Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe |
||
2013. július 02.
Az új fejlesztésű 3 hengeres turbóbenzin motor a negyedik generációs Renault Clio legnagyobb erénye, a gazdaságos fenntarthatósága mellett.
|
Néhány hónapja megérkezett az új, negyedik generációs Clio, melyet mi is kipróbáltunk. A kisautóban az új fejlesztésű, háromhengeres, turbós benzinmotor dolgozott és a felszereltségre sem lehetett panaszunk. Kívülről nagyon szemet gyönyörködtető az új Clio. Meggyőző az autó eleje, középen dominál a hatalmas Renault embléma. Az első hűtőrácsba integráltak ledes nappali fényt, mely automatikusan bekapcsol. Oldalról nézve szembetűnik az érdekes ívelés a küszöb fölött, mely rengeteg Renault modellnél megtalálható. A Clio esetében ez fokozza a sportos megjelenést. A kidomborított hátsó kerékjárati ív és a hátsó szárny tovább fokozza a már előbb említett sportos megjelenést. Ezért messziről könnyen összetéveszthető a Clio RS-sel. A hátsó ajtó nyitóját a C oszlopba építették, ez elsőre furcsa lehet, de könnyen megszokható. A modell csak ötajtós változatban lesz elérhető. Az autóba beülve a szokásos francia kényelem fogad bennünket és itt is felfedezhetjük a sportos, fiatalos jeleket, mint például a fényes, fekete középkonzol, melynek középpontjában az érintőképernyős, navigációs hifi áll. Ez alatt találhatóak a hűtő-fűtő rendszer kapcsolói és az indítókártya foglalata, melynek behelyezése kicsit nehézkes a váltókar közelsége miatt. A kormány bőrbevonatot kapott, fogása kellemes, erről vezérelhetjük a tempomatot és a mögötte található kar segítségével a hifit. A műszerfal közepén egy digitális, sebességmutatós egység található, tőle balra a fordulatszámmérő, jobbra az üzemanyagszint visszajelző. Vízhőfok mérő nincs, csak egy kék visszajelző világít, amíg a motor el nem éri az üzemi hőmérsékletet. Az első ajtókba hatalmas bass reflex rendszerű hangszórókat építettek, melyekkel fokozható a zenei hangzás az autóban. Hátul nincs nagy hely, de két, átlagos méretű felnőttnek még kényelmes. A csomagtartó 300 liternek megfelelő csomagot képes elnyelni, ez köszönhető a defektjavító szettnek, mely megspórolta a pótkerék helyét. Ha ez nem lenne elég, a hátsó üléssor ledöntésével 1146 literre bővíthetjük a csomagteret. A teleszkóposan nyitható motorháztető alatt találjuk a Renault új, 898 köbcentis 3 hengeres turbós benzines motorját, mely a TCe névre hallgat. Az erőforrás lassításkor mozgási energiát nyer vissza, ilyenkor tölt a generátor. Sajnos a start-stop rendszert nem sikerült kipróbálnunk, ugyanis 0°C alatt nem aktiválódott. A parányi motor 90 lóerős teljesítményt tud kipréselni magából 5250 fordulat/percnél. Nyomatéka 135 Nm, mely 2500-as fordulat/perctől áll rendelkezésre. Az erőátvitelről egy könnyen és pontosan kapcsolható 5 sebességes kézi váltó gondoskodik. Gyári fogyasztás 4,5 liter/100 km, ezt sajnos nem sikerült teljesítenünk, átlagban az autó a teszt során 5,6-6 liter körül fogyasztott. A dinamikus közlekedést elől MacPherson, hátul csatolt, lengőkaros futómű segíti, mely feszes hangolású, ellenben kátyús úton nem esünk ki az ülésből. élvezetes kanyarogni a kis Clioval. összességében a Renault új Clioja egy gazdaságos, könnyen kezelhető és olcsó fenntartású városi kisautó, mely nem riad meg az autópályáktól és a kanyargós hegyi szerpentinektől. Ebben az esetben az Eco módot érdemes kikapcsolni, ez inkább városban használatos, mert a gazdaságosság miatt visszafolytja az autó teljesítményét. Kulcsszavak: bemutató, clio, galéria, renault, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|