Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI |
||
2013. május 29.
A legsikeresebb családi Hyundait az i30-at próbáltuk ki, melynek „testvére” a Kia Ceed már járt nálunk. így aztán kíváncsiak voltunk arra, van-e különbség a két típus között.
|
2007-ben mutatta be a Hyundai az első I betűs típus. Alig lett öt éves, és máris itt a teljesen új modell. Kicsit gyorsnak tűnik a modellváltás, de első ránézésre is egy jól átgondolt és megtervezett i30-ról van szó. A Hyundai az elmúlt években már bizonyított és eljutott arra a szintre, hogy a konkurens gyártoknak komolyan számolni kell vele. Nincs ez másképpen az új i30 esetében sem. Mivel a Hyundai i30 nem más, mint a Kia Cee’d testvére ezért igencsak jó előítéletekkel vártuk a találkozást. Arról a típusról semmi rosszat nem lehet mondani. Az autó orrát a Hyundaitól már megszokott hatszögletű hűtőrács uralja. A ködlámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról rögtön szemet szúrnak a meredeken emelkedő vállvonal és a domborodó sárvédő ívek. Hátulról egy szolid tető spoilerrel találkozunk a hátsó lámpák osztottak. Az előrefelé szűkülő motorháztető egy 1591 ccm-es 135 lóerős és 164 nm nyomatékra képes közvetlen befecskendezéses 4 hengeres benzinmotort takar. Benzinmotor lévén pörgetni kell, hogy a sofőr ki tudja használni a teljesítmény. A lóerő maximumot 6300 fordulat/percnél a nyomaték csúcsot pedig 4850 fordulat/percnél érezhetjük. Ennek a pörgős motornak a fogyasztás vegyes használatban 5.8 liter. A váltó egy 6 sebességes kézi kapcsolású szerkezet, amivel az első kerekeket hajthatjuk meg. A váltás pontos és precíz. A futómű igazából nem okoz komoly meglepetés, megfelelően tolerálja az úthibákat az igen érzékenyre hangolt ESP-nek köszönhetően az autó hátulja szinte képtelen a kitörésre. A kormányzás a változtatható rásegítésnek köszönhetően pontos és precíz. A fékek jól adagolhatóak. A műszerfal formája szép, a kijelző kékes megvilágítása ízlés kérdése, a középkonzol rendezett, az érintőképes navigáció megjeleníti a tolatókamera képét is. Ha nincs navigáció az autóban, akkor a belső tükörben jelenik meg a kamera képe. A tolatókamera egy igen érdekes megoldást rejt. A csomagtér fedélben az embléma alatt van elrejtve, és ha hátramenetbe tesszük a váltót, akkor egy elektromotor kibillenti a helyéről, így mutatva az autó mögötti teret. Az ülések kényelmesek a helykínálatra nem lehet panasz. A csomagtér 378 liter, ami nem túl nagy, de az ülések előredöntésével 1316 literesre bővíthetjük. A tesztünk az autóhoz fűzött reményeket teljes mértékben beváltotta az új i30 igencsak nagyot változott és komoly fejlődésen ment keresztül. Akinek ebben a kategóriában nem a legfontosabb vásárlási szempont a presztízs az biztosan nem fog csalódni. Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|