Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi

Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi

2013. március 29.
Fiatalos, dinamikus a 208-as Peugeot 1.6 literes 120 lóerős változata. Külsejével a nagyobb testvérekre hasonlít, de ezzel nem veszíti el egyedi megjelenését.
Peugeot 208A picit talán sablonosra sikeredett 207-es sorozat után a Peugeot előállt a 208-as modellel, ami már az első pillantás után leveszi az embert a lábáról. Bárhonnan nézzük is meg az autót, tetszetős és szép formákat látunk. Az autó elejét a nagyméretű krómkeretes hűtőrács uralja az oroszlános emblémával. Az 508-as óta már megszokhattuk, hogy nem csak embléma van, hanem egy szolid krómozott Peugeot felirat is.

A lámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról a háromajtós karosszéria miatt hatalmas méretű ajtót találunk, amin minden gond nélkül tudunk beszállni. Az oldal másik szembetűnő eleme a vállvonalnál végigfutó krómbetét. Az autó farát a ködlámpa és a króm Peugeot felírat uralja.

Talán egyfajta nosztalgia is vezérelhette a Peugeot tervezőit mikor visszatértek a teljes hosszúságú motorháztetőhöz, ami a 207-ről igencsak hiányzott, illetve a „C” oszlopon elhelyezett króm dísz, amit az ős elődön a 205-sön lehetett hasonlóan felfedezni. A motorháztető alatt egy régi ismerőst találunk, ami talán nem a legjobb döntés ehhez az autóhoz, mert egy kicsit lomha. Az 1598 ccm-es 120 lóerős és 160 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes benzinmotor a közel 1090 kg-os autót 9,9 s alatt repíti 100km/h-ra. A 120 lóerős teljesítményt 6000-es fordulaton, míg a 160 nm nyomatékot 4250-es fordulaton adja le. A fogyasztása normál autózás mellett 6 liter körül alakul. A váltó egy hat sebességes kézi szerkezet, a futómű kellemesen, de mégis sportosan használható nagyon nehéz zavarba hozni. A fékek jól adagolhatóak és pontosak, a kormányzás egy kicsit gokartos benyomást kelt köszönhetően a pici kormánykeréknek.

Peugeot 208Beülve az autóba rögtön szemet szúr a picike kormánykerék, amit tény, hogy egy ideig szokni kell, de ha egyszer megszokjuk, soha többet nem akarunk mást. A műszerfal hála a kis kormánykeréknek, érdekes magasra került. Az analóg műszerek között egy digitális kijelzőt találunk. A középkonzol egy nagyméretű kijelzőt rejt magában, amin a fedélzeti komputer adatait de itt jelenik meg az audio rendszer és a navigáció adatai is. Az ülések kényelmesek jó az oldaltartásuk és a combot is megfelelően támasztják alá. A háromajtós karosszériának köszönhetően a hátra beszállás egy kicsit nehézkes. A nagyméretű üvegtető nagyban növeli a teret. A csomagtartó alaphelyzetben 311 liter amit a hátsó ülések előredöntésével növelhetünk.

A Peugeot a 3 ajtós 208-cal egy nagyon jó autót hozott össze, bár a benzinmotor egy picit idejétmúlt már talán, de ettől még szerethető és kívánatos.
Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 208, teszt
 
Új utat jár be – Citroën DS3 Új utat jár be – Citroën DS3 A BMW Motorrad kijelöli további növekedési pályáját A BMW Motorrad kijelöli további növekedési pályáját Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi Magával ragadó dinamika, erőteljes formák – Az új SEAT Leon CUPRA Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi Tömény érzelem – az új Skoda Octavia RS A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1