Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Ford Mondeo a legmagasabb elérhető értékelést kapta az Euro NCAP biztonsági tesztjén |
||
2014. december 09.
A Mondeo az első Ford a világon, amely Gyalogosérzékelő rendszerrel kiegészített Ütközés Előtti Asszisztenst kínál: ez a berendezés automatikusan fékez, ha az autó előtti útszakaszon embert észlel. Emellett a vadonatúj Mondeo az első európai Ford, amihez megrendelhető a szegmens legelső Felfúvódó Hátsó Biztonsági Öve.
|
A vadonatúj Ford Mondeo maximális, 5 csillagos értékelést kapott az autók törésbiztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP vizsgálatán. Az európai piacokra most bevezetett új Mondeo a világ első Fordja, amelyben Gyalogosérzékelő rendszerrel kiegészített Ütközés Előtti Asszisztens működik. A technológia feladata, hogy felderítse az autó előtti útszakaszon feltűnő – vagy az autó útját keresztezni készülő – embereket, és automatikusan fékezzen, ha a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésekre. Az Európában forgalmazott Fordok közül ebben a modellben jelenik meg először a vállalat Felfúvódó Hátsó Biztonsági Öv technológiája, ami a szegmensben elsőként a Mondeóhoz rendelhető meg. Egy baleset során az újfajta öv ötször nagyobb területen osztja el a test felületén az ütközéskor ébredő erőket, mint a hagyományos biztonsági övek. “Az új Mondeo a legfejlettebb technológiájú Ford, ami valaha megjelent az európai márkakereskedésekben. A Gyalogosészlelő rendszerrel kiegészített Ütközés Előtti Asszisztens és a Felfúvódó Hátsó Biztonsági Öv mind a vezető, mind pedig az utasok és a gyalogosok számára kiemelkedő biztonságot jelent.” – mutat rá Ulrich Koesters, a Ford Európa termékcsalád-igazgatója. A vadonatúj Mondeóban emellett a következő technológiák is megtalálhatók: • Dinamikus LED fényszórók, amelyekben a Ford Adaptív Fényszórórendszerével kombinált teljes LED fényszórók a természetes nappali fényhez hasonló színskálájú fénycsóvával világítják be az utat • Ford MyKey, ami lehetővé teszi, hogy az autó tulajdonosa beprogramozza az indítókulcsot (jellemzően a fiatal autóvezetők számára), korlátozva ezzel a bejövő telefonhívásokat és a végsebességét • Active City Stop, ami segít elkerülni a kis sebességű ütközéseket • Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített SYNC 2, egy hangvezérlésű technológia, ami segít, hogy a vezető a tekintetét mindvégig az úton, kezét pedig a kormánykeréken tartsa, egy baleset után pedig közvetlen kapcsolatot teremt a jármű utasai és a helyi vészhelyzeti segélyhívó operátora között “Az Euro NCAP ötcsillagos értékelését egyre nehezebb elérni: az autóknak ma már a kimagasló utasbiztonság mellett kifinomult vezetősegítő rendszereket kell felmutatniuk ahhoz, hogy ezt a besorolást megkaphassák. A Mondeo mindkét elvárásnak megfelelt, sőt elsőként kínál gyalogosészlelő technológiát.” – hívja fel a figyelmet Michiel von Ratingen, az Euro NCAP főtitkára. “Arra biztatjuk az autóvásárlókat, hogy a legteljesebb mértékben használják ki a biztonsági opciók nyújtotta előnyöket, és inkább ezeket az extrákat rendeljék meg a többi opció helyett.” A vadonatúj Mondeo karosszériaszerkezete 61 százalékban nagy szakítószilárdságú acélból épül fel, s az autó első ajtóoszlopai és tetősínjei az iparágban elsőként hidroformázott, nagy szakítószilárdságú acélból készülnek, így a karosszéria 64 mm-rel kisebb mértékben torzul az oldalirányú ütközések során. Tovább növeli a szerkezet szilárdságát, hogy a különleges kialakítású stabilizátorrúd frontális ütközésnél kevésbé mozdul el, minimumra csökkentve a kormánymű fogaslécének elmozdulását, a küszöbök pedig martenzites bóracélból készülnek, így jobban ellenállnak az oldalirányú ütközés erőhatásainak. A négyajtós, ötajtós és kombi karosszériával gyártott vadonatúj Mondeo, valamint a négyajtós Mondeo Hybrid – a Ford első, Európában gyártott és forgalmazott hibridje – már kapható a márkakereskedésekben. Kulcsszavak: autóipar, euro ncap, ford, Ford SYNC, közlekedésbiztonság, Mondeo, törésteszt
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|