Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid |
||
2013. május 02.
A Toyota egyik legkisebb változatát a Yaris-t is utolérte a hibridizáció. A villany motor közel 61 lóerőt teljesít, míg a benzines motor teljesítménye 75 lóerő.
|
Kipróbáltuk a Toyota Európában legnépszerűbb kisautóját a Yaris-t melyet teljes értékű hybrid hajtással szereltek. Ez azt jelenti, hogy tisztán villanyhajtással is képes mozogni az autó. Kívül a karosszérián is rengeteg felirat hirdeti, hogy hybrid hajtással rendelkezik ez a típus. Ezen felül módosított első lökhárítója is van, és takarékos LED-es menetfény elől és hátul. Hossza mindössze 2 cm-el hosszabb a hagyományos modellnél. Hosszabb lett az autó orra, mert a mérnököknek „2” motort kellett a géptető alá bepréselni. Az első lökhárító kivételével szinte minden karosszéria elem megegyezik a benzines vagy diesel motorral szerelt változatéval. Tesztalanyunk az Executive (full extrás) változat volt. Már az alap felszereltség is kétzónás automata klímás, 7 légzsákos, visszagurulás gátlós ESP-s, a középső Active kulcs nélküli motorindítású, Bluetooth-kihangosítós, Toyota Touch, 6,1”-os érintőképernyős és tolatókamerás,, elől-hátul elektromos ablakemelős. Az Executive pedig esőszenzoros, tempomatos, 8 hangszórós prémium audio rendszerrel szerelt, kulcs nélkül nyitható és indítható. Beülve nem a Toyota Hibridekre jellemző futurisztikus műszerfal látványa fogad, hanem ugyanaz, mint a többi Yarisban. Az e-CVT váltó is hagyományos váltókulisszával rendelkezik. A kék cérnával varrott kormány fogása nagyon jó, minden mozdulatra azonnal reagál a kormánymű. A műszerfal annyiban különbözik a normál modelltől, hogy a fordulatszám mérő helyett egy energia visszajelző van, amiről leolvashatjuk, hogy éppen mi történik a motorháztető alatt. Néha egy „EV” feliratot láthatunk felvillanni, ez azt jelenti, hogy éppen tisztán villany üzemmódban közlekedünk. Hátul is szinte minden megegyezik többi Yaris utasterével. Kategóriájához képest elég nagy a láb és fejtér hátul. A hátsó üléssor és a csomagtér alá került a 6,5 Ah-s NiMh akkumulátor. Ennek ellenére a csomagtér szinte semmit nem veszített befogadóképességéből, 286 liternyi csomagot képes elnyelni. Ebben a változatban a lényeg a motorháztető alatt van. A meghajtásról egy 1,5 literes benzines motor mely 75 lóerős és egy 61 lóerős villanymotor gondoskodik. Nyomatékból nincs hiány, a változó szelepvezérlésű benzines 3600-4400 fordulat között 111 Nm-t tud leadni, a villanymotor pedig már indulásától számítva 169 Nm-t. Az összességében 100 lóerős rendszerteljesítmény egy fokozatmentes e-CVT váltón keresztül jut a meghajtott kerekekre. A menetdinamikára nem lehet panasz, mint városban, mint főúton. Maximum 50 km/óra tempóval akár 2 km-t is megtehetünk tisztán villannyal. A gyári 3,5 literes fogyasztást sajnos nem sikerült produkálni, de a tesztút alatt mért 4,5-4,8 liter sem tűnt soknak. A Toyota Yaris Hybrid változata közkedvelt lesz a modern, jól felszerelt kisautót keresők körében. A hajtáslánc felárát is hamar visszatermeli, és a karbantartási költségek is alacsonyabbak. Például a villanymotor visszatáplálása miatt nem kopik annyira a fékbetét és a féktárcsa. Kulcsszavak: bemutató, hibrid, teszt, toyota, Yaris
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|