Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Ilyen lesz a Budai fonódó villamoshálózat |
||
2013. március 12.
A Budapesti Közlekedési Központ 2011 novemberében kötötte meg azt a Támogatási szerződést, amely a tervek átdolgozásának költségeit biztosította, majd 2012 márciusában a két kivitelezési szakasz támogatási szerződésének együttes aláírására is sor került.
|
A Budapesti Közlekedési Központ 2011 novemberében kötötte meg azt a
Támogatási szerződést, amely a tervek átdolgozásának költségeit
biztosította, majd 2012 márciusában a két kivitelezési szakasz
támogatási szerződésének együttes aláírására is sor került. Az összesen közel 13 milliárdos projektcsomag finanszírozását az Európai Unió, illetve a központi költségvetésből a Magyar Kormány biztosítja. A program két részre bontásának oka a Széll Kálmán téri villamoskapcsolat, valamint a Bem rakparti szakasz elválasztása. A projekt célja, hogy óbuda belvárosából Buda belső kerületei felé átszállásmentes, vonzó kötöttpályás közlekedési lehetőséget biztosítson azok számára is, akik ma még autóbusszal vagy autóval közlekednek. Ezért a mai 17-es villamos helyett, amely jelenleg a Margit híd budai hídfőjéig közlekedik a Bécsi út Vörösvári úti csomópontjától, összesen három villamosjárat: a 19-es, a 41-es és a 61-es közlekedne a Bécsi úton és a Frankel Leó utcában. A 17-es villamosjárat helyett tehát a 19-es és a 41-es járatok pedig mai Batthyány téri végállomásuk helyett a Vörösvári úti csomópontig közlekednének, egész nap ütemes 7-8 percenkénti villamosközlekedést biztosítva. így tehát átszállás nélkül lehet majd észak-Budáról eljutni akár a Szent Gellért térre, akár a Clark ádám térre, vagy épp a Tabán térségébe, a Móricz Zsigmond körtérre, illetve Kamaraerdőbe, vagy a Kelenföldi pályaudvarig. A projekt másik ága az óbudáról induló 61-es viszonylat, amely a Vörösvári úti csomóponttól indulva a Török utcán át csatlakozna a 4-es, 6-os villamosok vonalára, majd áthaladna a Széll Kálmán téren, és a Déli pályaudvar – Alkotás utca – BAH-csomópont – Villányi út útvonalon érné el a Móricz Zsigmond körteret. A 61-es járatok meghosszabbítása tehát ugyancsak átszállás nélküli utazást kínál Buda számos forgalmas csomópontjára. A három villamosjárat együtt a jelenlegi 17-esnél sokkal sűrűbben közlekedik majd, átlagosan négy-öt percenként, jóval vonzóbb, sűrűbb, színvonalasabb szolgáltatást kínálva. A fejlesztés kapcsán korábban a II. kerületi önkormányzat fontos feltételhez, a Frankel Leó utca felújításához kötötte hozzájárulását, amivel mind a BKK, mind pedig a Fővárosi önkormányzat szakmailag egyetértett. A Nemzeti Fejlesztési ügynökség ezért erre a célra többlet forrást biztosított, így a 2012. márciusában megkötött támogatási szerződésekben már ez a fejlesztési elem is szerepel. Ennek, valamint az óbudai Promenád programnak köszönhetően a fejlesztés eredményeképp nem csupán a vágány-összeköttetések valósulnak majd meg, hanem egyúttal a Török utcai, a Frankel Leó utcai, és a Bécsi úti villamospálya, valamint ezzel együtt maga a közút és a környezet is átépül. A kialakítás során a tervezők a szabálytalan parkolás megakadályozását is szem előtt tartották, így különböző forgalomtechnikai eszközök alkalmazásával igyekeznek meggátolni azt, hogy felelőtlenül parkoló járművek akadályozzák a kötöttpályás közlekedést. Kulcsszavak: bkk, bkv, Buda, budapest, villamos, villamoshálózat
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|