Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Négylevelű lóhere - Alfa Romeo Giulietta QV

Négylevelű lóhere - Alfa Romeo Giulietta QV

2013. január 29.
Egy igazi csúcsragadozó a 235 lóerős Quadrofoglio Verde az Alfa Romeo családjában. A technikailag magasra állított mércét évek óta hibátlanul állja a Giulietta.
Alfa Romeo GiuliettaAz Alfák mindig stábunk kedvencei közé tartoztak. Nincs ez másképpen a Giulietta esetében sem. Igazi érzelmeket vált ki mindenkiből akár vezeti, akár csak benne utazik, vagy csak irigykedve nézi az utakon. Ezek az érzelmek most talán még hangsúlyosabbak, mert a most bemutatásra kerülő autó a Giulietta modell csúcsa nem más, mint a 235 lóerős Quadrifoglio Verde.

Első ránézésre nem túl sok különbséget lehet felfedezni egy alapmodellhez képest. Az autó orrát a hangsúlyos lebegő Alfa pajzs urallja. A lámpák a mai kornak megfelelően ledes nappali fényt kaptak. Oldalról feltűnő, hogy amolyan Alfás módon a hátsókilincs felkerült az ablak mellé. A hátsó lámpák ledes technikát kaptak érdekes csigavonalban. A QV modell 7 lyukas alu felnit, és az első sárvédő büszkén virító négylevelű lóhere emblémát kapott. Mert, hogy a QV azaz a Quadrifoglio Verde jelentése négylevelű lóhere.

A Giulietta motortere egy 1742 ccm TBI turbós benzines erőforrást rejt. A motor a 235 lóerős teljesítményét 5500 fordulat/percnél a 340 nm nyomatékot pedig 1900 fordulat/percnél adja le. Az erőt egy hatfokozatú kézi váltón át juttathatjuk le az első kerekekhez. A futómű a 20 mm ültetés ellenére nagyon jól sikerült, a kormányzás direkt a 330 mm négydugattyús Brembo fékek jól adagolhatóak és határozottan lassítják le az autót. A vezetése nagyon jó, egy rutinos sofőr minden probléma nélkül ki tudja autózni a 235 lóerő nyújtotta lehetőségeket.

Alfa Romeo GiuliettaAz Alfa újdonsága a DNA rendszer ebben a modellben is megtalálható Ez a rendszer három beállítási módot tesz lehetővé Normál, Dynamic és All Weather. Az alapbeállítás a normál mód, de ha ki akarjuk hozni az autó maximális teljesítményét, akkor állítsuk a kapcsolót Dynamic állásba. Normál állásban nincs semmi meglepő, minden az alapbeállításoknak megfelelően működik. Dynamic  állásban az ESP ami egyébként kikapcsolhatatlan, kisebb mértékben avatkozik be, csökken a szervo rásegítés. All Weather állásban a szervokormány normális rásegítéssel dolgozik, túlkormányozottság  esetén a kormánykeréken enyhe impulzus ösztönzi a vezetőt a helyes manőver végrehajtására. Nem túl erős tempóval sikerült az átlagfogyasztást 8.5 liter alá szorítani.

Beülve az autóba az érzelmeink az apró részleteknek köszönhetően tovább fokozódnak. Az első ülések kényelmesek és jó oldaltartásúak, az üléspozíció kifejezetten kényelmes. A hátul ülőknek a lábtér bőven elegendő, de a fejtér egy kicsit szűkös. A hátul ülőket egy tárolóval és pohártartókkal ellátott kartámasz kényezteti. A műszerfal jól átlátható és igazán elegáns, a csövekben elhelyezett műszerek mutatója 6 óra állásból indul ezzel is erősítve a sportosságot.

A csomagtartó 350 literes amivel a Giulietta a kategóriájának teljesen megfelelő. A kinyitása az Alfa embléma benyomásával történik,vagy a legegyszerűbb ha a távirányítóról nyitjuk.
Kulcsszavak: alfa romeo, galéria, giulietta, irányjelző magazin, teszt
 
Négylevelű lóhere - Alfa Romeo Giulietta QV Porsche Macan prológus Már látható Közlekedési Magazinunk augusztusi műsora Már látható Közlekedési Magazinunk augusztusi műsora Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio Négylevelű lóhere - Alfa Romeo Giulietta QV Új korszak nyitányát jelzi a BMW 4-es Cabrio Négylevelű lóhere - Alfa Romeo Giulietta QV Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1