Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Kényelem és luxus - Peugeot 508RXH

Kényelem és luxus - Peugeot 508RXH

2013. január 23.
A Peugeot zászlóshajójának kombi típusa nem ismeretlen már a számunkra, most viszont a Peugeot egyik nagy újdonságával felszerelt változatot próbálhattuk ki.
Peugeot 508RXHEz a dízel hybrid hajtás, ami már  a 3008-nál bemutatkozott. önmagában a hybrid hajtás már nem akkora újdonság, de a világ autógyártóival szembemenve a Peugeot megmutatta, hogy igenis lehet a diesel és elektromos hajtást szinte tökéletes módon párosítani.

Az 508RXH formáját tekintve nagyon szép és egyedi lett. Elölről a nagyméretű hűtőrács egy kicsit Audis benyomást kell, de a hűtőrácson található Peugeot felírat a régmúltat idézi. Az első lámpák természetesen Xenonosak, a ledes nappali fények pedig három pár oroszlánkaromra emlékeztetnek. A hátsó lámpák a mai kor divatjának megfelelően ledes technikát kaptak.

A motortér egy 1997 ccm-es 163 lóerős és 300 nm nyomatékú Euro 5-ös HDI diesel motort rejt. A Franciák által gyártott HDI motorok nagy előnye, hogy igen komoly teljesítmény mellett a fogyasztása igen csekély. Mivel ez a motor bármelyik Peugeotban megállná a helyét nem ez az autó lényege. Amiért különleges az a hátsó tengelyen elhelyezett HYbrid4 rendszer. Ennek a rendszernek az előnye az, hogy benzines helyett 30 százalékkal takarékosabb dízelmotort kapcsol az elektromotor mellé, és mindezt úgy, hogy elöl a motortérben mindent változatlanul hagy, és magát a 37 lóerős, 200 Nm nyomatékú villanymotort pedig a több lengőkaros hátsó futóműbe építi, már csak a két motor közötti kapcsolatról kell gondoskodni és erre jó a robotizált váltó.

A Hybrid4 hajtásnak hála pár kilométert simán elektromos hajtással is tudunk haladni. Az átlagfogyasztás 4.5 liter körül alakult. A fékek harapósak és jól adagolhatóak. Az autó futóműve az emelt has magasság ellenére megfelelően csillapítja az úthibákat.  A kormányzás közvetlen. Sportosabb használat esetén az autó futóműve megfelelő partner, bár igaz hogy ezt azért túl sokan nem fogják kipróbálni hiszen ez az autó nem arról szól. Ez az autó a kényelemről, a luxusról és a takarékosságról szól.

Peugeot 508RXHA beltérben szinte minden ma létező extrát megtalálunk, amire csak szükségünk lehet. Bőrkárpit, bőrkormány, amiről a navigációval és bluetooth-sal ellátott usb és aux csatlakozós rádiót és a tempomatot is vezérelhetjük. A középkonzol tetején találunk egy nagyméretű színes kijelzőt amin a jbl hifi rendszer és a navigáció adatait láthatjuk. A fordulatszámmérőn és a műszerek között elhelyezett kijelzőn is nyomon követhetjük a hybrid rendszer állapotát. A teli üvegtető pedig még mindig szemet gyönyörködtető.

Egy kombi esetében az ember elvárja, hogy a csomagtartót megfelelően tudja használni. Ebben az esetben a csomagtér aljában elhelyezett közel 300 kg akkucsomag 150liter hasznos térfogatot elvesz, de azért a 430 liter amit 1468 literre növelhetünk nem is olyan rossz.
Kulcsszavak: 508RXH, bemutató, irányjelző magazin, Peugeot, teszt
 
Új Citroën E-MEHARI: Duplán menő kabrió Új Citroën E-MEHARI: Duplán menő kabrió A Nissan lerántja a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, ami változást hoz a kishaszongépjármű piacon A Nissan lerántja a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, ami változást hoz a kishaszongépjármű piacon Megérkezett az első BMW XM Megérkezett az első BMW XM Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is Éllovas – Az új Audi SQ7 TDI Éllovas – Az új Audi SQ7 TDI
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1