Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Tömény érzelem – az új Skoda Octavia RS

Tömény érzelem – az új Skoda Octavia RS

2013. június 21.
Felemelkedik a függöny a valaha készült leggyorsabb sorozatgyártású Octavia előtt: az új Skoda Octavia RS 2013. július 10-én, a Goodwood Festival of Speed alkalmával tartja világpremierjét. A cseh gyártó e legújabb változattal folytatja a vállalat történelmének legszélesebb körű modellkampányát.
Skoda Octavia RSAz Octavia RS/Octavia Combi RS harmadik generációja erőteljes és gazdaságos motorjaival, karakteres megjelenésével és innovatív technikájával kelt mély benyomást.

„Az új Skoda Octavia RS valósággal önálló sportos kategória” – jelentette ki Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Skoda elnök-vezérigazgatója. „Legújabb modellünk egyszerre kínál bőséges lóerőt és magas fokú gazdaságosságot, illetve érzelmeket és racionalitást. Még sohasem volt az Octavia RS ilyen gyors és dinamikus, illetve ilyen tágas, biztonságos és kényelmes, mint középkategóriájú sportos modellünk harmadik nemzedéke. E tökéletes kombinációban az Octavia RS és az Octavia Combi RS új mércét állít a sportos középkategóriában, ahogy a márka sportos génjeit is magával viszi az útra. A szabadidő és a mindennapok tökéletes autója, nagy teljesítménnyel, a legújabb technikákkal és kiváló ár/érték-aránnyal” – fejtette ki Vahland.

Az új Octavia RS álló helyzetből 6,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 248 kilométer/óra (hatfokozatú manuális sebességváltóval). Az új változat az új Skoda Octavia minden kiemelkedő erényét hordozza: a legmagasabb fokú funkcionalitás, bőséges térkínálat, csúcsszínvonalú biztonság, a legkorszerűbb vezetői segédrendszerek a biztonság és a kényelem terén, valamint rendkívül kedvező ár/érték-arány. Az új Skoda Octavia RS júliustól jelenik meg az európai piacokon, elsőként az Egyesült Királyságban.

Két új motor gondoskodik a Skoda Octavia RS bőséges erejéről, az ügyfelek a kétliteres benzin- (162 kW/220 LE) és a szintén kétliteres dízelüzemű erőforrás (135 kW/184 LE) közül választhatnak. A 2.0 TSI benzines aggregát a hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozva álló helyzetből 6,8 másodperc alatt gyorsítja fel az Octavia RS-t 100 kilométer/órás tempóra, amelynek maximális sebessége 248 kilométer/óra, vagyis hat kilométer/órával múlja felül az Octavia RS második nemzedékét. Az új Octavia RS 2.0 TDI számára 8,1 másodperc szükséges a 100 kilométer/óráig tartó sprinthez, csúcssebessége pedig 232 km/h (hatfokozatú manuális sebességváltóval).

Skoda Octavia RSAz Octavia RS második generációjával összevetve az új motor magasabb teljesítményszintje mellett akár 19 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri. Az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) illetve a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszerei egyaránt az alapfelszereltséget bővítik. Mindkét erőforráshoz hatfokozatú manuális illetve szintén hatfokozatú DSG sebességváltó rendelhető.

Korszerű felfüggesztések segítségével érvényesülhet teljes mértékben a kompakt sportautó bőséges teljesítménye. Az új Skoda Octavia RS már alapkivitelében sportfutóművel készül, amely 12 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát az Octavia (Octavia Combi RS: 13 mm) modellekhez viszonyítva. Hátul új fejlesztésű többkaros (multi-link), elöl alsó háromszög-lengőkarral kialakított MacPherson rugóstagos felfüggesztések gondoskodnak pontos iránytartásról. Az alapfelszerelésként kínált elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESC) az elektronikus differenciálzár-hatású funkció (XDS) egészíti ki, amely a gyors kanyaríveken a kerekek vonóerő-átadási képességének javításával segít megelőzni az alulkormányozottságot. Az új elektromechanikus szervokormány progresszív karakterisztikájával egyszerre biztosít pontosabb irányíthatósági tulajdonságokat és fokozott agilitást. E technikának köszönhetően a vezető már kisebb kormánymozdulatokkal is elérheti a kívánt kanyarodási sugarat, így a szűk fordulókban kevesebb kormányforgatás szükséges.

A sebesség és a stílus egyaránt megjelenik az új Skoda Octavia RS formavilágában. Legyen szó akár az Octavia RS vagy az Octavia Combi RS változatról, a Skoda legújabb modellje valóban sportos géneket hordoz. Mindjárt az első pillantásra egyértelmű, hogy az új Octavia RS áll előttünk, amelyen határozottan feltűnnek a márka új formai stílusjegyei. Elejét - a Skoda RS-emblémát hordozó - karakteres hűtőrácsa, az egyéni méhsejt-mintájú rácsozattal fedett légbeömlő nyílások, az új RS-lökhárító, illetve a ködfényszórók és a LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített új, széria bi-xenon fényszórók kreatív összjátéka határozza meg.

Skoda Octavia RSOldalnézetében e modell alacsonyabb, mint az alap Octavia, míg az Octavia RS második generációjához képest jóval hosszabbá (+88 mm, Combi +86 mm) és szélesebbé (+45 mm) vált. Tengelytávja 102 milliméterrel nőtt, rövidülő karosszéria-túlnyúlásai így még erőteljesebb megjelenést kölcsönöznek számára. Az e modelleken alapfelszerelésként kínált, vörösre fényezett féknyergek szintén intenzív érzelmeket sugároznak, akárcsak a karosszéria erőteljes arányai, magas tornádóvonala és éles, precízen meghúzott vonalai. Az Octavia RS új könnyűfém keréktárcsái különösen sportos megjelenést kölcsönöznek számára. A formatervezők négy új, 17, 18 illetve 19 col peremátmérőjű dizájnt alkottak, amelyeket mély benyomást keltő kéttónusú színvilág, egyéni stílus, könnyed megjelenés, határozott élek és egészen a legapróbb részletekig pontos megmunkálás jellemez. Az új Octavia RS az alapkivitelű, 17 colos „Dorado” keréktárcsákra szerelt 225/45 méretű gumiabroncsokon gördül, de a kínálatban a 18 colos „Gemini” és „Pictoris” (egyaránt 225/40 méretű gumiabroncsokkal) modellek is szerepelnek. A „Gemini” kétféle, ezüst és antracit színárnyalatban rendelhető. Akik pedig a különösen sportos keréktárcsákat szeretik, a Skoda az Octavia RS számára kínált Eredeti Tartozékai közül válogathatnak, ahol a 19 colos „Xtrem” fekete keréktárcsákat is felfedezhetik.

Az autó hátuljának alsó felét az erőteljes megjelenésű, fekete diffúzor uralja, széles fényvisszaverő csíkjával. Ezen elemek az új Octavia RS éppoly meghatározó motívumai, mint két nagyméretű, trapéz-alakú kipufogó-végcsöve. A hátsó lámpatestek már alapkivitelben LED-technikával készülnek, s a márka karakteres C-alakzata jellemzi őket. Ne feledkezzünk meg a hátsó légterelőről sem, amely a Combi RS esetében a tetőn kapott helyet.

Skoda Octavia RSAz új Skoda Octavia RS utastere sportos, fekete árnyalatú. Az első ajtók belső kilincsei környezetében új hangulatvilágítás működik. Az alapkivitel a vezető és az első utas számára új fejlesztésű RS-sportüléseket és perforált bőrrel bevont, sportos háromküllős kormánykereket tartalmaz. A váltókart és a kézifékkart ugyancsak bőr borítja, a küszöblécek és a pedálok anyaga pedig rozsdamentes nemesacél. A színes Maxi-DOT kijelzővel ellátott műszeregység szintén sajátos RS-dizájn szerint készült. A kormánykeréken, a sebességváltókaron, a küszöbléceken, az üléseken és a szőnyegeken egyaránt RS-logó tűnik fel.

Sportos stílusjegyein túl a Skoda Octavia mindazon tulajdonságokat is hordozza, amelyek alapján az Octavia új generációjának tagjaként azonosítható. Ezek között említhető elsősorban óriási belső  térkínálata és „Simply Clever” megoldásainak sokasága. A Skoda közismerten kiváló minősége szintén a sportos változat alapvető sajátja. A középkategória egyetlen sportos modellje sem kínál hosszabb utasteret (1.782 mm), nagyobb hátsó lábteret vagy tágasabb hátsó fejteret (980 mm). A csomagtartó szintén rekord kategóriájában, az Octavia RS esetében öt literrel 590, míg a Combi RS változatban 610 literre nőtt.

Mindezeken túl „Simply Clever” megoldások sokasága áll rendelkezésre, mint például a csomagtér rakományrögzítő elemei és kétoldalú padlózata, a tanksapka fedelébe rejtett jégkaparó és a láthatósági mellény vezetőülés alatti tárolórekesze. Az új Octavia RS választható felszereltsége emellett már hulladéktárolót, multimédia tartót, illetve rakodórekeszek és akasztók sokaságát is tartalmazza. Az új Octavia Combi RS csomagterének padlózata állítható, s újdonság a csomagtér-borító roló alatt kialakított multifunkciós tárolóegység is. A roló használaton kívül a csomagtér-padló alatt tárolható praktikusan. A hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva hajtható le.

Az új Skoda Octavia RS a biztonság legmagasabb színvonalát képviseli. új fejlesztésű biztonsági koncepciója része a vészfék-asszisztenssel kiegészített Front Assistant funkció, az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő Lane Assistant, a balesetet követő másodlagos ütközések elleni Multi-Collision Braking, a baleset alatti védelemről gondoskodó Crew Protect Assistant és a Driver Activity Assistant (fáradtságérzékelő). Baleset során passzív biztonsági rendszerek átfogó csomagja gondoskodik a vezető és utasai lehető leghatékonyabb védelméről, adott esetben egyebek mellett akár kilenc légzsák közreműködésével is.

Skoda Octavia RSAz autó számos fejlett fedélzeti rendszere révén a kényelem terén is aligha hagyhat kívánnivalót maga után. A Skoda Octavia RS kívánságra a követési távolságot önműködően tartó Adaptive Cruise Assistant rendszerével is kapható. Az új Intelligent Light Assistant a távolsági fény önműködő be- és kikapcsolásával fokozza a kényelmet és a közlekedés biztonságát. Az Automatic Parking Assistant szűk helyeken is hatékonyan segíti az új Octavia RS parkolási manővereit. A Traveller Assistant csomagban a közlekedési táblák felismerő funkciója is szerepel.

A KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System) automatikus nyitási és indítási rendszere és az elektromos mozgatású panoráma billenő-/tolótető szintén rendelhető az Octavia RS mindkét karosszériaváltozatához. Az új Skoda Octavia RS rádió-, navigációs és infotainment-rendszerek teljes egészében új fejlesztésű generációjával érkezik. Az alapfelszerelést itt a monokróm TFT kijelzővel működő, Swing CD-rádió alkotja, elöl és hátul összesen négy hangszóróval. A komolyabb rendszerekben már akár nyolc col képátlójú, közelítés-érzékelő funkcióval kiegészített érintőképernyő is szerepelhet. A színvonalas hangzásélményekről a CANTON hangrendszere gondoskodik.

Az új Octavia RS előértékesítése megkezdődött, a 2.0 TSI 220 LE alapára 7.831.670 Ft, minden RS modell árából most 600.000 Ft bevezetési kedvezmény jön le. Az első modellek augusztusban érkeznek a márkakereskedésekbe.
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, Octavia RS, skoda
 
Az utcai farkas bemutatkozott Az utcai farkas bemutatkozott Az Audi Compact Utility Vehicle modellje, az Audi Q4 2019-től Győrben készül Az Audi Compact Utility Vehicle modellje, az Audi Q4 2019-től Győrben készül Tömény érzelem – az új Skoda Octavia RS Pozsonyban gyárthatják a Lamborghini Urust Tömény érzelem – az új Skoda Octavia RS Rába: buszpiaci együttműködés a Volvóval Az új ŠKODA KAROQ elnyerte az „Arany kormánykerék” díjat Az új ŠKODA KAROQ elnyerte az „Arany kormánykerék” díjat
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1