Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic

Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic

2014. június 13.
A Dacia Logan megint nagyot lépett az MCV ArtIc változatával, hiszen az árra  igen érzékeny magyar piacra hozta azt a combi változatát, ami ár-érték arányban messze felülmúlja a konkurenciát.

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV Elöljáróban el kell mondanom, hogy én teljes mértékben, full racionális szemléletű vagyok az autózás terén, azaz Dacia rajongó. – De most mind magamnak, mind önöknek megpróbálok tényleg objektív lenni. – Lássuk mire jutunk!

A Dacia márkának itthon van egy kis keserédes íze, a KGST-Merkuros hiánygazdaság miatt, de ez a Daciának szinte semmi köze nincs ahhoz a Dáciához. Hacsak nem az, hogy mindkét autónál a Renault a partner, és Ionescu bácsi, aki büszkén szerelte össze anno az 1300 és 1310-eseket, unokája is a Dacia gyártó sor mellet dolgozik. A 2. Logan szériánál eljutottunk odáig, hogy aki egy Logant látott elölről némi túlzással, szinte az összes Daciát látta. Ez a márka arculat, aminek a legnagyobb előnye, hogy nagyon gazdaságos. Pl. ugyanaz a lámpa, sárhányó, tükör kell a Sanderora, mint a MCV Loganra.

Bellül nincs semmi, ami miatt hüledeznünk kellene, kormány, műszerek, ülések. Mindenhol utolérhető a gazdaságosság és a nyers tartósság. A vezető előtt annyira egyszerű minden, mint egy fakocka, de hisz a kormányt fogni/forgatni kell, a műszerekre meg csak néha-néha pillantunk rá. A középkonzol sem lóg ki a képből, a Media Nav-val együtt mindössze 12 gomb és kapcsoló található itt – összezavarodni nem fogunk. Innét vezéreljük a 2 köbméteres bel térhez igazán alulméretezett klímát, az első elektromos ablakokat és a 7”-os érintőképernyővel egybe épített audio és navigációs rendszert.

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV Némi szokást igényel, hogy a városban a „Közlekedési Ki-Mit-Tud-ban” párszor igencsak morcosan püfföltem - nyomogattam a kormányközepét mire leesett, hogy sajnos a kürt az irányjelző bajuszkapcsoló végén van. – Ez nagyon Franciás

Az ülések elől kicsit Kangoosak, hátul viszont éppen azon a határon mozognak, amit ma komfortnak hívunk. Az előző Logan MCV-től eltérően nincs és nem is rendelhető 3. üléssor. Ezt a 7személyes igényt a Lodgyival elégítik ki. Így az MCV marad egy egyszerű kis kombi, igaz akkora csomagtartóval, ami alaphelyzetben is 537 literes, elképesztően nagy, pláne ebben a kategóriában, ami a háttámla ledöntésével, valamivel több, mint 1,5 köbméteresig növelhető. Motorral nem kell sokat foglalkozni a mára klasszikus 1,5ös dCi Renault erőforrás duruzsol választhatóan 75 vagy 90 maximális teljesítménnyel (nálunk az utóbbi volt).

Minden tartományban jól húz és ehhez a kasznihoz mérten elfogadható 4,8 literes a fogyasztás is – gyári érték 3,8 liter, hiszi-a-piszi. A váltó 5 fokozatú és ezért igen hosszú áttételezésű, de ezzel a nyomatékos motorral jól kezelhető.

Dacia Logan MCV

Két problémával találkoztunk

- Az ECO funkciója az autónak, amivel elméletileg lehet hozni a gyári fogyasztást - hiszi-a-piszi, de ez olyan nyomatékszegényé teszi a motort, ami városban kínszenvedés, talán sík úton, vidéken van értelme.

- Normális, gazdaságos vezetés mellett nagyon el kell találni a megfelelő sebesség fokozatokat, hogy ne rezonáljon be a rosszul hangszigetelt karosszéria, ami sok-sok gyakorlást igényel.

Egy alap Logan MCV-t már 2,2 millióért elhozhatunk Dacia kereskedőtől, de a tesztalanyunkat, azaz a legjobban felszerelt Artic-ot, 90 lóerős dízel motorral 3,5 millió alatt vehetjük birtokba, ami hihetetlenül jó ár/érték arányával a piac Jolly Joker-e, de fel kell hagyni az értelmetlen flancolással és kell némi kompromisszum készség is.

Dacia Logan MCV

Kulcsszavak: dacia, Logan MCV, teszt
 
Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic Sportos kombi - Mazda6 Sportkombi 2.0i Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic Az olcsó márkák jönnek divatba az autóiparban Hazánkban is bemutatkozott az Új Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan Hazánkban is bemutatkozott az Új Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1