Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Prémium szabadidő-autó sok extrával - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi |
||
2014. január 28.
A Hyundai abban a szerencsés helyzetben van, hogy egyszerre több féle szabadidő autót kínálhat a termékpalettáján. Következő tesztünkben a 3. generációs Santa Fe-t mutatjuk be.
|
Bemutatjuk a harmadik generációs Santa Fe-t mely a Hyundai kategóriában középső szabadidő autója. Az új modell sokkal vagányabb megjelenésű mint az előd modellek voltak. Az új formavilág és a design nagyon Audisra sikeredett. A mai trendnek megfelelően LED-es lámpát kapott hátul, van LED-es nappali fény és visszapillantó tükörbe integrált LED-es irányjelző. A Santa Fe elején egyértelműen a hatalmas krómozott hűtőrács dominál, krómból jutott a kilincsekre és az ablak keretekre is. Mutatós az Executive csomag mellé járó 19 colos grafit könnyűfém felni, hátul pedig a dupla kipufogóvég erőt sugall. Az összképet erősíti továbbá a B oszloptól hátrafelé sötétített ablakok, és a szolid tetőspoiler. Beülve elől fejedelmi kényelem és helykínálat fogad, a hátul ülőknek ugyan egy kicsit szűkebb a tér de itt sem kell panaszkodni. Két megtermett felnőtt kényelmesen elfér. A hátsó háttámlák dőlésszöge is állíthatók és az egész üléssor tologatható előre-hátra attól függően, hogy láb vagy rakteret szeretnénk bővíteni. A tengelytáv nem változott az előd modellhez képest, de a fej és a lábtér gyarapodott. Hátul külön légbefúvás is van sőt ha felárért megvesszük a harmadik üléssort akkor a leghátul ülők sem fognak levegő nélkül maradni. A csomagtér mérete sem kicsi alap helyzetben 585 liter, ezt a hátsó üléssor tologatásával tovább növelhetjük. Találunk a csomagtartóban csomagtér hálót, 220V-os csatlakozót a padló alatt pedig öblös tároló rekeszeket. A teljes értékű pótkereket az autó alatt találjuk. A belső tér minőségi és az összeszerelésre sem lehet panaszunk. Műszerfal kialakítása modern a kék műszerfal megvilágítás megosztja a közvéleményt. Okos megoldás, hogy az ajtó alja rásimul a küszöbre ezáltal nem sározzuk össze magunkat ki és beszálláskor. A világos bőr borítású ülések kényelmesek. Gombokkal nem spóroltak az utastérben a kormányon, tőle jobbra és balra, sőt még a váltókar körül is találunk jó néhányat. Kell egy kis idő mire hozzászokik az ember. A motorháztető alatt az átdolgozott 2,2 literes négy hengeres diesel erőforrás dolgozik, 197 lóerős teljesítményét 3800 fordulat per percnél adja le. 436 Nm nyomatékát egy hat sebességes automata váltó juttatja a meghajtott kerekekre. Nagy terepjáró képességekre nem kell számítani ebben a kategóriában, ez igaz a Santa Fe-re is, differenciálzár és felező nincs, lejtmenet vezérlő segít viszont terepen. Csak tapadás vesztés esetén kapcsol az összkerék hajtás hátulra a nyomaték 50% kerül, ezt fixre is kapcsolhatjuk maximum 40 km/h-ig. Ezekkel a paraméterekkel és 1800kg tömegével az átlag fogyasztás 8,5-9 liter körül mozgott 100 kilométeren. Összességében a Hyundai Santa Fe egy prémium szabadidő autó sok extrával és hatalmas helykínálattal. Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, santa fe, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|