ezek birtokában Japánban és az Egyesült Államokban elindulhatott a Honda FCX értékesítése, illetve bérbeadása. 2003-ra a Honda kifejlesztette a Honda FC STACK üzemanyagcellás erőforrást, ami a világon elsőként fagypont alatt is működik. Két évvel később a Honda a világon elsőként*2 megkezdte az FCV-k értékesítését és bérbeadását magánszemélyeknek is. 2008-ban az FCX Clarity modell is elrajtolt. Ez a forradalmian új, kiemelkedő vezetési élményt nyújtó üzemanyagcellás modell nem csak egyedülállóan tiszta működésével, hanem innovatív, szedánszerű kialakításával is messze kitűnt a hagyományos autók közül. Miként a fenti tények is mutatják, a Honda vezető szerepet tölt be az üzemanyagcellás járművek fejlesztésében, s a Japánban, illetve az Egyesült Államokban bérbe adott autók révén komoly gyakorlati tapasztalatokat is gyűjthetett, hiszen felhasználói vélemények és menetadatok egyaránt rendelkezésére állnak. A Honda FCV Concept tanulmányautó a Honda következő generációs üzemanyagcellás modellje, az FCX Clarity utódja. Elődjéhez viszonyítva teljesítménye jelentősen nőtt, ára azonban csökkent. A tanulmányautóban alkalmazott új fejlesztésű üzemanyagcella mérete 33 százalékkal kisebb az előző modellbe épített erőforrásnál, mégis 100 kW-ot meghaladó teljesítménnyel és 3,1 kW/liter teljesítmény/űrméret aránnyal büszkélkedhet, ami 60 százalékos előrelépést jelent elődjéhez mérten. A Honda következő generációs FCV-je lesz a világ első olyan üzemanyagcellás szedánja, amelynél az üzemanyagcella minden részegysége elfér a motortérben. A hajtáslánc különleges kialakítása lehetővé teszi, hogy a modell teljesértékű, öt felnőtt kényelmes elhelyezésére alkalmas utasteret kapjon, ráadásul a platformra több modell is építhető, ha a vásárlói igények ezt szükségessé teszik. A Honda FCV Concept egy 70 MPa-os, nagynyomású hidrogéntartályt kapott, ami több mint 700km-es hatótávolságot biztosít. A tank körülbelül három perc alatt tölthető fel, így a tankolás pont olyan gyors és egyszerű, mint a mai benzines autóknál. Ezen felül a Honda FCV Concept külső fogyasztók áramellátására is alkalmas, ezt a funkciót már az FCX Clarity-nél is rengeteget tesztelték. Ennek köszönhetően az FCV kisméretű, mobil erőműként működik, azaz energiát szolgáltathat például katasztrófák esetén vagy egyéb helyzetekben. A célként kitűzött „hidrogénalapú társadalom” kialakítása érdekében a Honda további fejlesztéseket tervez a hidrogénüzemű technológiák, például a Smart Hydrogen Station hidrogéntöltők, az üzemanyagcellás járművek és a külső áramforrások területén. A Honda részvétele az európai hidrogénprogramokban Európában a Honda több hidrogénnel kapcsolatos országos és nemzetközi projektben is szerepet vállal. Clean Energy Partnership A Honda 2011-ben kapcsolódott be a demonstrációs célú német kezdeményezésbe. A „Clean Energy Partnership” (CEP) névre keresztelt terv ekkor Európa legnagyobb járműipari hidrogénprojektje volt. Amellett, hogy a kampány részeként kb. száz - jelenleg is az utakon közlekedő - üzemanyagcellás autót gyártottak, a CEP a hidrogénhajtású, tömegközlekedésben használatos buszok működtetését is tanulmányozza. A vizsgálat elsődleges célja, hogy megállapítsák: alkalmas-e a hidrogén - mint alternatív üzemanyagforrás - a hétköznapi felhasználásra. Emellett távlati cél a piac előkészítése az üzemanyagcellás autók bevezetésére, ami magában foglalja a fenntartható hidrogén-előállítást és a hidrogénnel kapcsolatos infrastruktúra kiépítését is. 2015 végére Németországban ötven hidrogéntöltő állomás működik majd, s a világon elsőként itt épül ki alapszintű hidrogénkút hálózat. A hidrogénhajtású elektromos járművek komoly lehetőséget jelentenek Németországnak arra, hogy megerősíthesse vezető nemzetközi pozícióját a kísérleti üzemanyagok és hajtásláncok területén. H2 Mobility - Németország 2011-ben Németországban a Honda a H2 Mobility közös vállalkozás keretében piacvezető vállalatokkal kötött partnerségi megállapodást a német hidrogéntöltő kúthálózat kiépítésére. A tervek szerint a jelenlegi, 15 állomást számláló hálózat 2023-ra 400 tagúra bővül. A programban részt vevő vállalatok, például az Air Liquide, a Daimler, a Linde, az OMV, a Shell, a Total és a National Organisation for Hydrogen and Fuel Cell Technology (NOW GmbH) feladata, hogy lerakják az üzemanyagcellás elektromos járművek piaci bevezetésének alapjait. Az új hidrogéntöltő-állomások olyan helyekre kerülnek majd, ahol az egyes olajvállalatoknak már most is van töltőállomása, például Berlin, Hamburg és Stuttgart környékén, valamint az észak-déli és kelet-nyugati transzeurópai autópálya-folyosók (korridorok) mentén. A végső cél egy országos lefedettséget biztosító hidrogéntöltőállomás-hálózat kiépítése Németország területén. H2 Mobility - Egyesült Királyság Az Egyesült Királyságban a UK H2 Mobility projektben vesz részt a Honda. A szervezők arra törekszenek, hogy felmérjék az üzemanyagcellás elektromos autók (FCEV-k) 2015 utáni bevezetésének feltételeit az Egyesült Királyság területén. Az együttműködési programban azt mérik fel, hogy a hidrogénhajtású járművek bevezetésének milyen környezeti és gazdasági előnyei lennének az Egyesült Királyságban. Emellett vizsgálják, hogy a hidrogén mennyiben járulna hozzá a közúti közlekedés karbonmentesítéséhez, valamint tanulmányozzák azokat a lehetőségeket, amelyek révén vezető szerepre törhetnének az új technikák fejlesztésében, bemutatásában, gyártásában és felhasználásában. A projektben üzemanyagcella-gyártó, energiaszolgáltató, gáz- és az üzemanyag-kereskedelmi, valamint járműipari cégek működnek együtt, s részt vesz a programban egy európai PPP-vállalkozás, az Egyesült Királyság három minisztériuma, a decentralizált adminisztráció (azaz Skócia, Észak-Írország és Wales illetékes hatóságai), valamint a Greater London Assembly (London és Környéke Képviselőtanács) is. Céljuk egy üzleti modell és stratégiai terv kialakítása a technológia 2015-ben kezdődő bevezetéséhez. A Honda közreműködése lehetővé teszi, hogy a kormányzatok, a járműgyártók és az üzemanyag-szolgáltatók együtt dolgozzák ki a hidrogénalapú közlekedés bevezetési stratégiáját az Egyesült Királyságban, egyszersmind egy tisztább jövőkép felvázolásához is hozzájárul. HyFIVE - európai szintű program A Honda és más vezető motorgyártók, hidrogénforgalmazók, illetve energiaipari cégek egy összesen 38,4 millió euró, azaz kb. 12 milliárd forint értékű európai szintű megállapodást kötöttek az FCH JU-val (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking – Üzemanyagcella és Hidrogén Közös Vállalkozás) az elektromos járművek európai népszerűsítésére, valamint az üzemeltetésükhöz szükséges infrastruktúra kiépítésére. A projektet a Londoni Polgármesteri Hivatal koordinálja, célja pedig műszaki megoldások kifejlesztése, illetve infrastruktúra kialakítása az elektromos autók területén, ami életképes és környezetbarát alternatívát jelenthet majd az európai gépkocsihasználók számára. A HyFIVE (Hydrogen For Innovative Vehicles – hidrogén innovatív járművekhez) névre keresztelt projekt a legnagyobb ilyen jellegű kezdeményezés Európában. A tervet a Honda mellett négy másik autógyártó indította útjára. Első lépésként 110 hidrogéncellás járművet helyeztek forgalomba öt európai országban, majd megkezdődött a töltőállomás-hálózat fejlesztése. A töltőállomásokat ésszerűen megtervezett hálózatban helyezik majd el három régióban. Összesen hat új töltőállomás épül, amelyek a már létező 12 állomáshoz csatlakoznak. Ezeket az Air Products, a Linde, az OMV, az ITM Power és a Copenhagen Hydrogen Network üzemelteti majd. A Honda számára nem csak környezetvédelmi, hanem üzleti szempontból is igen fontos a HyFIVE, a projekt ugyanis lehetőséget ad, hogy a márka széles körben ismertethesse a hidrogénüzemű hajtásláncok fejlesztésében elért egyedülálló eredményeit, illetve magukat a járműveket, melyek minden szempontból élen járnak. A Honda proaktív szerepet tölt be a HyFIVE projektben: járműveket szolgáltat, meghatározza a lehetséges végfelhasználók körét, szolgáltatási koncepciókat dolgoz ki és országos valamint helyi szintű kommunikációt folytat a szélesebb nyilvánosság felé az üzemanyagcellás járművekkel kapcsolatos tevékenységekről. Kulcsszavak: elektromos, elektromos autó, FCV Concept, honda, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|