Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso |
||
2014. június 05.
Ha a Citroen Picassóról esik szó, akkor mindig valami újszerű egyedi dologról van szó. Így van ez a C4 1.6 e-Hdi változatnál is.
|
Az új 3. széria szépen hozza a tojás hagyományokat némi űrkabinos fílinggel, ami elsősorban a front rész szokatlan lámpa kiképzésnél és a C-oszlopnál érhető tetten. A Citroen egy régi technikához nyúlt a C4 Picassonál. Van akik rajonganak ezért a formáért van akik borzonganak, de egy biztos, hogy mindenkiből érzelmi reakciót vált ki, és ez óriási dolog egy olyan kategóriában, ahol szinte csak a száraz funkcionalitás a mérvadó. Belül az egész utastér sík padlózatú, elől nagyon kényelmes, hátul relatíve kisméretű ülések kaptak helyet, de mivel 3 független és önállóan állíthatóról van szó, nem lehet panaszunk. A műszerfal elsőnek szokatlan elhelyezésű, de pár perc alatt megszokható. Sőt rászokható, következő tesztautónkban már reflexből nem lenéztem a műszerekre, hanem a középkonzol tetejére pillantottam állandóan, valamit tudhatnak a Citroennél. Minden anyag, amihez hozzáér az ember kifejezetten jó minőségű és igényesen formázott. Nagyot lépet előre az előző sorozathoz képest és csak némi kötekedéssel lehet hibát találni benne. A csomagtartó, ami számomra mérvadó és az egyik kedvenc témám, nem a legnagyobb 537 liter, de! Teljes szélességben lámpákkal együtt nyitható a csomagtartó, előtte állva Jónás és a cet története jutott eszembe. Itt hátul is finom anyagokkal borították az egyenes síkokkal határolt rakteret, ami igény szerint akár 1710 literig bővíthető. Az anyagválasztás nem túl praktikus, de tagadhatatlanul erősíti a minőség érzetet az emberben. Az 1.6-os e-HDI motor nem újdonság, de a 115 lóerő és 270 Nm valahogy kivételesen jól passzol ebbe az üresen 1300 kg-os autóba, a 6 sebességes váltó kicsit hosszú áttételezésűre sikerült, de az én kényelmes vezetési stílusomhoz jól passzolt. A fogyasztás terén némi csalódás ért, mert a gyári értéknek - ami vegyes használatnál kereken 4 liter, - a közelébe se jutottunk. A legfinomabb vezetőnk sem tudott 5,5 liter alá menni tartósan, ez is jó érték, de ugye „az ígéret szép szó, ha betartják úgy jó” A futómű megítélése számomra a legnehezebb, elsőre 10-20 km-en nagyon kényelmesnek éreztem, de hosszabb városi közlekedésnél és megpakolva zavaróan puhának. A szerkesztőségben volt aki élt-halt érte, én inkább a kicsit feszesebbet favorizálom „kinek a pap, kinek a papné” Bevallom, én is borzongók közé tartozom, de már kezdek elcsábulni! A C4 Picasso egy egyedi megjelenésű közepes egyterű, franciás sajátosságokkal nem túl drágán, már 4,99 milliótól elérhető (VTi 120 - 1,6 benzines, 120le), de az igazán jó választás a 1,6os e-HDI 5,81 millióért. Kulcsszavak: bemutató, C4 Picasso, Citroen, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|