Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso

Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso

2014. június 05.
Ha a Citroen Picassóról esik szó, akkor mindig valami újszerű egyedi dologról van szó. Így van ez a C4 1.6 e-Hdi változatnál is.

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 PicassoA Picasso-hoz hozzánőtt a tojásforma vagy a tojásformához nőtt a Picasso? Talán az utóbbi. Pár évtizede karikatúrákon vagy képregények oldalain láthattunk volna ilyen „teremtényt” Aztán 1999-ben gondolt a Citroen egy merészet és kerekekre állított egy tojást és a kategóriájának az egyik legsikeresebbje lett belőle a több mint 3,3 milliós eladott autóval.


Az új 3. széria szépen hozza a tojás hagyományokat némi űrkabinos fílinggel, ami elsősorban a front rész szokatlan lámpa kiképzésnél és a C-oszlopnál érhető tetten.  A Citroen egy régi technikához nyúlt a C4 Picassonál. Van akik rajonganak ezért a formáért van akik borzonganak, de egy biztos, hogy mindenkiből érzelmi reakciót vált ki, és ez óriási dolog egy olyan kategóriában, ahol szinte csak a száraz funkcionalitás a mérvadó.

Belül az egész utastér sík padlózatú, elől nagyon kényelmes, hátul relatíve kisméretű ülések kaptak helyet, de mivel 3 független és önállóan állíthatóról van szó, nem lehet panaszunk. A műszerfal elsőnek szokatlan elhelyezésű, de pár perc alatt megszokható. Sőt rászokható, következő tesztautónkban már reflexből nem lenéztem a műszerekre, hanem a középkonzol tetejére pillantottam állandóan, valamit tudhatnak a Citroennél. Minden anyag, amihez hozzáér az ember kifejezetten jó minőségű és igényesen formázott. Nagyot lépet előre az előző sorozathoz képest és csak némi kötekedéssel lehet hibát találni benne.

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 PicassoA csomagtartó, ami számomra mérvadó és az egyik kedvenc témám, nem a legnagyobb 537 liter, de! Teljes szélességben lámpákkal együtt nyitható a csomagtartó, előtte állva Jónás és a cet története jutott eszembe.  Itt hátul is finom anyagokkal borították az egyenes síkokkal határolt rakteret, ami igény szerint akár 1710 literig bővíthető. Az anyagválasztás nem túl praktikus, de tagadhatatlanul erősíti a minőség érzetet az emberben.

Az 1.6-os e-HDI motor nem újdonság, de a 115 lóerő és 270 Nm valahogy kivételesen jól passzol ebbe az üresen 1300 kg-os autóba, a 6 sebességes váltó kicsit hosszú áttételezésűre sikerült, de az én kényelmes vezetési stílusomhoz jól passzolt. A fogyasztás terén némi csalódás ért, mert a gyári értéknek - ami vegyes használatnál kereken 4 liter, - a közelébe se jutottunk. A legfinomabb vezetőnk sem tudott 5,5 liter alá menni tartósan, ez is jó érték, de ugye „az ígéret szép szó, ha betartják úgy jó”

A futómű megítélése számomra a legnehezebb, elsőre 10-20 km-en nagyon kényelmesnek éreztem, de hosszabb városi közlekedésnél és megpakolva zavaróan puhának. A szerkesztőségben volt aki élt-halt érte, én inkább a kicsit feszesebbet favorizálom „kinek a pap, kinek a papné”  Bevallom, én is borzongók közé tartozom, de már kezdek elcsábulni! A C4 Picasso egy egyedi megjelenésű közepes egyterű, franciás sajátosságokkal nem túl drágán, már 4,99 milliótól elérhető (VTi 120 - 1,6 benzines, 120le), de az igazán jó választás a 1,6os e-HDI 5,81 millióért.

Citroen C4 Picasso

Kulcsszavak: bemutató, C4 Picasso, Citroen, teszt
 
Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso Magyarországon mutatta be új DTM arculatait a BMW Motorsport Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso „Francia órák” – Bemutatjuk a Francia Autók Klubját Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso A Citroen újabb drágaköve Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat Kia Stonic: Hódításra született Kia modell egy dinamikusan növekvő piaci szegmensben Kia Stonic: Hódításra született Kia modell egy dinamikusan növekvő piaci szegmensben
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1