Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo |
||
2013. március 09.
Teljesen egyedi, és semmilyen más típusra nem emlékezteti az embert a Hyundai Veloster formavilága, és valószínűleg ennek köszönheti sikereit is.
|
Az európai megjelenéssel egy időben, hazánkban is elérhető a turbó csomag a Velosterhez. Ezzel kívánatosabbá tette a Hyundai az i30-ra épülő sportkupét. Az alap motorral szerelt változat ugyanis kissé vérszegénynek bizonyult. A különleges koncepció körülbelül egy éve már bizonyított, mind megjelenésben mind felszereltségben, ám a konkurenciához nem tudott felzárkózni. ám a turbósított verzió új alapokra helyezte a Veloster megítélését. Most már több ponton is eltér elődjétől, dinamikusabbra hangolták a futóművet, melyek jótékony hatását nagyobb kanyarokban érezhetjük. Feszesebbek a lengéscsillapítók ettől sokkal stabilabbá vált az autó irányítása. Módosítottak a fékeken is, a megnövekedett teljesítmény miatt nagyobb tárcsák csillognak a 18” –os könnyűfém felni mögött. Jelentősen módosult optikailag is a Veloster. Sokkal agresszívabb hatást kölcsönöz, ez köszönhető a méretes hűtőrácsnak, küszöbtoldatnak. A csomaghoz jár továbbá a hátsó légterelő és a LED-es hátsó lámpatest. Az autó két leglátványosabb pontja kívülről a 18” krómhatású könnyűfém felni melyen 215/40 es abroncsok feszülnek és a középre kivezetett méretes dupla kipufogóvég. Tesztalanyunkat még egy extrával megspékelte a gyár, ez a matt szürke fényezés volt. Ezzel gyakorlatilag nem volt olyan ember az utakon aki nem bámulta volna meg a Hyundai felturbózott kupéját. Beülve sem kell csalódnunk, hasonló élmény vár minket a matt külsőn belül is. A csomag tartalmazza a bőr üléshuzatokat melyekbe „Turbo” feliratot is hímeztek. A vezető ülés elektromosan állítható, a kormány jó fogású, látszik, hogy minőségi anyagokat használtak fel. A multi kormányról szinte minden fontos funkció elérhető így nem kell keresgélnünk a kihangosító, rádió hangerő és sávváltó gombokat a műszerfalon vezetés közben. A váltó pontos és rövid úton jár. Jó érzés a Velosterben ülni. Hátul is egészen nagy a lábtér, viszont a beszállás kicsit meglepő ugyanis a vezető mögött nincs hátsó ajtó. és a lényeg mely a típus megítélését gyökeresen megváltoztatja, az 1,6 literes változó szelepvezérlésű közvetlen befecskendezéses erőforrás, amit megtámogattak egy kettős megfúvású „twin-scroll” rendszerű turbófeltöltővel. Ezzel a megoldással 186 lóerősre izmosodott a motor. A 265 Nm nyomaték egy pontos, jól hangolt hat sebességes válton keresztül jut a meghajtott kerekekre. Ezzel a módosítással a Veloster sokkal rugalmasabb és dinamikusabb, mint az alap szívómotorral. Alacsony fordulatszámon is meglepően nyomatékos, és ez a hatás egészen a 6500-as tiltásig érezhető. összességében a Hyundai Veloster Turbó egy izgalmas külsejű, fiatalos sportkupé. Dinamikus és ehhez megfelelően biztonságos is. Kellemes csalódást okozott a vegyes használat alatt produkált 6 literes átlagfogyasztás is. Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, teszt, Veloster
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|